Nowość. Konsultacja z seksuologiem.
Nowości !!! Nowość !!!. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER w Chorzowie zaprasza na konsultacje z seksuologiem/edukatorem seksualnym. Czytaj więcej …
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Nowości !!! Nowość !!!. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER w Chorzowie zaprasza na konsultacje z seksuologiem/edukatorem seksualnym. Czytaj więcej …
Terapia Wad Stóp u dzieci wg. Zukunft-Huber. To terapia stosowana w rehabilitacji dzieci i niemowląt. Jest autorską metodą oparta na podstawach prawidłowego rozwoju dziecięcej stopy.
Psychoterapia to metoda leczenia oparta na relacji pomiędzy jednostką, a psychoterapeutą. Pozwala na otwartą rozmowę z kimś, kto jest obiektywny, neutralny i nieoceniający w celu poprawy jakości życia.
Przed nami Nowy Rok. To zawsze czas pełen nadziei na lepsze jutro. Poradnia Alter życzy Państwu zdrowia, szczęścia, pomyślności, mało zmartwień, dużo radości. Niech ten Nowy Rok będzie pełen miłości.
Informujemy, że przerwa świąteczna w Poradni Alter w Chorzowie będzie obowiązywała od 24.12.2020 r. do 03.01.2021 r. włącznie. W/w okresie nie diagnozujemy i nie prowadzimy terapii.
Poradnia Alter w Chorzowie informuje, że od dnia 16.12.2020 r. ruszają zapisy na styczeń. Ze względu na ograniczanie kontaktów bezpośrednich uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny.
Diagnoza trudności w uczeniu się dotyczy dysleksji, dysortografii, dysgrafii i dyskalkulii. Dedykowana jest dla dzieci w wieku szkolnym. Zapraszamy do kontaktu z naszymi placówkami.
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, życzymy wszystkim terapeutom dużo zdrowia, energii i wytrwałości, byście mogli w pełni realizować swoje plany życiowe i zawodowe. Dzień Edukacji Narodowej.
W związku z 5-leciem istnienia Poradni Alter w Chorzowie zapraszamy Państwa na promocyjne konsultacje logopedyczne oraz konsultacje i treningi EEG Biofeedback. Bawcie się razem z nami
Zapraszamy na diagnozy: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, rehabilitacyjne, dzieci w wieku od 0 do ukończenia edukacji szkolnej. Więcej informacji…
Masz dziecko w wieku 0-7 lat i widzisz, że jego rozwój nie przebiega prawidłowo? Pamiętaj, że przysługuje Ci prawo do bezpłatnej terapii wczesnego wspomagania rozwoju! Zapraszamy serdecznie do kontaktu.
W związku z realizacją projektu PFRON Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „ALTER” w Chorzowie, poszukuje do współpracy NEUROULOGOPEDÓW z uprawnieniami pedagogicznymi.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER w Chorzowie
zaprasza na:
Prowadzący:
mgr Kamila Wróblewska – pedagog specjalny
mgr Anna Warot-Szandar- psycholog
mgr Leszek Saputa – oligofrenopedagog
Zapraszamy dzieci od 5 roku życia
Maksymalna liczba miejsc: 4 osoby
Koszt: 60 zł -jedno spotkanie grupa / indywidualnie 80 zł
Czas trwania: 60 minut
Zapisy:
Pierwsza zajęcia są planowane na koniec lutego.
Podczas zajęć z Treningu Umiejętności Społecznych kształtujemy u dzieci i młodzieży postawę:
Trening umiejętności społecznych dedykowany jest dla dzieci i młodzieży, u których występują niżej wymienione zachowania:
Wstępna ocena całościowych zaburzeń rozwoju ze Spektrum Autyzmu i Zespołu Aspergera(ZA)
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Badanie wstępne obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne.
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:
Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej
Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy
Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
To specjalistyczne oddziaływania mające na celu dokładne poznanie swojego myślenia i zachowania oraz dążenie do wprowadzenia korzystnych zmian w swoim życiu w oparciu o indywidualne potrzeby podopiecznego.
W poradni ALTER spotkania prowadzą certyfikowani psychoterapeuci, którzy zajmują się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Oferta skierowana jest do osób
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.
Poradnia ALTER w Chorzowie oferuje dodatkowe możliwości rozwoju w formie zajęć indywidualnych:
Zajęcia są przeprowadzane również w formie zajęć grupowych, co często daje dodatkowy, pożądany efekt terapeutyczny. Dla wielu dzieci bowiem, zajęcia grupowe mają szczególną wartość. Są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami, a poprzez wzajemną obserwację zachowań i współpracę wpływa na prawidłową socjalizację.
Absolwentka psychologii i filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła całościowy, czteroletni kurs psychoterapii w Śląskiej Szkole Psychoterapii w Gliwicach, atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Posiada dyplom Akademii Trenera Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach. Ukończyła kurs z zakresu Psychologicznego Treningu Grupowego i Psychoedukacji w Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej. Jest certyfikowanym asystentem psychodramy.
Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. W ramach pracy zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży dorosłych, małżeństw, rodzin i par przeżywających kryzysy emocjonalne, problemy w relacjach interpersonalnych, doświadczających lęku, smutku, wahań nastroju. Prowadzi psychoterapię zaburzeń osobowości, nerwic, fobii, traumy, depresji i natręctw. Organizuje i prowadzi szkolenia, warsztaty i treningi związane z edukacją i wychowaniem dzieci, funkcjonowaniem emocjonalno-społecznym oraz profilaktyką zdrowotną.
Bierze udział w szkoleniach dotyczących organizacji i zarządzania placówkami oświatowymi oraz prowadzeniem działań psychologicznych i psychoterapeutycznych.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, gdzie ukończyła 5 letnie studia magisterskie z pedagogiki oraz podyplomowe z oligofrenopedagogiki, następnie podyplomowe studia kwalifikacyjne z logopedii po ukończeniu których kontynuowała naukę jako absolwentka studiów specjalistycznych z neurologopedii i wczesnej interwencji terapeutycznej.
Specjalizuje się w szczególności, w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, autyzmem i Zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołami genetycznymi, zaburzeniami neurologicznymi czy uszkodzeniami OUN. W Alter zajmuje się badaniem i oceną funkcji składających się na pełną diagnozę rozwojową i funkcjonalną. Diagnozę rozwoju mowy i komunikacji, która pozwoli na przeprowadzenie dziecka przez holistyczną terapię – traktującą dziecko jako złożoną całość, mającą na uwadze usprawnianie wszystkich funkcji poznawczych i rozwijanie umiejętności osiąganych w poszczególnych etapach rozwoju, między innymi:
terapią mowy, komunikacji, słuchu, rozumienia mowy, treningiem komunikacji słownej i gestowej, treningiem umiejętności społecznych, wycofywaniem echolalii, terapią zaburzeń funkcji oralnych, usprawnianiem narządów artykulacyjnych, normalizacją czucia powierzchniowego i głębokiego ciała w szczególności okolic orofacjalnych.
W swojej pracy wykorzystuje między innymi metody i techniki:
terapię neurobiologiczną wg Metody Krakowskiej, czytanie symultaniczno – sekwencyjne, komunikację alternatywnś i wspomagającą pod postacią symboli PCS oraz MAKATON, elementy PNF, usprawnianie neuromotoryczne wg Castillo Moralesa, terapię ręki z elementami integracji zmysłowej, modelowanie behawioralne, terapię niedyrektywną, Manualne Torowanie Głosek.
Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w szkoleniach, konferencjach poświęconych diagnostyce i terapii neurologopedycznej, tematyce pediatrycznej i neurologicznej.
Jest specjalistą ds. Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej (AAC).
Ukończyła 3 stopniowy kurs Terapii Behawioralnej.
Terapeuta zaburzeń funkcji oralnych, związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz dysfagią- karmienie terapeutyczne.
Ukończyła studia na Uniwersytecie Śląskim ze specjalizacją pedagogika wczesnoszkolna. Stopień doktora nauk humanistycznych uzyskała z obszaru diagnostyki i terapii psychopedagogicznej. Jest jurorem i konsultantem na Festiwalach Twórczości Osób z Niepełnosprawnością oraz współorganizatorem projektów artystyczno-terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju.
W Alter prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, trudnościami w uczeniu się, spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, nadpobudliwością psychoruchową, agresją czy mutyzmem selektywnym. Zajmuje się również diagnozowaniem gotowości szkolnej. W swojej pracy wykorzystuje szereg metod i technik związanych z szeroko rozumianą arteterapią – ruchem przez muzykę, dramą i technikami parateatralnymi czy kinezjologią edukacyjną.
Autorka publikacji z dziedziny diagnostyki, terapii psychopedagogicznej i arteterapii. Uczestniczka szkoleń i seminariów obejmujących tematykę związaną z możliwościami wykorzystania wszystkich dziedzin sztuki na gruncie terapeutycznym, terapii rodzin, komunikacji alternatywnej i dydaktyki specjalnej. Ma za sobą prowadzenie wielu warsztatów poszerzających kompetencje nauczycieli i terapeutów.
Absolwentka fizjoterapii na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Członek Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji – Oddział Śląski.
W Alter zajmuje się prowadzeniem diagnozy i terapii związanej z korygowaniem wad postawy, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, zaburzeniami małej i dużej motoryki, nauką prawidłowych wzorców ruchowych i pracą z pacjentami dotkniętymi chorobami neurologicznymi lub żyjącymi z zespołami genetycznymi. Jedną z głównych metod, którymi posługuje się w swojej pracy jest Kinesiology Taping. Zajmuje się również fizykoterapią oraz masażem leczniczym. Prowadzi terapię ręki dla dzieci i młodzieży.
Bierze udział w kursach i szkoleniach z zakresu torowania nerwowo-mięśniowego (PNF) oraz stosowania ćwiczeń oporowych i równoważnych z zastosowaniem przyborów Thera-Band. Uczestniczyła w seminariach obejmujących diagnostykę i nowoczesne metody usprawniania stawu kolanowego, czy prowadzenie manualnej terapii punktów spustowych w dysfunkcjach układu ruchu.
Absolwentka fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Ukończyła również studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego na tej samej uczelni.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń integracji sensorycznej, diagnozą i terapią wad postawy i skolioz, pracą z dziećmi z trudnościami w nauce oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera, nadpobudliwością psychoruchową oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju. Świadczy również pomoc dla dzieci z niepełnoprawnością intelektualną, ruchową i z zespołami genetycznymi. Udziela poradnictwa dla rodziców i opiekunów.
Czynnie bierze udział w wielu kursach i szkoleniach m. in.:
Kurs Terapii Integracji Sensorycznej II stopień (diagnozowanie, planowanie i prowadzenie terapii integracji sensorycznej).
Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła również studia z zakresu logopedii i neurologopedii na Uniwersytecie Śląskim.
Specjalizuje się w pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, obniżonym napięciem mięśniowym oraz motoryką obszaru orofacjalnego, Od lat prowadzi
terapię dzieci z wadami wymowy w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Stale doskonali warsztat pracy uczestnicząc w szkoleniach i kursach obejmujących problematykę prowadzenia terapii logopedycznej u dzieci z różnymi problemami żywieniowymi.
Nauczyciel i terapeuta z kilkuletnim stażem zawodowym. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku edukacja zintegrowana i pedagogika przedszkolna. Ukończyła kwalifikacyjne studia podyplomowe z wczesnego wspomagania rozwoju, terapii pedagogicznej i rewalidacji
dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także oligofrenopedagogiki. Terapeuta integracji sensorycznej, a także certyfikowany terapeuta ręki oraz trener TUS.
W Alter prowadzi terapię pedagogiczną dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, zaburzeniami rozwoju, trudnościami w uczeniu się, spektrum autyzmu, nadpobudliwością psychoruchową czy afazją. W pracy kieruje się indywidualnym podejściem do każdego dziecka wykorzystując metody zawsze dobrane pod jego potrzeby.
Systematycznie poszerza swój warsztat metodyczny i terapeutyczny, biorąc udział w wielu kursach oraz szkoleniach, stale przy tym poszerzając swoją wiedzę z zakresu diagnostyki, terapii oraz metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Ukończyła studia z zakresu fizjoterapii w Wyższej Szkole Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej.
Prowadzi terapię dzieci i niemowląt metodą NDT Bobath, zajmuje się rehabilitacją narządu ruchu, korygowaniem nieprawidłowego wzorca chodu, rehabilitacją wad postawy. Główne metody jej pracy to Metoda NDT Bobath BASIC i NDT Bobath Baby
Ukończyła kursy z zakresu: NDT Bobath Basic, NDT Bobath Baby, Asystent kliniczny na kursie podstawowym NDT Bobath
Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-resocjalizacyjnej na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Ukończyła również kilka kierunków na studiach podyplomowych:
W ALTER zajmuje się prowadzeniem diagnozy i terapii pedagogicznej. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Świadczy poradnictwo pedagogiczne, prowadzi terapię osób z uszkodzeniem wzroku, terapię pedagogiczną dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się oraz pracuje z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera. W swojej pracy stosuje indywidualne podejście do każdego dziecka z uwzględnieniem jego potrzeb oraz możliwości.
Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje poprzez udział w kursach, szkoleniach i seminariach poświęconych pracy z dzieckiem i młodzieżą. Rozwija również swój warsztat o kreatywne metody pracy takie jak Sensoplastyka.
Absolwentka psychologii sądowej i psychologii wychowawczo-klinicznej dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów z przygotowania pedagogicznego na Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym doświadczających trudności rozwojowych, problemów emocjonalnych, problemów w relacjach rodzinnych i rówieśniczych, mających niskie poczucie własnej wartości i trudności w samoakceptacji. Świadczy poradnictwo w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju i prowadzi działania psychoedukacyjne dla rodziców i opiekunów.
Bierze udział w kursach i szkoleniach obejmujących zagadnienia związane z wspieraniem rozwoju poznawczego i emocjonalno-społecznego dziecka, budowaniem jego poczucia własnej wartości, kształtowaniem u niego samodzielności i zaradności oraz w kursach i szkoleniach dotyczących metodyki pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, przygotowujących do bycia trenerem umiejętności społecznych i terapeutą behawioralnym.
Ukończyła studia na kierunkach: Nauki o rodzinie (Uniwersytet Śląski), Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne oraz edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu). Jest również absolwentką studiów podyplomowych z zakresu terapii i rewalidacji osób ze Spektrum Autyzmu (Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Brzegu).
W ALTER zajmuje się prowadzeniem terapii pedagogicznej w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju dla dzieci z różnorodnymi zaburzeniami rozwoju, w tym ze Spektrum Autyzmu, nadpobudliwością psychoruchową, z niepełnosprawnością ruchową i sprzężoną. Jest również terapeutą EEG-Biofeedback oraz prowadzi Trening Umiejętności Społecznych. W pracy stosuje podejście integralne. Główne metody stosowane w pracy to: Metoda czytania globalnego; Edukacja matematyczna metodą Prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej; Metoda terapii zajęciowej; Pedagogika zabawy; Elementy metody behawioralnej.
Nieustannie rozszerza swoje kompetencje poprzez udział w licznych szkoleniach i konferencjach m. in. z zakresu edukacji i terapii osób ze Spektrum Autyzmu.
Absolwentka filologii polskiej (specjalizacja nauczycielska) na Uniwersytecie Rzeszowskim oraz podyplomowych studiów z zakresu logopedii, na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
W ALTER prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną. Pracuje z dziećmi z afazją, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami napięcia mięśniowego w obszarze orofacjalnym – hipotonią oraz hipertonią narządów mowy, czy zaburzoną kinestezją artykulacyjną. Specjalizuje się w terapii dzieci z różnymi zaburzeniami artykulacyjnymi- wadami wymowy ( np. seplenienie boczne, seplenienie międzyzębowe, rotacyzm, kappacyzm itd.). W swojej pracy stosuje takie metody jak: Metoda Krakowska, nauka czytania z wykorzystaniem metody symultaniczno-sekwencyjnej, wczesna interwencja terapeutyczna, terapia ręki.
Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach, szkoleniach czy konferencjach obejmujących problematykę prowadzenia terapii logopedycznej u dzieci z różnymi zaburzeniami artykulacyjnymi, czy nieprawidłowościami w rozwoju mowy.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła również studia na kierunku: Doradztwo filozoficzne i coaching na tej samej uczelni.
Prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Świadczy poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne oraz udziela wsparcia psychologicznego dla rodziców i opiekunów, w oparciu o podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach. Jest praktykiem metody Kid’s skills i Metody Dobrego Startu.
Systematycznie poszerza swoje kwalifikacje uczestnicząc w takich szkoleniach jak:
Absolwentka psychologii klinicznej oraz psychologii rozwoju człowieka w cyklu życia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Kwalifikacje pedagogiczne uzyskała na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Obecnie, w trakcie całościowego 4-letniego kursu psychoterapii systemowej realizowanego przez Ośrodek Psychoterapii Systemowej w Krakowie.
Prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością, zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi. W swojej pracy stosuje podejście behawioralne i systemowe.
Regularnie podnosi swoje umiejętności poprzez udział w kursach i szkoleniach takich jak: Trener TUS czy staż w Instytucie Gestalt.
Absolwentka fizjoterapii na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcech Wydział Nauk o Zdrowiu profil praktyczny w obszarze nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń integracji sensorycznej, pracą z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, rehabilitacją wad postawy.
Ukończyła kursy z zakresu: Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej Kurs I i II stopnia wg. J. Ayres; Kurs SensiBabyIntro „Wrażliwe niemowle a zaburzenia sensoryczne”; Kurs „Ocena modulacji sensorycznej”; Kurs doskonalący dla Specjalistów i Wykładowców zajmujących się diagnozowaniem zaburzeń przetwarzania sensorycznego; Terapia Manualna wg Typaldosa- Kurs FDM; , Kurs Kinesjology Tapingu Zgodny ze standardami K-Active Assotiation
Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Ukończyła specjalizację w zakresie organizacji w pomocy społecznej ( Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka w Warszawie), aktualnie kontynuuje studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego ( Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka w Warszawie). Jest certyfikowanym terapeutą Biofeedback. Posiada kwalifikacje do prowadzenia grup wsparcia.
W Alter zajmuje się prowadzeniem terapii biofeedback.
Ukończyła szkolenia z zakresu komunikacji społecznej, przemocy domowej i przeciwdziałania przemocy w rodzinie, pracy środowiskowej na rzecz osób chorujących psychicznie, animacji społecznej środowisko seniorskich oraz pracy ze społecznością lokalną.
Nauczyciel i terapeuta z wieloletnim stażem. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej z pracą socjalną. Ukończyła kwalifikacyjne studia podyplomowe z zakresu surdopedagogiki, zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, terapii pedagogicznej z elementami rewalidacji. Certyfikowany terapeuta ręki.
W Alter prowadzi terapię w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju.
W pracy kieruje się indywidualnym podejściem do każdego dziecka.
Systematycznie poszerza swój warsztat pracy, biorąc udział w wielu kursach i szkoleniach.
Ukończyła psychologię kliniczną na Uniwersytecie Śląskim i dwuletnie podyplomowe studia kwalifikacyjne z logopedia ogólnej i podstaw neurologopedii w Krakowie.
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię psychologiczną oraz logopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych. Zajmuje się pracą z osobami doświadczającymi trudności emocjonalnych, kryzysów życiowych, przeciążenia stresem, zaburzeń psychosomatycznych trudności w relacjach małżeńskich i partnerskich, żyjących z niskim poczuciem własnej wartości. Prowadzi terapię wad wymowy, afazji, zaburzeń mowy spowodowanych chorobami neurologicznymi, terapię dysleksji i poradnictwo w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju.
Bierze udział w seminariach obejmujących zagadnienia związane z diagnozą i terapią depresji, metodyką pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, prowadzeniem terapii krótkoterminowej i mediacji, technik NLP czy diagnozą i terapią logopedyczną.
Absolwentka pedagogiki socjalnej i opiekuńczej oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła również kwalifikacyjne studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Terapeuta EEG-Biofeedback II-stopnia i Metody Warnkego.
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się – dysleksji, dysgrafii, dysortografii i dyskalkulii, wczesnym wspomaganiem rozwoju, diagnozą gotowości szkolnej. Prowadzi w formie grupowej zajęcia z treningu kreatywności i treningu umiejętności społecznych, adresowane do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym przejawiających problemy w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym oraz terapię EEG-Biofeedback.
Uczestniczka szkoleń z obszaru neuroterapii (EEG, GSR, QEEG), terapii ręki, integracji bilateralnych, stosowania nowoczesnych narzędzi we wczesnej diagnostyce, pracy z dziećmi z autyzmem, Zespołem Aspergera, nadpobudliwością psychoruchową, zaburzeń przetwarzania słuchowego i strategii postępowań w terapii poznawczo-behawioralnej.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe ,,Podstawy oddziaływań terapeutycznych w wieku rozwojowym”, ,,Podstawy psychoterapii” (Uniwersytet Jagielloński), oraz ,,Problemy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży” na Uniwersytecie SWPS w Katowicach.
Zajmuje się wczesnym wspomaganiem rozwoju u dzieci. Posiada doświadczenie w działaniach o charakterze diagnostycznym, interwencyjnym i terapeutycznym z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi zajęcia terapeutyczne wspierające rozwój poznawczy oraz społeczno-emocjonalny dzieci i młodzieży. W ALTER zajmuje się diagnozą psychologiczną i prowadzi trening umiejętności społecznych.
Bierze udział w szkoleniach i konferencjach dotyczących metod pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju, w tym spektrum autyzmu i Zespołu Aspergera.
Obecnie poszerza kwalifikacje uczestnicząc w cyklu szkoleń z terapii behawioralnej oraz terapii czaszkowo-krzyżowej.
Absolwent pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Uniwersytecie Śląskim oraz studiów podyplomowych: Oligofrenopedagogika z edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością intelektualną (Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu). Ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą (WOM Katowice). Posiada kwalifikacje do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych (IDN Wiedza)
W ALTER zajmuje się prowadzeniem diagnozy i terapii pedagogicznej. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Świadczy poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne, prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia rewalidacyjne oraz Trening Umiejętności Społecznych.
Systematycznie poszerza swoje kwalifikacje poprzez udział w kursach i szkoleniach takich jak:
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, dyplomowana psycholożka o specjalizacji sądowo – klinicznej osób dorosłych. Psycholog z kilkuletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Ukończyła 4 -letnie Studium Treningu Grupowego i Psychoedukacji w Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej oraz Podyplomowe Studia Psychokorekcji Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży.
Ukończone kursy i szkolenia:
KONSULTACJE SPECJALISTÓW
DIAGNOSTYKA
TERAPIA
DODATKOWE USŁUGI
PISMA
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy, zaświadczenia), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.
Poradnia Alter
Ul. Stanisława Moniuszki 8b (II piętro),
41-500 Chorzów
Nasza poradnia nie jest objęta rejonizacją – przyjmujemy pacjentów niezależnie od miejsca zamieszkania.
(+48) 533 309 667
chorzow@poradniaalter.pl
REJESTRACJA
Pon-Pt: 9:00 – 19:00
Sob: 9:00 – 15:00