Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER - Sosnowiec

19 Kwi

Badanie gotowości szkolnej

Rodzicu – sprawdź czy Twoje dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w szkole. Zapraszamy na diagnozę pod kątem gotowości szkolnej lub podjęcia decyzji o odroczeniu od obowiązku szkolnego.

12 Kwi

Akademia Żywienia ALTER

Zapraszamy na 2-etapowe warsztaty dla rodziców z zakresu odżywiania, neofobii żywieniowej, problemów metabolicznych
oraz wpływu diety na funkcjonowanie dziecka.

29 Mar

Diagnoza autyzmu – promocja w kwietniu

Kwiecień – miesiąc poświęcony tematyce autyzmu. Z tej okazji Poradnia ALTER Sosnowiec obniża cenę za diagnozę autyzmu z 500 zł na 350 zł.
Serdecznie zapraszamy.

01 Mar

Diagnoza autyzmu
ADOS-2

Wykonujemy diagnozę całościowych zaburzeń rozwojowych z
wykorzystaniem standaryzowanego protokołu obserwacji do
diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu ADOS-2 .

Oferta

EEG
Biofeedback

Nowoczesna i bezpieczna metoda neuroterapeutyczna, która umożliwia zwiększenie skuteczności funkcjonowania mózgu. Jest adresowana do wszystkich grup wiekowych i ma zastosowanie w :

  • treningach oddechowych,
  • relaksacji,
  • terapii stresu,
  • zaburzeniach emocjonalnych (lęk, depresja, agresja),
  • zaburzeniach pamięci i koncentracji uwagi,
  • problemach szkolnych, ADHD,
  • zaburzeniach pokarmowych,
  • rekonwalescencji poudarowej,
  • pracy z dziećmi mającymi problemy w nauce,
  • pracy z osobami dorosłymi pragnącymi zwiększyć swój potencjał.

Więcej o EEG-Biofeedback

Badanie w kierunku
Autyzmu i ZA

Wstępna ocena całościowych zaburzeń rozwoju ze Spektrum Autyzmu i Zespołu Aspergera(ZA)

Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.

Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.

Badanie wstępne obejmuje:

  • spotkanie z psychologiem i pedagogiem
  • wywiad z rodzicami/opiekunami,
  • obserwację dziecka w swobodnej zabawie,
  • nawiązanie kontaktu z dzieckiem w kierowanej rozmowie i wspólnych działaniach,
  • analizę dokumentacji medycznej (jeśli taka istnieje).

Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?

  • brak standardowych zachowań adekwatnych do danego wieku – np. małe dziecko nie reaguje na swoje imię, nie potrafi używać prostych gestów („pa,pa”), nie chce się przytulać, nie powtarza prostych słów, nie okazuje tęsknoty za rodzicami, jeśli musi zostać przez dłuższy czas z innym opiekunem itp.
  • stereotypowe zachowania ruchowe – kręcenie się w kółko, uderzenie o przedmioty, ciągłe powtarzanie tych samych sekwencji ruchów,
  • sztywność zasad, reguł i schematyczność – każda zabawka ma swoje miejsce i można bawić się nią tylko w ściśle określony sposób; idąc do sklepu zawsze chce iść tą samą drogą; wszystkie przedmioty muszą stać od najmniejszego do największego itp. Jakakolwiek zmiana schematu spotyka się z silnym oporem i nieadekwatną reakcją emocjonalną,
  • potrzeba nadmiernej stymulacji zmysłowej – dostarczanie sobie silnych i długotrwałych bodźców dotykowych, wzrokowych, słuchowych,
  • trudności w nawiązywaniu kontaktu wzrokowego i werbalnego,
  • duże odchylenia od normy rozwojowej – np. brak mowy (w sytuacji, kiedy powinna się kształtować) lub przeciwnie – stosowanie skomplikowanych struktur gramatycznych,
  • przejawianie silnych zainteresowań dotyczących wybranej dziedziny – np. dziecko wie wszystko o samochodach i tylko o nich chce rozmawiać. Jeśli druga osoba próbuje zainteresować go czymś innym, ono natychmiast wraca do swojego ulubionego tematu.
  • chwiejność w utrzymywaniu relacji społecznych – ciągłe dążenie do nadmiernych kontaktów z rówieśnikami lub przeciwnie – unikanie ich.
  • brak umiejętności właściwego rozumienia, przeżywania i komunikowania o emocjach
  • trudności w respektowaniu zasad społecznych.

Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć  ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne.

 

Badanie gotowości
szkolnej

Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej

Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.

Badanie rozwoju psychoruchowego

Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:

  • obszaru psychoruchowego.
  • zdolności motorycznych .
  • lateralizacji
  • spostrzegania i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
  • funkcjonowania emocjonalno-społecznego.
  • kompetencji przedszkolnych (od 3,0 do 5,11 r.ż.)
  • kompetencji szkolnych (od 6,0 do 9,11 r.ż.).

Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej

Badania
przesiewowe

Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy

Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.

Diagnoza
psychologiczna

Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:

  • przeprowadzenie wywiadu klinicznego z rodzicami lub opiekunami – rozmowa dotycząca rozwoju dziecka od momentu poczęcia (przebieg ciąży, poród, pierwsze dni życia), do dnia, w którym jest prowadzona diagnoza. Rodzice lub opiekunowie mają możliwość dokładnego omówienia powodów, dla których zgłosili dziecko na diagnozę oraz podzielenia się refleksjami i obserwacjami związanymi z rozwojem i funkcjonowaniem dziecka.
  • ocena zachowania dziecka w gabinecie.
  • ocena nawiązania kontaktu wzrokowego i werbalnego (jeśli dziecko już mówi)
  • obserwacja dziecka w swobodnej zabawie – psycholog obserwuje jak dziecko bawi się równocześnie nie ingerując w jego działanie.
  • rozmowa i zabawa kierowana z dzieckiem – psycholog przeprowadza rozmowę w trakcie, której uzyskuje informacje uzupełniające diagnozę. Aby dziecko czuło się swobodnie zazwyczaj odbywa się to przez podejmowanie wspólnej zabawy.
  • analiza dokumentacji medycznej (jeśli dziecko ją posiada).

Diagnoza
pedagogiczna

Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.

W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:

  • zachowanie dziecka w gabinecie.
  • nawiązanie kontaktu wzrokowego i werbalnego (jeśli dziecko potrafi już mówić)
  • orientację w schemacie ciała.
  • określanie położenia (przed, za, nad, pod, obok, pomiędzy, w środku, na zewnątrz, na górze, na dole, z przodu, z tyłu).
  • umiejętność chwytu pisarskiego i ocenę napięcia mięśniowego w dłoni piszącej.
  • znajomość figur (koło, kwadrat, trójkąt, krzyżyk).
  • rysowanie lub wodzenie palcem po śladzie.
  • lateralizację (stronność ciała).
  • motorykę dużą (łapanie i podrzucanie piłki, skok przez przeszkodę, stanie na jednej nodze, zrobienie „jaskółki”, chodzenie po wyznaczonej linii).
  • motorykę małą (sprawność palców przy zabawie materiałami plastycznymi, nawlekanie koralików).
  • samoświadomość (jak się nazywa, ile ma lat, gdzie mieszka).
  • wiedzę o świecie adekwatną do wieku.
  • myślenie logiczne, przyczynowo-skutkowe i abstrakcyjne.
  • poziom, na jakim znajdują się umiejętności związane z czytaniem, pisaniem i liczeniem.
  • różnicowanie nagłosu i wygłosu.
  • umiejętności narracyjne (wypowiadanie się).
  • umiejętność właściwego rozumienia i wykonywania poleceń.
  • dostrzeganie różnic, brakujących lub niepasujących elementów.
  • budowanie i odwzorowywanie konstrukcji z klocków.
  • układanie obrazka z kilku/kilkunastu elementów.

Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.

 

 

Diagnoza funkcji sensorycznych (SI)

Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.

W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:

  • rozmowa z rodzicami lub opiekunami – omówienie przyczyn, dla których dziecko zostało zgłoszone na diagnozę, wywiad dotyczący rozwoju dziecka w obszarze ruchowym i przetwarzania zmysłowego od pierwszych dni życia.
  • ocena zachowania dziecka w gabinecie – nawiązywanie kontaktu wzrokowego i werbalnego, współpraca i wykonywanie poleceń terapeuty.
  • ocena rozwoju odruchów niemowlęcych i integracji odruchów wczesnodziecięcych
  • badanie równowagi, balansowania ciałem.
  • ocena płynności, sprawności i poziomu aktywności ruchowej.
  • znajomość stron (prawa-lewa), poczucie kierunku, orientacja w schemacie ciała.
  • badanie poziomu napięcia mięśniowego.
  • badanie układu ruchu w obrębie głowy, szyi, rąk, nóg, dłoni, stóp, miednicy i kręgosłupa.
  • ocena reakcji na wykonywanie zadań wysokościowych (wejście na drabinkę, schody).
  • ocena reakcji związana z zabawą na huśtawce.
  • ocena prawidłowości przetwarzania zmysłowego i reakcji na bodźce.
  • prawidłowy chód, poruszanie się po wyznaczonej linii, pokonywanie toru przeszkód, skok przez przeszkodę, rzucanie i łapanie piłki, celność, skakanie i stanie na jednej nodze, wchodzenie i schodzenie ze schodów.
  • funkcjonowanie emocjonalne.

Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)

Diagnoza
logopedyczna

Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:

  • rozmowa z rodzicami lub opiekunami – omówienie przyczyn, dla których dziecko zostało zgłoszone na diagnozę, wywiad dotyczący rozwoju narządów artykulacyjnych i funkcji mowy u dziecka.
  • badanie prawidłowości budowy narządów artykulacyjnych
  • badanie sprawności narządów artykulacyjnych – cmokanie, wysuwanie i chowanie języka, nadymanie policzków, wciąganie powietrza nosem i wypuszczanie ustami, uśmiechanie się przy zaciśniętych zębach, wodzenie językiem po zębach, wargach i policzkach, unoszenie języka.
  • badanie funkcji połykania
  • badanie wędzidełka, podniebienia miękkiego i twardego oraz zgryzu.
  • badanie oddechu – w jaki sposób dziecko nabiera powietrze, rytmiczność oddychania, czas trwania fazy wdechu i wydechu.
  • badanie ruchomości żuchwy.
  • orientacyjne badanie słuchu i pamięci słuchowej
  • badanie słuchu fonematycznego (umiejętności różnicowania, identyfikacji, analizy i syntezy głosek)
  • badanie kinestezji artykulacyjnej (właściwe ułożenie narządów mowy względem poszczególnych głosek)
  • badanie płynności i prozodii mowy (rytm, melodia, akcent)
  • ocena rozumienia poleceń
  • ocena funkcji mowy – umiejętności nawiązywania i prowadzenia rozmowy, formułowania wypowiedzi spójnych gramatycznie i logicznie, budowanie zdań prostych i złożonych, prawidłowa realizacja głosek.
  • ocena umiejętności czytania i pisania.

W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.

Diagnoza
funkcji poznawczych

pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:

  • Skala Inteligencji Wechslera (WAIS-R).
  • Skala Inteligencji Stanford-Binet 5.
  • Test Matryc Progresywnych Ravena.
  • Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella.
  • Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera (stosowana szczególnie w przypadkach, gdzie kontakt werbalny z osobą badaną jest utrudniony lub niemożliwy).

Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.

Diagnoza w kierunku
ADHD

Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.

Diagnoza trudności
w uczeniu się

Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii

Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:

  • opuszczanie/przestawianie liter albo szyku w zdaniu.
  • bardzo duża liczba błędów ortograficznych mimo znajomości zasad poprawnej pisowni.
  • silnie zniekształcone pismo.
  • trudności w prawidłowym wykonywaniu nawet najprostszych operacji matematycznych.

Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.

Konsultacje
ze specjalistami

Konsultacje to forma spotkań z wybranym specjalistą, podczas której omawiane są przyczyny, dla których rodzic lub opiekun zgłasza się na wizytę (sam lub z dzieckiem). Konsultacja nie jest diagnozą – po spotkaniu poradnia nie wydaje żadnej opinii ani innego pisma.

W zależności od potrzeb, konsultacja może mieć wiele różnych celów takich jak:

  • omówienie przyczyn spotkania,
  • zasięganie opinii dotyczącej wybranego tematu,
  • ogólna ocena funkcjonowania dziecka ze wskazaniem dalszej ścieżki rozwoju – np. skierowanie na wybraną diagnozę w celu dokładnego zbadania interesującego nas obszaru,
  • świadczenie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego,
  • omówienie postępów rozwojowych w wybranym okresie czasu.

W Poradni Alter w Sosnowcu oferujemy Państwu:

  • Konsultację psychologiczną – dotyczącą zaburzeń sfery emocjonalnej i społecznej – obniżenie nastroju, lęk, stres, smutek, niska samoocena, kryzysy rozwojowe i wychowawcze, trudności w relacjach i adaptacji ze środowiskiem, zachowania agresywne i opozycyjno-buntownicze, problemy szkolne, podejrzenie występowania depresji, nerwicy, traumy, zaburzeń osobowości itp.
  • Konsultację pedagogiczną – obejmującą sferę funkcjonalną – koncentracja, pamięć, uwaga, spostrzeganie, myślenie (przyczynowo-skutkowe, abstrakcyjne, logiczne), poziom wiedzy o świecie, poziom umiejętności rozwojowych adekwatnych do wieku, funkcjonowanie w przedszkolu/szkole, umiejętności motoryczne, zdolności narracyjne. W ramach konsultacji pedagogicznej zajmujemy się również udzielaniem wsparcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) itp.
  • Konsultację logopedyczną – dotyczącą funkcjonowania aparatu mowy i słuchu – budowa narządów artykulacyjnych, wady wymowy, opóźniony rozwój mowy, zaburzenia mowy o podłożu neurologicznym, kontrola oddechu i przełykania, sprawność słuchowa itp.
  • Konsultację integracji sensorycznej (SI) – związaną z prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem bodźców w zakresie funkcjonowania zmysłu wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu itp.
  • Konsultację rehabilitacyjną – dotyczącą funkcjonowania w zakresie prawidłowej postawy, napięcia mięśniowego, motoryki dużej oraz sprawności aparatu ruchu itp.

Konsultacja może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy diagnostycznej lub edukacyjno-terapeutycznej. Nasi specjaliści udzielają wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazują najlepszą z możliwych ścieżek rozwiązania problemu.


Psychoterapia

To specjalistyczne oddziaływania mające na celu dokładne poznanie swojego myślenia i zachowania oraz dążenie do wprowadzenia korzystnych zmian w swoim życiu w oparciu o indywidualne potrzeby podopiecznego.

W poradni ALTER spotkania prowadzą certyfikowani psychoterapeuci, którzy zajmują się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Oferta skierowana jest do osób

  • doświadczających różnych trudności związanych z przeżywanymi emocjami,
  • które mają problemy z autoakceptacją i komunikacją społeczną,
  • borykających się z zaburzeniami lękowymi,
  • w depresji,
  • z problemami natury psychosomatycznej,
  • będących w kryzysie, w sytuacji rozstania lub żałoby.

Terapia
Psychologiczna

Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:

  • Terapia psychologiczna ogólna – dotyczy funkcjonowania emocjonalnego i społecznego w zakresie właściwego rozumienia, przeżywania i wyrażania myśli i uczuć oraz budowania właściwych relacji międzyludzkich.
  • Terapia psychologiczna małżeńska – jest adresowana do wszystkich małżeństw i par przeżywających kryzysy i trudności w swoich relacjach.
  • Terapia psychologiczna rodzinna – jej odbiorcami jest cała rodzina, która traktowana jest, jako system wymagający wsparcia w celu poprawy funkcjonowania wszystkich członków rodziny.

Terapia logopedyczna / neurologopedyczna

To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.

Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:

  • ćwiczenia aparatu artykulacyjnego i mięśni twarzy,
  • wywoływaniu mowy (jeśli nie występuje) – terapia afazji,
  • pracy z pacjentami z zaburzeniami neurologicznymi,
  • nauce prawidłowego oddychania.

W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.

Więcej o terapii.

Terapia
pedagogiczna

W ramach terapii pedagogicznej oferujemy

  • Terapię pedagogiczną ogólną – obejmuje sferę funkcjonalną:
    • motorykę małą – terapia ręki,
    • pamięć,
    • koncentrację,
    • uwagę,
    • spostrzeganie,
    • myślenie,
    • poziom wiedzy o świecie,
    • umiejętności narracyjne.

Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.

  • Trening efektywnego uczenia się obejmuje szukanie metod i sposobów, za pomocą których możemy szybko i skutecznie zdobywać wiedzę oraz przekazywanie wiedzy na temat stosowanych technik uczenia się i zapamiętywania (mnemotechnik).

Terapia integracji
sensorycznej (SI)

Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.

Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.

W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.

Więcej o terapii SI

Rehabilitacja
i Fizjoterapia

  • Terapia rehabilitacyjna – opiera się na wyrównywaniu deficytów mięśniowych, korekcji wad postawy oraz nauce prawidłowych wzorców ruchowych. W naszej poradni prowadzona jest także w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
  • Fizjoterapia – działania mające na celu :
    • rozwój, utrzymanie, przywracanie i usprawnianie zdolności ruchowych i funkcjonalnych całego organizmu,
    • korygowanie wad postawy,
    • rozwijanie sprawności motorycznej.

Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów / fizjoterapeutów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.

 

Terapie i zajęcia
grupowe

Dla wielu dzieci zajęcia grupowe mają szczególną wartość, ponieważ są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami. Poradnia ALTER w Sosnowcu oferuje różne formy zajęć grupowych:

  • Trening Umiejętności Społecznych – nabywanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, wyrażania w bezpiecznych sposób swoich myśli i uczuć, funkcjonowania w systemie społecznym zgodnie z przyjętymi normami, kształtowanie umiejętności współpracy, empatii i chęci niesienia pomocy.
  • Ruch Rozwijający Weroniki Scherborne – kształtowanie umiejętności poznawania własnego ciała, otoczenia i tworzenia relacji z drugim człowiekiem.
  • Szkoła dla rodziców – autorski projekt, który pozwala na świadome przeżywanie okresu rodzicielstwa i tworzenie wartościowego systemu wychowania dla swojego dziecka.
  • Dogoterapia – zajęcia z udziałem terapeuty i psa terapeutycznego dzięki któremu dzieci mają szansę na przezwyciężanie swoich barier, leków i oporów.
  • Muzykoterapia – wykorzystanie muzyki w celu poprawy funkcjonowania intelektualnego i emocjonalno-społecznego.
  • Bajkoterapia – wprowadzenie dziecka w świat bajki niosącej za sobą walory edukacyjne i terapeutyczne.

Nasz zespół

mgr Elżbieta Kuś
wicedyrektor ALTER Sosnowiec,
pedagog
mgr Elżbieta Kuś
wicedyrektor ALTER Sosnowiec,
pedagog

Absolwentka pedagogiki zdrowia na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z tyflopedagogiki ukończonych w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im kard. A. Hlonda w Mysłowicach. Terapeuta EEG-Biofeedback.


Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. Prowadzi diagnozę i terapię funkcjonalną dzieci z zaburzeniami widzenia, oraz terapię EEG-Biofeedback dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.


Bierze udział w seminariach poświęconych diagnozie i terapii zaburzeń widzenia, terapii dzieci z mutyzmem, terapii behawioralnej II oraz profilaktyki i promocji zdrowia.


 

mgr Barbara Stawiarz
pedagog specjalny, oligofrenopedagog, socjoterapeuta
mgr Barbara Stawiarz
pedagog specjalny, oligofrenopedagog, socjoterapeuta

Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim, oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych o specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie) oligofrenopedagogika, zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Śląski) oraz socjoterapia (Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej).


W Alter odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną specjalizując się we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka. W obszarze jej zainteresowań znajduje się metodyka edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Jako socjoterapeuta zajmuje się pracą z dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Pomaga rodzicom tworząc we współpracy z nimi spójne koncepcje rozwojowe i wychowawcze. Prowadzi grupowe zajęcia z bajkoterapii.


Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności biorąc udział w kursach i szkoleniach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, sposobach przeciwdziałania agresji, przemocy i uzależnieniu, czy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi diagnostycznych we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.


 

mgr Monika Kaczmarczyk
psycholog,
psychoterapeuta
mgr Monika Kaczmarczyk
psycholog,
psychoterapeuta

Ukończyła Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach ze specjalizacją psychologia kliniczna oraz roczne Podyplomowe Studium Przygotowania Pedagogicznego. Obecnie słuchaczka Akredytowanego Kursu Psychoterapii w podejściu integracyjnym systemowo-ericksonowskim w Katowickim Instytucie Psychoterapii. Pełni funkcję kuratora sądowego ds. rodzinnych i nieletnich.


W ramach praktyki terapeutycznej świadczy pomoc psychologiczną dla dzieci, młodzieży, dorosłych i rodzin znajdujących się w kryzysach życiowych, doświadczających problemów emocjonalnych i wychowawczych, przeżywających lęk, stres, smutek, trudności w budowaniu właściwych relacji, żyjących z niskim poczuciem własnej wartości czy zmagających się z zaburzeniami psychosomatycznymi. Zajmuje się wsparciem i poradnictwem psychologicznym oraz prowadzi Szkołę dla Rodziców – autorski projekt Alter, który pozwala na świadome przeżywanie i kreowanie właściwych postaw rodzicielskich.


Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, jako uczestnik szkoleń i kursów z zakresu mediacji, zaburzeń więzi, terapii koherencji czy psychoterapii dzieci i młodzieży z objawami obniżonego nastroju, niską samooceną oraz nieśmiałością.


 

mgr Wioletta Dunajewska
fizjoterapeuta,
terapeuta SI
mgr Wioletta Dunajewska
fizjoterapeuta,
terapeuta SI

Ukończyła fizjoterapię na Śląskim Uniwersytecie Medycznym oraz dwustopniowe szkolenie z zakresu Integracji Sensorycznej akredytowane przez Polski Związek Terapeutów Integracji Sensorycznej Absolwentka studiów podyplomowych z zarządzania jednostkami służby zdrowia, oraz neurorozwojowej terapii dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach.


W Alter zajmuje się diagnozą neurorozwojową, diagnozą i terapią integracji sensorycznej oraz oceną i programowaniem terapii wad postawy. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, chorobami genetycznymi, autyzmem i Zespołem Aspergera, zaburzeniami pokarmowymi, nieprawidłowym przetwarzaniem bodźców, nadwrażliwością psychoruchową oraz zaburzeniami emocjonalnymi. Prowadzi również rehabilitację, terapię krzyżowo-czaszkową i kinesio-taping. Stworzyła autorski program profilaktyki i redukcji masy ciała u osób z nadwagą i otyłością.


Uczestniczka wielu szkoleń i kursów z zakresu korekcji wad postawy, Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne, masażu Shantala, terapii krzyżowo-czaszkowej, prewencji i korekcji wad postawy u niemowląt i małych dzieci oraz diagnostyki neurorozwojowej.


 

mgr Monika Hołda

neurologopeda
mgr Monika Hołda

neurologopeda

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie ze specjalizacją logopedia, podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu neurologopedii na Uniwersytecie Śląskim oraz rocznego szkolenia z psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie.


Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych ze szczególnym uwzględnieniem afazji, jąkania, logofobii, zaburzeń wynikających z uszkodzenia układu nerwowego, autyzmu i zespołu Aspergera, mutyzmu, zaburzeń powstałych po udarze mózgu lub związanych z chorobami neurodegeneracyjnymi nadwrażliwości i rehabilitacji sfery ustno-twarzowej, nauki mowy po usunięci krtani, oraz prawidłowej dykcji, higieny i emisji głosu.


Doskonali warsztat terapeutyczny poprzez udział w szkoleniach z zakresu wspomagania rozwoju mowy osób z autyzmem, symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania, wykorzystania elementów metody werbo-tonalnej, diagnostyki i terapii neurologopedycznej zaburzeń funkcji oralnych związanych z jedzeniem i nadawaniem mowy oraz terapii ustno-twarzowej i stymulacji sensomotorycznej osób z nieprawidłowym napięciem mięśniowym.


 

mgr Szczepan Cieślak
pedagog specjalny, muzyk, muzykoterapeuta
mgr Szczepan Cieślak
pedagog specjalny, muzyk, muzykoterapeuta

Absolwent pedagogiki opiekuńczo-resocjalizacyjnej na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie i pedagogiki rewalidacyjnej na Uniwersytecie Śląskim. Studiował instrumentalistykę w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w klasie organów prof. J. Gembalskiego i dra K. Lukasa, a także ukończył podyplomowe studia kwalifikacyjne z edukacji artystycznej z zakresu sztuki muzycznej o specjalności: muzykoterapia. Terapeuta EEG-Biofeedback.


W Alter zajmuje się prowadzeniem diagnozy i terapii pedagogicznej, EEG-Biofeedback i muzykoterapii w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W obszarze jego specjalizacji znajduje się terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wykorzystywanie muzyki na gruncie terapeutycznym dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Od 2017 roku pełni funkcję managera Alter.


Warsztat muzyczny doskonalił poprzez udział w wielu mistrzowskich kursach interpretacji muzyki organowej w Polsce i za granicą. Warsztat terapeutyczny uzupełniał, jako uczestnik konferencji z obszaru psychologii i pedagogiki oraz seminariów obejmujących metodykę pracy muzykoterapeuty, i wychowania muzycznego dzieci od 0 do 7 lat.


 

mgr Sylwia Czekańska
psycholog, psychoterapeuta, seksuolog, muzykoterapeuta
mgr Sylwia Czekańska
psycholog, psychoterapeuta, seksuolog, muzykoterapeuta

Absolwentka psychologii (specjalności: kliniczna człowieka dorosłego oraz kliniczna dzieci i młodzieży). na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła całościową 4-letną Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Absolwentka studiów podyplomowych z seksuologii klinicznej zrealizowanych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach. Ukończyła 5-letnie studia magisterskie z zakresu teorii muzyki na Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, oraz studia podyplomowe z muzykoterapii na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Odbyła 2-letnie studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego w Krakowskim centrum Psychodynamicznym. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.


Prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną, psychoterapeutyczną i seksuologiczną dla osób z różnorodnymi zaburzeniami rozwojowymi natury emocjonalnej, społecznej oraz z zaburzoną seksualnością.


Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, jako uczestnik szkoleń i kursów z psychoterapii psychodynamicznej (dzieci, młodzieży i dorosłych), z seksuologii oraz diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Ma na swoim koncie kilka wystąpień i publikacji z wyżej wymienionej tematyki.


 

mgr Jolanta Boruta

fizjoterapeuta
mgr Jolanta Boruta

fizjoterapeuta

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku rehabilitacja ruchowa oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki w Instytucie Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach i przygotowania pedagogicznego w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.


W Alter zajmuje się diagnozą i terapią niemowląt, dzieci i młodzieży, u których wykryto nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym, zaburzenia genetyczne, uszkodzenia okołoporodowe, wady postawy oraz choroby narządu ruchu o podłożu urazowym i neurogennym.


Ukończyła kurs NDT-Bobath basic i NDT-Bobath baby, szkolenie Hallwick przygotowujące do prowadzenia nauki pływania dla osób z niepełnosprawnością oraz kurs Lehnert-Schroth dający kwalifikacje do leczenia pacjentów z bocznym skrzywieniem kręgosłupa.


 

mgr Aleksandra Boruta

psycholog
mgr Aleksandra Boruta

psycholog

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na specjalności: psychologia kliniczna oraz psychologia sądowa, a także podyplomowych studiów kwalifikacyjnych na kierunku przygotowanie pedagogiczne. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.


Odpowiada za diagnozę i terapię psychologiczną, pracując z dziećmi z trudnościami w uczeniu się, deficytami emocjonalnymi (lęk, stres, smutek, zaburzenia nastroju), nieśmiałością, niskim poczuciem własnej wartości, problemem samoakceptacji, zaburzeniami psychosomatycznymi i nadpobudliwością psychoruchową. Zajmuje się poradnictwem w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, prowadzi działania psychoedukacyjne dla rodziców i opiekunów, pracuje z osobami przeżywającymi żałobę po utracie bliskiej osoby oraz współpracuje z działami Human Resources.


Bierze udział w kursach i szkoleniach dotyczących pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi doświadczającymi trudności emocjonalno-społecznych, możliwości terapii osób uzależnionych oraz podejmowania skutecznych działań profilaktycznych i prewencyjnych.


 

mgr Katarzyna Wańczyk

fizjoterapeuta
mgr Katarzyna Wańczyk

fizjoterapeuta

Absolwentka fizjoterapii na Śląskim Uniwersytecie Medycznym, oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki zrealizowanych w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.


Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z wadami postawy ciała, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, mózgowym porażeniem dziecięcym, dystrofiami mięśniowymi, oraz zaburzeniami neurologicznymi. Zajmuje się również diagnostyką komputerową stóp i projektowaniem wkładek indywidualnych dla dzieci i dorosłych.


Doskonali warsztat terapeutyczny biorąc udział w szkoleniach i seminariach z Kinesiotapingiu, korekt wad postawy oraz technik masażu klasycznego, sportowego i rozluźniającego. Brała udział w szkoleniu z zakresu badania i doboru Funkcjonalnych Wkładek Ortopedycznych IGLI


 

mgr Anna Dudek
pedagog specjalny, terapeuta SI, dogoterapeuta
mgr Anna Dudek
pedagog specjalny, terapeuta SI, dogoterapeuta

Absolwentka Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach na kierunku pedagogika opiekuńcza i praca socjalna oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z integracji sensorycznej i oligofrenopedagogiki. Posiada uprawnienia do prowadzenia dogoterapii z psem rasy cavalier king charls spaniel.


Zajmuje się diagnozą i terapią integracji sensorycznej dzieci z wadami postawy, deficytami mięśniowymi, zaburzeniami przetwarzania zmysłowego, nadpobudliwością psychoruchową, autyzmem i Zespołem Aspergera i problemami w komunikacji.


Ukończyła trzystopniowe szkolenie komunikacji alternatywnej Makaton, naukę komunikacji u osób, które nie posiadają funkcjonalnej mowy systemem PECS, a także kurs terapii behawioralnej pierwszego stopnia.


 

mgr Anna Zientarska-Pabiasz
pedagog specjalny,
surdo- i oligofrenopedagog
mgr Anna Zientarska-Pabiasz
pedagog specjalny,
surdo- i oligofrenopedagog

Absolwentka pedagogiki specjalnej z zakresu surdopedagogiki i oligofrenopedagogiki w Kolegium Nauczycielskim w Gliwicach. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne ze specjalizacją: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie, terapia pedagogiczna na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, oraz zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Śląskim.


W Alter zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, z uszkodzonym słuchem, niepełnosprawnością intelektualną, nieharmonijnym rozwojem umiejętności logicznego myślenia, koncentracji uwagi, zapamiętywania i spostrzegania. Specjalizuje się w prowadzeniu terapii wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz ocenie gotowości szkolnej.


Ma za sobą wiele kluczowych szkoleń związanych z dydaktyką specjalną m.in.: trzystopniowe szkolenie z zakresu Terapii Behawioralnej dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, dwustopniowe szkolenie obejmujące metodykę prowadzenia zajęć zgodnie z założeniami Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne oraz dwustopniowy kurs Integracji Sensorycznej.


 

mgr Urszula Rogalska
pedagog specjalny, doradca zawodowy
mgr Urszula Rogalska
pedagog specjalny, doradca zawodowy

Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego i podyplomowych studiów kwalifikacyjnych na dwóch specjalnościach: autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe (Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej); doradztwo zawodowe (Uniwersytet Śląski/ Wyższa Szkoła Zarządzania w Chorzowie). Ukończyła również kwalifikacyjny kurs terapii pedagogicznej (Niepubliczne Studium Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy).


W Alter prowadzi diagnozę dzieci z trudnościami w uczeniu, diagnozę rozwojową dzieci przedszkolnych i szkolnych oraz diagnozę uczniów szkół ponadpodstawowych aplikujących do szkół przysposabiających do podjęcia pracy/zawodu. Zajmuje się również terapią dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, autyzmem i Zespołem Aspergera, mutyzmem, usprawnianiem funkcji poznawczych i percepcyjno-motorycznych oraz wczesnym wspomaganiem rozwoju. Prowadzi doradztwo zawodowe i pedagogiczne dla młodzieży i dorosłych.


Regularnie uczestniczy w szkoleniach dotyczących terapii dysleksji u dzieci i młodzieży, rozpoznawania i pracy z dziećmi z nadpobudliwością psychoruchową i niedostosowaniem społecznym czy wykorzystania technik plastycznych w kreatywnym podejściu do nauki. Brała udział w warsztatach dotyczących metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne oraz Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennisona.


 

mgr Anna Partyka
psycholog, pedagog specjalny
mgr Anna Partyka
psycholog, pedagog specjalny

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe o specjalności terapia pedagogiczna i diagnoza społeczna w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Mysłowicach oraz wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie. Odbyła specjalistyczne szkolenia z zakresu psychoterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim.


W Alter prowadzi diagnozę dzieci przejawiających m.in. deficyty rozwojowe, trudności adaptacyjne, zaburzenia zachowania i emocji. Specjalizuje się w diagnozie i pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Zajmuje się poradnictwem oraz psychoedukacją rodziców dzieci z zaburzonym rozwojem psychofizycznym i niepełnosprawnościami. Pracuje z dorastającą młodzieżą przejawiającą trudności w sferze emocjonalno-społecznej. Łączy wieloletnią praktykę pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami oraz ich rodzicami w placówkach oświatowych z doświadczeniem edukatora oraz realizatora projektów dotyczących wsparcia dzieci i młodzieży zagrożonych niedostosowaniem społecznym.


Rozwija kompetencje poprzez udział w szkoleniach, konferencjach i warsztatach z zakresu diagnozy i pomocy psychologicznej oraz prawa oświatowego w kwestiach związanych z edukacją uczniów niepełnosprawnych.


 

mgr Katarzyna Grądzka

neurologopeda
mgr Katarzyna Grądzka

neurologopeda

Absolwentka pedagogiki zdrowia i logopedii na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu neurologopedii. Wykładowca i trener języka migowego. Certyfikowany Terapeuta Muzykoterapii Komórkowej.


W Alter zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną oraz prowadzeniem przesiewowych badań i rehabilitacją wzroku, słuchu i mowy za pomocą Platformy Zmysłów. Pracuje zarówno z dziećmi w ramach wczesnego wspomagania rozwoju jak również z osobami dorosłymi, u których występują zaburzenia neurologiczne. Jako neurologopeda pomaga rozwijać bądź przywracać funkcję mowy u osób z afazją, będących po wypadkach, udarach mózgu, bądź z opóźnionym rozwojem mowy. Prowadzi również terapię miofunkcjonalną.


Doskonali swój warsztat pracy poprzez udział w seminariach dotyczących nowoczesnych metod i technik diagnostyczno-terapeutycznych stosowanych w terapii wad wymowy, zaburzeniach komunikacyjnych osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, wywoływaniu mowy u osób z uszkodzonym słuchem, prawidłowej emisji i higieny głosu czy symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania.


 

mgr Izabela Stachurska
nauczyciel wychowania fizycznego, terapeuta SI
mgr Izabela Stachurska
nauczyciel wychowania fizycznego, terapeuta SI

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku wychowanie fizyczne, dwustopniowego szkolenia z zakresu Integracji Sensorycznej akredytowanego przez Polski Związek Terapeutów Integracji Sensorycznej oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki i przyrody.


Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami przetwarzania zmysłowego wynikającymi z nadwrażliwości lub niedowrażliwości układów zmysłowych, osłabionym napięciem mięśniowym czy obniżonym poziomem koordynacji wzrokowo-ruchowej. Pracuje również z osobami z trudnościami w planowaniu motorycznym, poczuciu kierunku i orientacji przestrzennej, utrzymywaniu równowagi, nadpobudliwością psychoruchową, niezintegrowanymi odruchami, problemami w uczeniu się, wykonywaniu czynności samoobsługowych i zaburzeniami emocjonalnymi.


Uczestniczka szkoleń i kursów z zakresu wychowania fizycznego, terapii SI, edukacji dla bezpieczeństwa, pilates, zabaw muzyczno-ruchowe dla dzieci z wykorzystaniem aktywnego słuchania muzyki wg. Batii Strauss i komunikacji alternatywnej.


 

mgr Monika Wieczorkowska
pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego
mgr Monika Wieczorkowska
pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego

Absolwentka pedagogiki socjalno-opiekuńczej na Uniwersytecie Śląskim, oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki (Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis), wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka (Uniwersytet Wrocławski) i edukacji elementarnej w zakresie wychowania przedszkolnego (Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu). Terapeuta EEG-Biofeedback II-stopnia.


W ramach praktyki zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym z zaburzeniami motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia), zaburzeniami funkcji psychoruchowych oraz doradztwem pedagogicznym ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dzieckiem od 0 do 6 lat.


Poszerza swoje umiejętności biorąc udział w szkoleniach z zakresu komunikacji alternatywnej Makaton, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne, Terapii Ręki, metody Dziecięcej Matematyki, stosowania nowoczesnych narzędzi diagnostycznych i dydaktyki specjalnej.


 

Cennik

POZYCJE OFERTY
CZAS TRWANIA
Cena
KONSULTACJE SPECJALISTÓW
Dietetyk (konsultacja lekarska)
1 godz.
150 zł
Seksuolog
1 godz.
100 zł
Psycholog
1 godz.
90 zł
Pedagog
1 godz.
90 zł
Logopeda
1 godz.
90 zł
Terapeuta Integracji Sensorycznej
1 godz.
90 zł
Rehabilitant
1 godz.
90 zł
DIAGNOSTYKA (z opinią)
Diagnoza neurorozwojowa (z lekarzem)
30 min.
150 zł
Diagnoza psychologiczna
2 godz.
140 zł
Diagnoza pedagogiczna
2 godz.
140 zł
Diagnoza logopedyczna
2 godz.
140 zł
Diagnoza rehabilitacyjna
2 godz.
140 zł
Diagnoza funkcji sensorycznych (SI)
3 godz.
300 zł
Diagnoza trudności w uczeniu się (dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii) z wydaniem opinii dla szkoły w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych/objęcia pomocą/zwolnieniem z nauki drugiego języka.
4 godz.
280 zł
Diagnoza zaburzeń koncentracji uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej (test MOXO)
1 godz.
250 zł
Diagnoza kliniczna całościowych zaburzeń rozwojowych ze spektrum autyzmu z wykorzystaniem narzędzia diagnostycznego ADOS-2
Pakiet: Diagnoza kliniczna (3h) + diagnoza psychologiczna (2h)
1 godz. diagnoza
1 godz. kodowanie wyników
1 godz. omówienie wyników
400 zł lub 500 zł w pakiecie
Badanie gotowości szkolnej
4 godz.
280 zł
Badanie przesiewowe wzroku, słuchu i mowy
1-2 godz.
150 zł
Badanie lateralizacji
30 min.
70 zł
Badanie rozwoju psychoruchowego dzieci od 1 miesiąca życia
1-2 godz.
150 zł
Badanie psychologiczno-pedagogiczne dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym i szkolnym
3 godz
280 zł
Test inteligencji Wechslera (WISC-R)
2 godz.
140 zł
Pakiet 3 wybranych diagnoz (rabat 15%)
Zależy od wyboru
Zależy od wyboru
TERAPIA
Psychoterapia indywidualna
1 godz.
120 zł
Terapia seksuologiczna
1 godz.
120 zł
Terapia małżeństw i par
1-1,5 godz.
150 zł
Terapia rodzin
1-1,5 godz.
150 zł
Terapia psychologiczna dzieci i młodzieży
1 godz.
90 zł
Terapia psychologiczna dorosłych
1 godz.
100 zł
Terapia pedagogiczna
1 godz.
70 zł
Terapia logopedyczna
1 godz.
70 zł
Trening słuchowo-głosowy FORBRAIN
15 min
15 zł
Terapia integracji sensorycznej (SI)
1 godz.
80 zł
Rehabilitacja
1 godz.
80 zł
Terapia ręki
1 godz.
70 zł
Dogoterapia indywidualna
50 min.
60 zł
Dogoterapia grupowa
1 godz.
30 zł *
EEG-Biofeedback
1 godz.
75 zł
EEG-Biofeedback – pakiet 10 sesji
10 x 1 godz.
650 zł
Muzykoterapia indywidualna
1 godz.
60 zł
Muzykoterapia grupowa
1 godz.
30 zł *
Muzykoterapia – pakiet 10 sesji
1 godz.
500 zł
Szkoła dla Rodziców ALTER (grupa)
1,5 godz.
40 zł *
Trening Umiejętności Społecznych (grupa)
1 godz.
20 zł *
Ruch Rozwijający Weroniki Scherborne (grupa)
1 godz.
20 zł *
Socjoterapia
1 godz.
50 zł
Bajkoterapia (grupa)
1 godz.
20 zł *
TERAPIA W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU JEST BEZPŁATNA (pod warunkiem, że dziecko posiada opinię z Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej)
* Płatność za zajęcia grupowe dokonywana jest za 4 spotkania z góry
INNE
Wydanie opinii wraz z zaleceniami
100 zł
Informacja o wynikach badań
60 zł

Galeria

Pliki do pobrania

Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.

KONTAKT

Poradnia Alter
Ul. ,

Nasza poradnia nie jest objęta rejonizacją – przyjmujemy pacjentów niezależnie od miejsca zamieszkania.

    (+48)
    sosnowiec@poradniaalter.pl

REJESTRACJA

   Pon-Pt: 9:00 – 19:00
   Sob: 9:00 – 15:00

 

Formularz kontaktowy