Cennik od 01.09.2023
Uwaga nowy cennik usług prywatnych w NPPP „Alter” w Chorzowie obowiązuje od dnia 01.09.2023 r. Bardzo prosimy się z nim zapoznać.
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Uwaga nowy cennik usług prywatnych w NPPP „Alter” w Chorzowie obowiązuje od dnia 01.09.2023 r. Bardzo prosimy się z nim zapoznać.
Regulamin NPPP „ALTER” w Chorzowie i korzystania z zajęć terapeutycznych organizowanych w ramach Programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Diagnoza i terapia bilateralna integracji. Integracja Bilateralna to zdolność świadomego i skoordynowanego używania obydwu stron ciała. Jest ona niezbędna do efektywnego wykonywania…
Bal Karnawałowy w Alter w Chorzów jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Na sali, podczas pląsów, będzie bardzo wesoło oraz kolorowo. Uśmiech nie zniknie z dziecięcych …
Poradnia Alter w Chorzowie zaprasza na diagnozę integracji sensorycznej. Dysfunkcje integracji sensorycznej wpływają na uczenie się, zachowanie i rozwój społeczno-emocjonalny dziecka.
Nowy nabór na Trening Umiejętności Społecznych. Zgłoszenia przyjmujemy do 20.02.2023 r. Bezpłatne obowiązkowe spotkania prowadzących z rodzicami, będą odbywały się 21.02.2023 r.
Uwaga nowy cennik usług w Niepublicznej Poradnia Psychologiczno-Pedagogicznej „Alter” w Chorzowie obowiązuje od dnia 01.02.2023 r. Bardzo prosimy się z nim zapoznać.
NOWOŚĆ!!! Elektrostymulacja logopedyczna. Zabiegi elektrostymulacji są skutecznym uzupełnieniem terapii logopedycznej i leczenia ortodontycznego. Są całkowicie bezpieczne i bezbolesne.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Alter w Chorzowie zaprasza na Tydzień promocji na konsultacje: logopedyczną, pedagogiczną, psychologiczną, fizjoterapeutyczną.
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.
Terminarz zamknięcia NPPP Alter. Szanowni Państwo informujemy o dniach wolnych w miesiącu grudniu 2022r. W tym okresie nie prowadzimy terapii oraz nie diagnozujemy. Życzymy Zdrowych …
„Czy każdy może zostać Św. Mikołajem??” na to pytanie już 17 grudnia odpowie Pan Pat podczas świątecznej edycji TUS LEGO. Informujemy, że do Naszej Poradni zawita znów Pan Pat z magicznymi …
Wstępna ocena całościowych zaburzeń rozwoju ze Spektrum Autyzmu i Zespołu Aspergera(ZA)
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Badanie wstępne obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne.
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:
Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej
Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy
Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
To specjalistyczne oddziaływania mające na celu dokładne poznanie swojego myślenia i zachowania oraz dążenie do wprowadzenia korzystnych zmian w swoim życiu w oparciu o indywidualne potrzeby podopiecznego.
W poradni ALTER spotkania prowadzą certyfikowani psychoterapeuci, którzy zajmują się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Oferta skierowana jest do osób
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.
Poradnia ALTER w Chorzowie oferuje dodatkowe możliwości rozwoju w formie zajęć indywidualnych:
Zajęcia są przeprowadzane również w formie zajęć grupowych, co często daje dodatkowy, pożądany efekt terapeutyczny. Dla wielu dzieci bowiem, zajęcia grupowe mają szczególną wartość. Są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami, a poprzez wzajemną obserwację zachowań i współpracę wpływa na prawidłową socjalizację.
Absolwentka psychologii i filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła całościowy, czteroletni kurs psychoterapii w Śląskiej Szkole Psychoterapii w Gliwicach, atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Posiada dyplom Akademii Trenera Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach. Ukończyła kurs z zakresu Psychologicznego Treningu Grupowego i Psychoedukacji w Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej. Jest certyfikowanym asystentem psychodramy.
Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. W ramach pracy zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży dorosłych, małżeństw, rodzin i par przeżywających kryzysy emocjonalne, problemy w relacjach interpersonalnych, doświadczających lęku, smutku, wahań nastroju. Prowadzi psychoterapię zaburzeń osobowości, nerwic, fobii, traumy, depresji i natręctw. Organizuje i prowadzi szkolenia, warsztaty i treningi związane z edukacją i wychowaniem dzieci, funkcjonowaniem emocjonalno-społecznym oraz profilaktyką zdrowotną.
Bierze udział w szkoleniach dotyczących organizacji i zarządzania placówkami oświatowymi oraz prowadzeniem działań psychologicznych i psychoterapeutycznych.
Ukończyła studia na Uniwersytecie Śląskim ze specjalizacją pedagogika wczesnoszkolna. Stopień doktora nauk humanistycznych uzyskała z obszaru diagnostyki i terapii psychopedagogicznej. Jest jurorem i konsultantem na Festiwalach Twórczości Osób z Niepełnosprawnością oraz współorganizatorem projektów artystyczno-terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju.
W Alter prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, trudnościami w uczeniu się, spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, nadpobudliwością psychoruchową, agresją czy mutyzmem selektywnym. Zajmuje się również diagnozowaniem gotowości szkolnej. W swojej pracy wykorzystuje szereg metod i technik związanych z szeroko rozumianą arteterapią – ruchem przez muzykę, dramą i technikami parateatralnymi czy kinezjologią edukacyjną.
Autorka publikacji z dziedziny diagnostyki, terapii psychopedagogicznej i arteterapii. Uczestniczka szkoleń i seminariów obejmujących tematykę związaną z możliwościami wykorzystania wszystkich dziedzin sztuki na gruncie terapeutycznym, terapii rodzin, komunikacji alternatywnej i dydaktyki specjalnej. Ma za sobą prowadzenie wielu warsztatów poszerzających kompetencje nauczycieli i terapeutów.
Absolwentka psychologii klinicznej oraz psychologii rozwoju człowieka w cyklu życia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Kwalifikacje pedagogiczne uzyskała na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Obecnie, w trakcie całościowego 4-letniego kursu psychoterapii systemowej realizowanego przez Ośrodek Psychoterapii Systemowej w Krakowie.
Prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością, zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi. W swojej pracy stosuje podejście behawioralne i systemowe.
Regularnie podnosi swoje umiejętności poprzez udział w kursach i szkoleniach takich jak: Trener TUS czy staż w Instytucie Gestalt.
Absolwentka fizjoterapii na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcech Wydział Nauk o Zdrowiu profil praktyczny w obszarze nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń integracji sensorycznej, pracą z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, rehabilitacją wad postawy.
Ukończyła kursy z zakresu: Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej Kurs I i II stopnia wg. J. Ayres; Kurs SensiBabyIntro „Wrażliwe niemowle a zaburzenia sensoryczne”; Kurs „Ocena modulacji sensorycznej”; Kurs doskonalący dla Specjalistów i Wykładowców zajmujących się diagnozowaniem zaburzeń przetwarzania sensorycznego; Terapia Manualna wg Typaldosa- Kurs FDM; , Kurs Kinesjology Tapingu Zgodny ze standardami K-Active Assotiation
Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Ukończyła specjalizację w zakresie organizacji w pomocy społecznej ( Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka w Warszawie), aktualnie kontynuuje studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego ( Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka w Warszawie). Jest certyfikowanym terapeutą Biofeedback. Posiada kwalifikacje do prowadzenia grup wsparcia.
W Alter zajmuje się prowadzeniem terapii biofeedback.
Ukończyła szkolenia z zakresu komunikacji społecznej, przemocy domowej i przeciwdziałania przemocy w rodzinie, pracy środowiskowej na rzecz osób chorujących psychicznie, animacji społecznej środowisko seniorskich oraz pracy ze społecznością lokalną.
Magister psychologii, certyfikowany edukator seksualny, specjalista z zakresu seksuologii.
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku psychologia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego jak również podyplomowych studiów z seksuologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Katowicach.
Ukończyła Kurs Edukatora Seksualnego (Instytut Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach) oraz szkolenia I i II stopnia Racjonalnej Terapii Zachowania.
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni Alter :
Ukończone kursy, szkolenia i seminaria:
Ukończyła Uniwersytet Śląski na kierunku psychologia ze specjalizacją: psychologia rozwoju człowieka w cyklu życia, psychologia pracy i organizacji,. Jest także absolwentką Uczelni Lingwistyczno-Technicznej w Przasnyszu oraz Pedagogicznych Studiów Podyplomowych. Była Członkiem Rady Dydaktycznej kierunku Psychologia Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w latach 2019/2020 oraz 2020/2021.
Zakres pracy terapeuty w Poradni Alter
Główne metody i podejścia w pracy
Psychologia poznawczo-behawioralna, podejście systemowe w pracy z rodziną.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria
Ukończyła Akademię Wychowania Fizycznego im J. Kukuczki w Katowicach, Wydział Fizjoterapii, kierunek Fizjoterapia jest również absolwentką
Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach we współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu, na kierunku Integracja Sensoryczna.
Zakres pracy w Poradni Alter
Główne metody i podejścia w pracy
Metoda Neurorozwojowa, Metoda Integracji Sensorycznej
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria
Wykształcenie
Zakres pracy w Poradni Alter
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria
Absolwentka pedagogiki socjalnej i opiekuńczej oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła również kwalifikacyjne studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Terapeuta EEG-Biofeedback II-stopnia i Metody Warnkego.
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się – dysleksji, dysgrafii, dysortografii i dyskalkulii, wczesnym wspomaganiem rozwoju, diagnozą gotowości szkolnej. Prowadzi w formie grupowej zajęcia z treningu kreatywności i treningu umiejętności społecznych, adresowane do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym przejawiających problemy w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym oraz terapię EEG-Biofeedback.
Uczestniczka szkoleń z obszaru neuroterapii (EEG, GSR, QEEG), terapii ręki, integracji bilateralnych, stosowania nowoczesnych narzędzi we wczesnej diagnostyce, pracy z dziećmi z autyzmem, Zespołem Aspergera, nadpobudliwością psychoruchową, zaburzeń przetwarzania słuchowego i strategii postępowań w terapii poznawczo-behawioralnej.
Wykształcenie
• Uniwersytet Śląski w Katowicach, Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie
przedszkolne, studia magisterskie.
• Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Logopedia kliniczna, studia podyplomowe.
Zakres pracy w Poradni Alter:
• diagnoza i terapia logopedyczna,
• praca z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi
zaburzeniami rozwojowymi
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
• Szkolenie: „Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z
zaburzeniami w komunikacji językowej” cz. I
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni Alter:
Główne metody i podejścia w pracy:
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
Wykształcenie:
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Fizjoterapia (studia dzienne, jednolite magisterskie)
Zakres pracy w ALTER :
Główne metody i podejścia w pracy np.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Wykształcenie:
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Fizjoterapia (studia jednolite magisterskie)
Zakres pracy w Poradni Alter:
Główne metody i podejścia w pracy:
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
Wykształcenie:
Uniwersytet Śląski, kierunek:psychologia, specjalność psychologia sądowa oraz psychologia pracy i organizacji pracy.
Zakres pracy w Poradni Alter
Główne metody i podejścia w pracy.
Praca z wykorzystaniem gier i zabaw oraz wzmocnień pozytywnych.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Wykształcenie:
W ALTER zajmuje się diagnozą niemowląt i małych dzieci, pod względem jakościowym i ilościowym w rozwoju psychoruchowym oraz prowadzeniem stymulacji rozwoju w przypadkach stwierdzenia deficytów bądź jakichkolwiek odstępstw od rozwoju prawidłowego. Prowadzi instruktaże dla rodziców w zakresie ich roli w procesie stymulacji rozwoju oraz sposobów postępowania z dzieckiem w domu oraz wszystkich sytuacjach związanych ze spontaniczną aktywnością i uczestnictwem w życiu codziennym.
Wykształcenie:
Zakres pracyw Poradni Alter :
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Ukończyła psychologię kliniczną na Uniwersytecie Śląskim i dwuletnie podyplomowe studia kwalifikacyjne z logopedia ogólnej i podstaw neurologopedii w Krakowie.
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię psychologiczną oraz logopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych. Zajmuje się pracą z osobami doświadczającymi trudności emocjonalnych, kryzysów życiowych, przeciążenia stresem, zaburzeń psychosomatycznych trudności w relacjach małżeńskich i partnerskich, żyjących z niskim poczuciem własnej wartości. Prowadzi terapię wad wymowy, afazji, zaburzeń mowy spowodowanych chorobami neurologicznymi, terapię dysleksji i poradnictwo w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju.
Bierze udział w seminariach obejmujących zagadnienia związane z diagnozą i terapią depresji, metodyką pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, prowadzeniem terapii krótkoterminowej i mediacji, technik NLP czy diagnozą i terapią logopedyczną.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe ,,Podstawy oddziaływań terapeutycznych w wieku rozwojowym”, ,,Podstawy psychoterapii” (Uniwersytet Jagielloński), oraz ,,Problemy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży” na Uniwersytecie SWPS w Katowicach.
Zajmuje się wczesnym wspomaganiem rozwoju u dzieci. Posiada doświadczenie w działaniach o charakterze diagnostycznym, interwencyjnym i terapeutycznym z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi zajęcia terapeutyczne wspierające rozwój poznawczy oraz społeczno-emocjonalny dzieci i młodzieży. W ALTER zajmuje się diagnozą psychologiczną i prowadzi trening umiejętności społecznych.
Bierze udział w szkoleniach i konferencjach dotyczących metod pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju, w tym spektrum autyzmu i Zespołu Aspergera.
Obecnie poszerza kwalifikacje uczestnicząc w cyklu szkoleń z terapii behawioralnej oraz terapii czaszkowo-krzyżowej.
Absolwent pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Uniwersytecie Śląskim oraz studiów podyplomowych: Oligofrenopedagogika z edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością intelektualną (Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu). Ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą (WOM Katowice). Posiada kwalifikacje do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych (IDN Wiedza)
W ALTER zajmuje się prowadzeniem diagnozy i terapii pedagogicznej. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Świadczy poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne, prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia rewalidacyjne oraz Trening Umiejętności Społecznych.
Systematycznie poszerza swoje kwalifikacje poprzez udział w kursach i szkoleniach takich jak:
KONSULTACJE SPECJALISTÓW
DIAGNOSTYKA
TERAPIA
CENNIK USŁUG DODATKOWYCH DO WWR
PISMA
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy, zaświadczenia), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.
Poradnia Alter
Ul. Stanisława Moniuszki 8b (II piętro),
41-500 Chorzów
Nasza poradnia nie jest objęta rejonizacją – przyjmujemy pacjentów niezależnie od miejsca zamieszkania.
(+48) 533 309 667
chorzow@poradniaalter.pl
REJESTRACJA
Pon-Pt: 9:00 – 19:00
Sob: 9:00 – 15:00