Zapisy na luty i marzec
Informujemy, że od dnia 11.01.2021 r. ruszają zapisy na luty i marzec. Ze względu na ograniczanie kontaktów bezpośrednich uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny/sms pod numerem: 531 460 329.
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Informujemy, że od dnia 11.01.2021 r. ruszają zapisy na luty i marzec. Ze względu na ograniczanie kontaktów bezpośrednich uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny/sms pod numerem: 531 460 329.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER w Sosnowcu oraz w Chorzowie poszukuje terapeutów WWRD – muzykoterapeuta (tylko Sosnowiec ) oraz neurologopeda/ logopeda.
Przed nami Nowy Rok. To zawsze czas pełen nadziei na lepsze jutro. Poradnia Alter życzy Państwu zdrowia, szczęścia, pomyślności, mało zmartwień, dużo radości. Niech ten Nowy Rok będzie pełen miłości.
Szukamy osoby zarządzającej (wicedyrektora) po skończonej pedagogice wczesnoszkolnej lub pokrewne kierunki do prowadzenia i organizacji nowo otwieranego żłobka i /lub przedszkola w Rudzie Śląskiej!!!
Informujemy, że przerwa świąteczna w Poradni Alter w Sosnowcu będzie obowiązywała od 24.12.2020 r. do 06.01.2021 r. włącznie. W/w okresie nie diagnozujemy i nie prowadzimy terapii.
Poradnia ALTER W SOSNOWCU organizuję zbiórkę dla Schroniska dla zwierząt w Sosnowcu. Wszystkich bardzo zachęcamy do pomocy. Zbiórka potrwa do 23.12.2020 r. Dowiedz się więcej.
Poradnia Alter w Sosnowcu informuje, że od dnia 03.12.2020 r. ruszają zapisy na styczeń. Ze względu na ograniczanie kontaktów bezpośrednich uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny.
Diagnoza trudności w uczeniu się dotyczy dysleksji, dysortografii, dysgrafii i dyskalkulii. Dedykowana jest dla dzieci w wieku szkolnym. Zapraszamy do kontaktu z naszymi placówkami.
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, życzymy wszystkim terapeutom dużo zdrowia, energii i wytrwałości, byście mogli w pełni realizować swoje plany życiowe i zawodowe. Dzień Edukacji Narodowej.
Informujemy, że Poradnia Alter w Sosnowcu zostaje zamknięta w dniach od 12 do 16 października! Terapie będą prowadzone w formie online. Kontakt z sekretariatem tylko telefoniczny w godzinach od 9 do 17 bądź mailowy.
Jeśli twoje dziecko lub nastolatek ma problemy związane ze słuchem (np. ADP) przyjdź na trening NEUROFLOW lub zapisz się i realizuj go w domu poprzez dostęp do specjalnej platformy!
Zapraszamy na diagnozy: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, rehabilitacyjne, dzieci w wieku od 0 do ukończenia edukacji szkolnej. Więcej informacji…
Nowoczesna i bezpieczna metoda neuroterapeutyczna, która umożliwia zwiększenie skuteczności funkcjonowania mózgu. Jest adresowana do wszystkich grup wiekowych i ma zastosowanie w :
Więcej o EEG-Biofeedback
Wstępna ocena całościowych zaburzeń rozwoju ze Spektrum Autyzmu i Zespołu Aspergera(ZA)
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Badanie wstępne obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne.
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:
Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej
Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy
Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
Konsultacje to forma spotkań z wybranym specjalistą, podczas której omawiane są przyczyny, dla których rodzic lub opiekun zgłasza się na wizytę (sam lub z dzieckiem). Konsultacja nie jest diagnozą – po spotkaniu poradnia nie wydaje żadnej opinii ani innego pisma.
W zależności od potrzeb, konsultacja może mieć wiele różnych celów takich jak:
Konsultacja może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy diagnostycznej lub edukacyjno-terapeutycznej. Nasi specjaliści udzielają wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazują najlepszą z możliwych ścieżek rozwiązania problemu.
To specjalistyczne oddziaływania mające na celu dokładne poznanie swojego myślenia i zachowania oraz dążenie do wprowadzenia korzystnych zmian w swoim życiu w oparciu o indywidualne potrzeby podopiecznego.
W poradni ALTER spotkania prowadzą certyfikowani psychoterapeuci, którzy zajmują się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Oferta skierowana jest do osób
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów / fizjoterapeutów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.
Dla wielu dzieci zajęcia grupowe mają szczególną wartość, ponieważ są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami. Poradnia ALTER w Sosnowcu oferuje różne formy zajęć grupowych:
Absolwentka pedagogiki zdrowia na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z tyflopedagogiki ukończonych w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im kard. A. Hlonda w Mysłowicach. Terapeuta EEG-Biofeedback.
Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. Prowadzi diagnozę i terapię funkcjonalną dzieci z zaburzeniami widzenia, oraz terapię EEG-Biofeedback dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Bierze udział w seminariach poświęconych diagnozie i terapii zaburzeń widzenia, terapii dzieci z mutyzmem, terapii behawioralnej II oraz profilaktyki i promocji zdrowia.
Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim, oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych o specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie) oligofrenopedagogika, zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Śląski) oraz socjoterapia (Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej).
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną specjalizując się we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka. W obszarze jej zainteresowań znajduje się metodyka edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Jako socjoterapeuta zajmuje się pracą z dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Pomaga rodzicom tworząc we współpracy z nimi spójne koncepcje rozwojowe i wychowawcze. Prowadzi grupowe zajęcia z bajkoterapii.
Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności biorąc udział w kursach i szkoleniach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, sposobach przeciwdziałania agresji, przemocy i uzależnieniu, czy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi diagnostycznych we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
Ukończyła Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach ze specjalizacją psychologia kliniczna oraz roczne Podyplomowe Studium Przygotowania Pedagogicznego. Obecnie słuchaczka Akredytowanego Kursu Psychoterapii w podejściu integracyjnym systemowo-ericksonowskim w Katowickim Instytucie Psychoterapii. Pełni funkcję kuratora sądowego ds. rodzinnych i nieletnich.
W ramach praktyki terapeutycznej świadczy pomoc psychologiczną dla dzieci, młodzieży, dorosłych i rodzin znajdujących się w kryzysach życiowych, doświadczających problemów emocjonalnych i wychowawczych, przeżywających lęk, stres, smutek, trudności w budowaniu właściwych relacji, żyjących z niskim poczuciem własnej wartości czy zmagających się z zaburzeniami psychosomatycznymi. Zajmuje się wsparciem i poradnictwem psychologicznym oraz prowadzi Szkołę dla Rodziców – autorski projekt Alter, który pozwala na świadome przeżywanie i kreowanie właściwych postaw rodzicielskich.
Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, jako uczestnik szkoleń i kursów z zakresu mediacji, zaburzeń więzi, terapii koherencji czy psychoterapii dzieci i młodzieży z objawami obniżonego nastroju, niską samooceną oraz nieśmiałością.
Ukończyła fizjoterapię na Śląskim Uniwersytecie Medycznym oraz dwustopniowe szkolenie z zakresu Integracji Sensorycznej akredytowane przez Polski Związek Terapeutów Integracji Sensorycznej Absolwentka studiów podyplomowych z zarządzania jednostkami służby zdrowia, oraz neurorozwojowej terapii dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach.
W Alter zajmuje się diagnozą neurorozwojową, diagnozą i terapią integracji sensorycznej oraz oceną i programowaniem terapii wad postawy. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, chorobami genetycznymi, autyzmem i Zespołem Aspergera, zaburzeniami pokarmowymi, nieprawidłowym przetwarzaniem bodźców, nadwrażliwością psychoruchową oraz zaburzeniami emocjonalnymi. Prowadzi również rehabilitację, terapię krzyżowo-czaszkową i kinesio-taping. Stworzyła autorski program profilaktyki i redukcji masy ciała u osób z nadwagą i otyłością.
Uczestniczka wielu szkoleń i kursów z zakresu korekcji wad postawy, Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne, masażu Shantala, terapii krzyżowo-czaszkowej, prewencji i korekcji wad postawy u niemowląt i małych dzieci oraz diagnostyki neurorozwojowej.
Absolwent pedagogiki opiekuńczo-resocjalizacyjnej (Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie) oraz pedagogiki rewalidacyjnej (Uniwersytet Śląski). Obecnie w trakcie całościowego 4-letniego kursu psychoterapii atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Studiował instrumentalistykę w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego i dra Krzysztofa Lukasa na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Na tej samej uczelni ukończył studia z zakresu muzykoterapii (dyplom z wyróżnieniem).
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną, treningi EEG-Biofeedback oraz muzykoterapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Zajmuje się również psychoedukacją i świadczeniem konsultacji dla rodziców mierzących się z różnorodnymi trudnościami związanymi z wychowaniem dziecka lub relacjami panującymi w rodzinie. W obszarze jego specjalizacji znajduje się terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu, zaburzeniami emocji i zachowania. Pracuje także z osobami dorosłymi przeżywającymi problemy natury psychicznej (depresja, lęk, przewlekły stres, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, natręctwa, ruminacje, niskie poczucie własnej wartości, zespół stresu pourazowego, kryzysy w relacjach, przeżywanie żałoby po śmierci bliskiej osoby). Swoją pracę poddaje superwizji.
Nieustannie poszerza i doskonali swój warsztat poprzez udział w szkoleniach i kursach z zakresu diagnostyki oraz pracy psychoterapeutycznej. Występuje jako prelegent na konferencjach naukowych.
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku rehabilitacja ruchowa oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki w Instytucie Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach i przygotowania pedagogicznego w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią niemowląt, dzieci i młodzieży, u których wykryto nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym, zaburzenia genetyczne, uszkodzenia okołoporodowe, wady postawy oraz choroby narządu ruchu o podłożu urazowym i neurogennym.
Ukończyła kurs NDT-Bobath basic i NDT-Bobath baby, szkolenie Hallwick przygotowujące do prowadzenia nauki pływania dla osób z niepełnosprawnością oraz kurs Lehnert-Schroth dający kwalifikacje do leczenia pacjentów z bocznym skrzywieniem kręgosłupa.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe o specjalności terapia pedagogiczna i diagnoza społeczna w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Mysłowicach oraz wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie. Odbyła specjalistyczne szkolenia z zakresu psychoterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim.
W Alter prowadzi diagnozę dzieci przejawiających m.in. deficyty rozwojowe, trudności adaptacyjne, zaburzenia zachowania i emocji. Specjalizuje się w diagnozie i pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Zajmuje się poradnictwem oraz psychoedukacją rodziców dzieci z zaburzonym rozwojem psychofizycznym i niepełnosprawnościami. Pracuje z dorastającą młodzieżą przejawiającą trudności w sferze emocjonalno-społecznej. Łączy wieloletnią praktykę pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami oraz ich rodzicami w placówkach oświatowych z doświadczeniem edukatora oraz realizatora projektów dotyczących wsparcia dzieci i młodzieży zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Rozwija kompetencje poprzez udział w szkoleniach, konferencjach i warsztatach z zakresu diagnozy i pomocy psychologicznej oraz prawa oświatowego w kwestiach związanych z edukacją uczniów niepełnosprawnych.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku: resocjalizacja. Ukończyła studia podyplomowe: Diagnoza i psychoprofilaktyka zagrożeń edukacyjnych (Akademia Pedagogiczna w Krakowie) oraz Oligofrenopedagogika z metodami korekcyjno-kompensacyjnymi (Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach).
W ALTER zajmuje się prowadzeniem terapii pedagogicznej dzieci z zaburzeniami rozwoju poznawczego oraz moderuje grupowe zajęcia z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci z trudnościami emocjonalno-społecznymi. Świadczy poradnictwo pedagogiczne dla rodziców. W swojej pracy wykorzystuje elementy kinezjologii edukacyjnej, kształtowanie umiejętności wg Goldsteina, opiera się również na podejściu behawioralnym. W nauce czytania stosuje metodę sylabową.
Ciągle doskonali swój warsztat pracy biorąc udział w kursach i szkoleniach takich jak:
Absolwentka Politechniki Opolskiej na kierunku fizjoterapia, oraz studiów podyplomowych z zakresu neurorozwojowej terapii dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej.
W Poradni Alter zajmuję się diagnozą i terapią neurorozwojową. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, mózgowym porażeniem dziecięcym oraz z wadami postawy.
Uczestniczka wielu szkoleń i kursów z zakresu neurorozwojowego usprawniania dzieci w wybranych jednostkach klinicznych oraz kinesio-tapingu.
Ukończyła studia z zakresu fizjoterapii w Wyższej Szkole Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej.
Prowadzi terapię dzieci i niemowląt metodą NDT Bobath, zajmuje się rehabilitacją narządu ruchu, korygowaniem nieprawidłowego wzorca chodu, rehabilitacją wad postawy. Główne metody jej pracy to Metoda NDT Bobath BASIC i NDT Bobath Baby
Ukończyła kursy z zakresu: NDT Bobath Basic, NDT Bobath Baby, Asystent kliniczny na kursie podstawowym NDT Bobath
Nauczyciel i terapeuta z kilkuletnim stażem. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku: Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii i medialnej emisji głosu również na tej samej uczelni. Jestem członkiem zarządu Śląskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego oraz trenerem wspomagania w placówkach oświatowych.
W ALTER prowadzi terapię logopedyczną dzieci z wadami wymowy, afazją, opóźnionym rozwojem mowy jak również obniżonym napięciem i motoryką obszaru orofacjalnego. Zajmuje się wczesną nauką czytania. Prowadzi głównie terapię dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Stale doskonali swój warsztat metodyczny i terapeutyczny poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach z zakresu diagnostyki, terapii i metod pracy logopedycznej, jak również poszerza swoją wiedzę na studiach doktoranckich z zakresu funkcjonowania w placówkach oświatowych dzieci z różnorodnymi zaburzeniami. W swojej pracy kieruje się indywidualnym podejściem do każdego dziecka.
Absolwentka pedagogiki zdrowia i logopedii na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu neurologopedii. Wykładowca i trener języka migowego. Certyfikowany Terapeuta Muzykoterapii Komórkowej.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną oraz prowadzeniem przesiewowych badań i rehabilitacją wzroku, słuchu i mowy za pomocą Platformy Zmysłów. Pracuje zarówno z dziećmi w ramach wczesnego wspomagania rozwoju jak również z osobami dorosłymi, u których występują zaburzenia neurologiczne. Jako neurologopeda pomaga rozwijać bądź przywracać funkcję mowy u osób z afazją, będących po wypadkach, udarach mózgu, bądź z opóźnionym rozwojem mowy. Prowadzi również terapię miofunkcjonalną.
Doskonali swój warsztat pracy poprzez udział w seminariach dotyczących nowoczesnych metod i technik diagnostyczno-terapeutycznych stosowanych w terapii wad wymowy, zaburzeniach komunikacyjnych osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, wywoływaniu mowy u osób z uszkodzonym słuchem, prawidłowej emisji i higieny głosu czy symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania.
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku wychowanie fizyczne, dwustopniowego szkolenia z zakresu Integracji Sensorycznej akredytowanego przez Polski Związek Terapeutów Integracji Sensorycznej oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki i przyrody.
Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami przetwarzania zmysłowego wynikającymi z nadwrażliwości lub niedowrażliwości układów zmysłowych, osłabionym napięciem mięśniowym czy obniżonym poziomem koordynacji wzrokowo-ruchowej. Pracuje również z osobami z trudnościami w planowaniu motorycznym, poczuciu kierunku i orientacji przestrzennej, utrzymywaniu równowagi, nadpobudliwością psychoruchową, niezintegrowanymi odruchami, problemami w uczeniu się, wykonywaniu czynności samoobsługowych i zaburzeniami emocjonalnymi.
Uczestniczka szkoleń i kursów z zakresu wychowania fizycznego, terapii SI, edukacji dla bezpieczeństwa, pilates, zabaw muzyczno-ruchowe dla dzieci z wykorzystaniem aktywnego słuchania muzyki wg. Batii Strauss i komunikacji alternatywnej.
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła również pedagogikę specjalną w zakresie oligofrenopedagogiki i surdopedagogiki w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
W ALTER prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną, pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, świadczy poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego, prowadzi terapięwczesnego wspomagania rozwoju. W swojej pracy opiera się na takich podejściach jak: Metoda Krakowska, podejście behawioralne, rozwój w kierunku terapii ręki oraz metody Thomatisa.
Regularnie uczestniczy w szkoleniach obejmujący tematykę pedagogiki specjalnej.
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.