!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER - Sosnowiec

21 gru

Życzenia Świąteczne

Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.

14 gru

Terminarz zamknięcia poradni

Terminarz zamknięcia NPPP Alter. Szanowni Państwo informujemy o dniach wolnych w miesiącu grudniu 2022r. W tym okresie nie prowadzimy terapii oraz nie diagnozujemy. Życzymy Zdrowych …

09 gru

Orły Medycyny 2022 r.

Orły Medycyny 2022 r. Pragniemy poinformować, że Nasza Poradnia w Sosnowcu jest laureatem nagrody Orła Medycyny 2022 r. Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim Państwu za zaufanie w Nasz ..

30 lis

Szkoła dla Rodziców.

Szkoła dla Rodziców to psychoedukacyjny program usprawniający metody wychowawcze. Przeznaczony jest dla rodziców, wychowawców, opiekunów prawnych. Jest to cykl dziesięciu…

29 lis

BEZPŁATNE prelekcje żywieniowe

NPPP ALTER w Sosnowcu zaprasza na BEZPŁATNE prelekcje żywieniowe „Profilaktyki nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży”. Dzieciństwo i dojrzewanie są okresami krytycznymi w rozwoju otyłości.

07 lis

Artykuł mgr Anny Saramak

Niepubliczna Poradnia Alter zaprasza do przeczytania artykuł przygotowanego przez mgr Anna Saramak – fizjoterapeutę pt…”ROZEJŚCIE MIĘŚNIA PROSTEGO BRZUCHA”.

14 paź

Dzień Edukacji Narodowej

Z okazji Dnia Nauczyciela życzymy takich myśli i marzeń które dają się urzeczywistnić, pięknych i szlachetnych pomysłów, które podszeptuje serce cierpliwości…

11 paź

Elektrostymulacja Logopedyczna

Zabiegi z elektrostymulacji wspomagają leczenie pacjentów z zaburzeniami logopedycznymi, gdzie dzięki odpowiednio dobranym parametrom wspomagamy kompleksowe leczenie pacjentów …

29 sie

Trening EEG Biofeedback

Trening EEG Biofedback – czyli mózg na siłowni! Zwiększ skuteczność funkcjonowania swojego mózgu! W jakich zaburzeniach trening może być pomocny?ADHD, ADD, Trudności dziecka w samodzielnym odrabianiu …

09 sie

Nowy nabór TUS

Ruszamy z nowym naborem na Trening Umiejętności Społecznych (TUS). Na zajęcia zapraszamy wszystkie dzieci, które są nieśmiałe, lękowe, niechętnie podejmują interakcje z innymi dziećmi…

04 sie

Cennik obowiązujący od 01.09.2022 r.

Cennik obowiązujący od 01.09.2022 r. Szanowni Państwo Niepublicznej Poradnia Psychologiczno-Pedagogicznej „Alter” w Sosnowcu informuje, że od września 2022 r. cennik ulegnie zmianie.

03 sie

„Przyjaciele Zippiego”

PRZYJACIELE ZIPPIEGO. Zapraszamy dzieci w wieku od 5 do 9 lat na zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne. Będzie to cykl 24 spotkań trwających 60 minut/1 raz w tygodniu. Grupa maksymalnie 10 osób.

Oferta

Terapia słuchu
Neuroflow

Neuroflow, to interaktywny trening funkcji słuchowych dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (centralnymi zaburzeniami słuchu) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia. Trening Neuroflow prowadzony jest on-line i jest dostępny na naszej platformie internetowej. Dostęp do platformy można uzyskać po przebyciu diagnozy w jednym z certyfikowanych ośrodków Neuroflow.

Więcej o terapii.

EEG
Biofeedback

Nowoczesna i bezpieczna metoda neuroterapeutyczna, która umożliwia zwiększenie skuteczności funkcjonowania mózgu. Jest adresowana do wszystkich grup wiekowych i ma zastosowanie w :

  • treningach oddechowych,
  • relaksacji,
  • terapii stresu,
  • zaburzeniach emocjonalnych (lęk, depresja, agresja),
  • zaburzeniach pamięci i koncentracji uwagi,
  • problemach szkolnych, ADHD,
  • zaburzeniach pokarmowych,
  • rekonwalescencji poudarowej,
  • pracy z dziećmi mającymi problemy w nauce,
  • pracy z osobami dorosłymi pragnącymi zwiększyć swój potencjał.

Więcej o EEG-Biofeedback

Badanie w kierunku Autyzmu i ZA

Wstępna ocena całościowych zaburzeń rozwoju ze Spektrum Autyzmu i Zespołu Aspergera(ZA)

Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.

Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.

Badanie wstępne obejmuje:

  • spotkanie z psychologiem i pedagogiem
  • wywiad z rodzicami/opiekunami,
  • obserwację dziecka w swobodnej zabawie,
  • nawiązanie kontaktu z dzieckiem w kierowanej rozmowie i wspólnych działaniach,
  • analizę dokumentacji medycznej (jeśli taka istnieje).

Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?

  • brak standardowych zachowań adekwatnych do danego wieku – np. małe dziecko nie reaguje na swoje imię, nie potrafi używać prostych gestów („pa,pa”), nie chce się przytulać, nie powtarza prostych słów, nie okazuje tęsknoty za rodzicami, jeśli musi zostać przez dłuższy czas z innym opiekunem itp.
  • stereotypowe zachowania ruchowe – kręcenie się w kółko, uderzenie o przedmioty, ciągłe powtarzanie tych samych sekwencji ruchów,
  • sztywność zasad, reguł i schematyczność – każda zabawka ma swoje miejsce i można bawić się nią tylko w ściśle określony sposób; idąc do sklepu zawsze chce iść tą samą drogą; wszystkie przedmioty muszą stać od najmniejszego do największego itp. Jakakolwiek zmiana schematu spotyka się z silnym oporem i nieadekwatną reakcją emocjonalną,
  • potrzeba nadmiernej stymulacji zmysłowej – dostarczanie sobie silnych i długotrwałych bodźców dotykowych, wzrokowych, słuchowych,
  • trudności w nawiązywaniu kontaktu wzrokowego i werbalnego,
  • duże odchylenia od normy rozwojowej – np. brak mowy (w sytuacji, kiedy powinna się kształtować) lub przeciwnie – stosowanie skomplikowanych struktur gramatycznych,
  • przejawianie silnych zainteresowań dotyczących wybranej dziedziny – np. dziecko wie wszystko o samochodach i tylko o nich chce rozmawiać. Jeśli druga osoba próbuje zainteresować go czymś innym, ono natychmiast wraca do swojego ulubionego tematu.
  • chwiejność w utrzymywaniu relacji społecznych – ciągłe dążenie do nadmiernych kontaktów z rówieśnikami lub przeciwnie – unikanie ich.
  • brak umiejętności właściwego rozumienia, przeżywania i komunikowania o emocjach
  • trudności w respektowaniu zasad społecznych.

Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć  ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne.

 

Badanie gotowości
szkolnej

Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej

Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.

Badanie rozwoju psychoruchowego

Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:

  • obszaru psychoruchowego.
  • zdolności motorycznych .
  • lateralizacji
  • spostrzegania i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
  • funkcjonowania emocjonalno-społecznego.
  • kompetencji przedszkolnych (od 3,0 do 5,11 r.ż.)
  • kompetencji szkolnych (od 6,0 do 9,11 r.ż.).

Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej

Badania
przesiewowe

Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy

Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.

Diagnoza
psychologiczna

Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:

  • przeprowadzenie wywiadu klinicznego z rodzicami lub opiekunami – rozmowa dotycząca rozwoju dziecka od momentu poczęcia (przebieg ciąży, poród, pierwsze dni życia), do dnia, w którym jest prowadzona diagnoza. Rodzice lub opiekunowie mają możliwość dokładnego omówienia powodów, dla których zgłosili dziecko na diagnozę oraz podzielenia się refleksjami i obserwacjami związanymi z rozwojem i funkcjonowaniem dziecka.
  • ocena zachowania dziecka w gabinecie.
  • ocena nawiązania kontaktu wzrokowego i werbalnego (jeśli dziecko już mówi)
  • obserwacja dziecka w swobodnej zabawie – psycholog obserwuje jak dziecko bawi się równocześnie nie ingerując w jego działanie.
  • rozmowa i zabawa kierowana z dzieckiem – psycholog przeprowadza rozmowę w trakcie, której uzyskuje informacje uzupełniające diagnozę. Aby dziecko czuło się swobodnie zazwyczaj odbywa się to przez podejmowanie wspólnej zabawy.
  • analiza dokumentacji medycznej (jeśli dziecko ją posiada).

Diagnoza
pedagogiczna

Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.

W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:

  • zachowanie dziecka w gabinecie.
  • nawiązanie kontaktu wzrokowego i werbalnego (jeśli dziecko potrafi już mówić)
  • orientację w schemacie ciała.
  • określanie położenia (przed, za, nad, pod, obok, pomiędzy, w środku, na zewnątrz, na górze, na dole, z przodu, z tyłu).
  • umiejętność chwytu pisarskiego i ocenę napięcia mięśniowego w dłoni piszącej.
  • znajomość figur (koło, kwadrat, trójkąt, krzyżyk).
  • rysowanie lub wodzenie palcem po śladzie.
  • lateralizację (stronność ciała).
  • motorykę dużą (łapanie i podrzucanie piłki, skok przez przeszkodę, stanie na jednej nodze, zrobienie „jaskółki”, chodzenie po wyznaczonej linii).
  • motorykę małą (sprawność palców przy zabawie materiałami plastycznymi, nawlekanie koralików).
  • samoświadomość (jak się nazywa, ile ma lat, gdzie mieszka).
  • wiedzę o świecie adekwatną do wieku.
  • myślenie logiczne, przyczynowo-skutkowe i abstrakcyjne.
  • poziom, na jakim znajdują się umiejętności związane z czytaniem, pisaniem i liczeniem.
  • różnicowanie nagłosu i wygłosu.
  • umiejętności narracyjne (wypowiadanie się).
  • umiejętność właściwego rozumienia i wykonywania poleceń.
  • dostrzeganie różnic, brakujących lub niepasujących elementów.
  • budowanie i odwzorowywanie konstrukcji z klocków.
  • układanie obrazka z kilku/kilkunastu elementów.

Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.

 

 

Diagnoza funkcji sensorycznych (SI)

Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.

W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:

  • rozmowa z rodzicami lub opiekunami – omówienie przyczyn, dla których dziecko zostało zgłoszone na diagnozę, wywiad dotyczący rozwoju dziecka w obszarze ruchowym i przetwarzania zmysłowego od pierwszych dni życia.
  • ocena zachowania dziecka w gabinecie – nawiązywanie kontaktu wzrokowego i werbalnego, współpraca i wykonywanie poleceń terapeuty.
  • ocena rozwoju odruchów niemowlęcych i integracji odruchów wczesnodziecięcych
  • badanie równowagi, balansowania ciałem.
  • ocena płynności, sprawności i poziomu aktywności ruchowej.
  • znajomość stron (prawa-lewa), poczucie kierunku, orientacja w schemacie ciała.
  • badanie poziomu napięcia mięśniowego.
  • badanie układu ruchu w obrębie głowy, szyi, rąk, nóg, dłoni, stóp, miednicy i kręgosłupa.
  • ocena reakcji na wykonywanie zadań wysokościowych (wejście na drabinkę, schody).
  • ocena reakcji związana z zabawą na huśtawce.
  • ocena prawidłowości przetwarzania zmysłowego i reakcji na bodźce.
  • prawidłowy chód, poruszanie się po wyznaczonej linii, pokonywanie toru przeszkód, skok przez przeszkodę, rzucanie i łapanie piłki, celność, skakanie i stanie na jednej nodze, wchodzenie i schodzenie ze schodów.
  • funkcjonowanie emocjonalne.

Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)

Diagnoza
logopedyczna

Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:

  • rozmowa z rodzicami lub opiekunami – omówienie przyczyn, dla których dziecko zostało zgłoszone na diagnozę, wywiad dotyczący rozwoju narządów artykulacyjnych i funkcji mowy u dziecka.
  • badanie prawidłowości budowy narządów artykulacyjnych
  • badanie sprawności narządów artykulacyjnych – cmokanie, wysuwanie i chowanie języka, nadymanie policzków, wciąganie powietrza nosem i wypuszczanie ustami, uśmiechanie się przy zaciśniętych zębach, wodzenie językiem po zębach, wargach i policzkach, unoszenie języka.
  • badanie funkcji połykania
  • badanie wędzidełka, podniebienia miękkiego i twardego oraz zgryzu.
  • badanie oddechu – w jaki sposób dziecko nabiera powietrze, rytmiczność oddychania, czas trwania fazy wdechu i wydechu.
  • badanie ruchomości żuchwy.
  • orientacyjne badanie słuchu i pamięci słuchowej
  • badanie słuchu fonematycznego (umiejętności różnicowania, identyfikacji, analizy i syntezy głosek)
  • badanie kinestezji artykulacyjnej (właściwe ułożenie narządów mowy względem poszczególnych głosek)
  • badanie płynności i prozodii mowy (rytm, melodia, akcent)
  • ocena rozumienia poleceń
  • ocena funkcji mowy – umiejętności nawiązywania i prowadzenia rozmowy, formułowania wypowiedzi spójnych gramatycznie i logicznie, budowanie zdań prostych i złożonych, prawidłowa realizacja głosek.
  • ocena umiejętności czytania i pisania.

W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.

Diagnoza
funkcji poznawczych

pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:

  • Skala Inteligencji Wechslera (WAIS-R).
  • Skala Inteligencji Stanford-Binet 5.
  • Test Matryc Progresywnych Ravena.
  • Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella.
  • Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera (stosowana szczególnie w przypadkach, gdzie kontakt werbalny z osobą badaną jest utrudniony lub niemożliwy).

Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.

Diagnoza w kierunku
ADHD

Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.

Diagnoza trudności
w uczeniu się

Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii

Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:

  • opuszczanie/przestawianie liter albo szyku w zdaniu.
  • bardzo duża liczba błędów ortograficznych mimo znajomości zasad poprawnej pisowni.
  • silnie zniekształcone pismo.
  • trudności w prawidłowym wykonywaniu nawet najprostszych operacji matematycznych.

Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.

Konsultacje
ze specjalistami

Konsultacje to forma spotkań z wybranym specjalistą, podczas której omawiane są przyczyny, dla których rodzic lub opiekun zgłasza się na wizytę (sam lub z dzieckiem). Konsultacja nie jest diagnozą – po spotkaniu poradnia nie wydaje żadnej opinii ani innego pisma.

W zależności od potrzeb, konsultacja może mieć wiele różnych celów takich jak:

  • omówienie przyczyn spotkania,
  • zasięganie opinii dotyczącej wybranego tematu,
  • ogólna ocena funkcjonowania dziecka ze wskazaniem dalszej ścieżki rozwoju – np. skierowanie na wybraną diagnozę w celu dokładnego zbadania interesującego nas obszaru,
  • świadczenie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego,
  • omówienie postępów rozwojowych w wybranym okresie czasu.

W Poradni Alter w Sosnowcu oferujemy Państwu:

  • Konsultację psychologiczną – dotyczącą zaburzeń sfery emocjonalnej i społecznej – obniżenie nastroju, lęk, stres, smutek, niska samoocena, kryzysy rozwojowe i wychowawcze, trudności w relacjach i adaptacji ze środowiskiem, zachowania agresywne i opozycyjno-buntownicze, problemy szkolne, podejrzenie występowania depresji, nerwicy, traumy, zaburzeń osobowości itp.
  • Konsultację pedagogiczną – obejmującą sferę funkcjonalną – koncentracja, pamięć, uwaga, spostrzeganie, myślenie (przyczynowo-skutkowe, abstrakcyjne, logiczne), poziom wiedzy o świecie, poziom umiejętności rozwojowych adekwatnych do wieku, funkcjonowanie w przedszkolu/szkole, umiejętności motoryczne, zdolności narracyjne. W ramach konsultacji pedagogicznej zajmujemy się również udzielaniem wsparcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) itp.
  • Konsultację logopedyczną – dotyczącą funkcjonowania aparatu mowy i słuchu – budowa narządów artykulacyjnych, wady wymowy, opóźniony rozwój mowy, zaburzenia mowy o podłożu neurologicznym, kontrola oddechu i przełykania, sprawność słuchowa itp.
  • Konsultację integracji sensorycznej (SI) – związaną z prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem bodźców w zakresie funkcjonowania zmysłu wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu itp.
  • Konsultację rehabilitacyjną – dotyczącą funkcjonowania w zakresie prawidłowej postawy, napięcia mięśniowego, motoryki dużej oraz sprawności aparatu ruchu itp.

Konsultacja może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy diagnostycznej lub edukacyjno-terapeutycznej. Nasi specjaliści udzielają wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazują najlepszą z możliwych ścieżek rozwiązania problemu.


Psychoterapia

To specjalistyczne oddziaływania mające na celu dokładne poznanie swojego myślenia i zachowania oraz dążenie do wprowadzenia korzystnych zmian w swoim życiu w oparciu o indywidualne potrzeby podopiecznego.

W poradni ALTER spotkania prowadzą certyfikowani psychoterapeuci, którzy zajmują się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Oferta skierowana jest do osób

  • doświadczających różnych trudności związanych z przeżywanymi emocjami,
  • które mają problemy z autoakceptacją i komunikacją społeczną,
  • borykających się z zaburzeniami lękowymi,
  • w depresji,
  • z problemami natury psychosomatycznej,
  • będących w kryzysie, w sytuacji rozstania lub żałoby.

Terapia
Psychologiczna

Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:

  • Terapia psychologiczna ogólna – dotyczy funkcjonowania emocjonalnego i społecznego w zakresie właściwego rozumienia, przeżywania i wyrażania myśli i uczuć oraz budowania właściwych relacji międzyludzkich.
  • Terapia psychologiczna małżeńska – jest adresowana do wszystkich małżeństw i par przeżywających kryzysy i trudności w swoich relacjach.
  • Terapia psychologiczna rodzinna – jej odbiorcami jest cała rodzina, która traktowana jest, jako system wymagający wsparcia w celu poprawy funkcjonowania wszystkich członków rodziny.

Terapia logopedyczna / neurologopedyczna

To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.

Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:

  • ćwiczenia aparatu artykulacyjnego i mięśni twarzy,
  • wywoływaniu mowy (jeśli nie występuje) – terapia afazji,
  • pracy z pacjentami z zaburzeniami neurologicznymi,
  • nauce prawidłowego oddychania.

W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.

Więcej o terapii.

Terapia
pedagogiczna

W ramach terapii pedagogicznej oferujemy

  • Terapię pedagogiczną ogólną – obejmuje sferę funkcjonalną:
    • motorykę małą – terapia ręki,
    • pamięć,
    • koncentrację,
    • uwagę,
    • spostrzeganie,
    • myślenie,
    • poziom wiedzy o świecie,
    • umiejętności narracyjne.

Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.

  • Trening efektywnego uczenia się obejmuje szukanie metod i sposobów, za pomocą których możemy szybko i skutecznie zdobywać wiedzę oraz przekazywanie wiedzy na temat stosowanych technik uczenia się i zapamiętywania (mnemotechnik).

Terapia integracji
sensorycznej (SI)

Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.

Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.

W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.

Więcej o terapii SI

Rehabilitacja
i Fizjoterapia

  • Terapia rehabilitacyjna – opiera się na wyrównywaniu deficytów mięśniowych, korekcji wad postawy oraz nauce prawidłowych wzorców ruchowych. W naszej poradni prowadzona jest także w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
  • Fizjoterapia – działania mające na celu :
    • rozwój, utrzymanie, przywracanie i usprawnianie zdolności ruchowych i funkcjonalnych całego organizmu,
    • korygowanie wad postawy,
    • rozwijanie sprawności motorycznej.

Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów / fizjoterapeutów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.

 

Terapie i zajęcia
grupowe

Dla wielu dzieci zajęcia grupowe mają szczególną wartość, ponieważ są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami. Poradnia ALTER w Sosnowcu oferuje różne formy zajęć grupowych:

  • Trening Umiejętności Społecznych – nabywanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, wyrażania w bezpiecznych sposób swoich myśli i uczuć, funkcjonowania w systemie społecznym zgodnie z przyjętymi normami, kształtowanie umiejętności współpracy, empatii i chęci niesienia pomocy.
  • Ruch Rozwijający Weroniki Scherborne – kształtowanie umiejętności poznawania własnego ciała, otoczenia i tworzenia relacji z drugim człowiekiem.
  • Szkoła dla rodziców – autorski projekt, który pozwala na świadome przeżywanie okresu rodzicielstwa i tworzenie wartościowego systemu wychowania dla swojego dziecka.
  • Dogoterapia – zajęcia z udziałem terapeuty i psa terapeutycznego dzięki któremu dzieci mają szansę na przezwyciężanie swoich barier, leków i oporów.
  • Muzykoterapia – wykorzystanie muzyki w celu poprawy funkcjonowania intelektualnego i emocjonalno-społecznego.
  • Bajkoterapia – wprowadzenie dziecka w świat bajki niosącej za sobą walory edukacyjne i terapeutyczne.

Nasz zespół

mgr Aleksandra Urgacz-Jamrocha
pedagog specjalny
surdopedagog, oligofrenopedagog
terapeuta TUS
mgr Aleksandra Urgacz-Jamrocha
pedagog specjalny
surdopedagog, oligofrenopedagog
terapeuta TUS

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim i pedagogiki specjalnej w zakresie oligofrenopedagogiki i surdopedagogiki w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.


W poradni ALTER prowadzi diagnozę w zakresie trudności edukacyjnych, terapię pedagogiczną, terapię wczesnego wspomagania rozwoju, trening słuchowy, terapię ręki        oraz Trening Umiejętności Społecznych. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Diagnozuje oraz przygotowuje       do treningu Neuroflow. Diagnozuje testem MOXO.


Regularnie uczestniczy w szkoleniach podnoszących jej kwalifikacje zawodowe, m.in.:

  • Techniki pracy podczas Treningu Umiejętności Społecznych
  • Terapia ręki
  • Trener grafomotoryki – II stopień
  • Diagnoza i terapia treningiem neuroflow
  • Diagnoza i terapia autyzmu
  • Muzyczny trening słuchowy – Dobrze słyszę

 

mgr Katarzyna Żegleń
pedagog specjalny, specjalista Treningu Umiejętności Społecznych
mgr Katarzyna Żegleń
pedagog specjalny, specjalista Treningu Umiejętności Społecznych

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku: resocjalizacja. Ukończyła studia podyplomowe: Diagnoza i psychoprofilaktyka zagrożeń edukacyjnych (Akademia Pedagogiczna w Krakowie) oraz Oligofrenopedagogika z metodami korekcyjno-kompensacyjnymi (Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach).


W ALTER zajmuje się prowadzeniem terapii pedagogicznej dzieci z zaburzeniami rozwoju poznawczego oraz moderuje grupowe zajęcia z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci z trudnościami emocjonalno-społecznymi. Świadczy poradnictwo pedagogiczne dla rodziców. W swojej pracy wykorzystuje elementy kinezjologii edukacyjnej, kształtowanie umiejętności wg Goldsteina, opiera się również na podejściu behawioralnym. W nauce czytania stosuje metodę sylabową.


Ciągle doskonali swój warsztat pracy biorąc udział w kursach i szkoleniach takich jak:

  • kurs „Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona I stopnia”.
  • szkolenie/warsztat: „Metoda rytmu serca Kelly Hunter”
  • szkolenie „Zapamiętuję i pamiętam – metody i techniki pamięciowe – trening praktyczny”
  • Szkolenie „Potrzeby rozwojowe dzieci 6-tnich”
  • Trening umiejętności komunikacyjnych
  • szkolenie „Uczeń z autyzmem lub Zespołem Aspergera”
  • szkolenie „Uczeń z trudnymi zachowaniami w szkole – modele oddziaływań wychowawczych i korygujących””
  • Miejska Konferencja Metodyczna – „Zrozumieć autyzm”

 

mgr Aleksandra Możdzeń
psycholog
mgr Aleksandra Możdzeń
psycholog

Pani Aleksandra ukończyła psychologię na Akademii Humanitas w Sosnowcu i stale poszerza swoje kompetencje – m.in. w terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dzieci i młodzieży. Jest także certyfikowanym Trenerem Treningu Umiejętności Społecznych.


Z ogromnym sercem i profesjonalizmem wspiera dzieci, młodzież oraz rodziców. Jej praca oparta jest na empatii, zrozumieniu i indywidualnym podejściu do każdego pacjenta.


Jeśli szukasz psychologa, który stworzy bezpieczną przestrzeń i pomoże znaleźć rozwiązania – zapraszamy na konsultacje z Panią Aleksandrą Możdżeń!

Mgr Dominika Gałęziowska
psycholog, psychodietetyk
Mgr Dominika Gałęziowska
psycholog, psychodietetyk

Absolwentka SWPS w Katowicach – kierunek psychologia – specjalność kliniczna człowieka dorosłego oraz podyplomowo psychodietetyka, Collegium Humanum – studia podyplomowe – przygotowanie pedagogiczne oraz psychologia dzieci i młodzieży.


W poradni ALTER zajmuje się pomocą i wsparciem psychologicznym dzieci i młodzieży, psychoedukacją, diagnozą psychologiczną. Jej obszarem pracy jest również wsparcie w kryzysach emocjonalnych, pomoc w budowaniu dobrych relacji z jedzeniem – psychodietetyka.


Ukończyła wiele szkoleń podnoszących jej kwalifikacje zawodowe:

  • SensoGimnastyka Mózgu I stopnia
  • Trening Umiejętności Społecznych TUS
  • Trener TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera

 

mgr Jacek Korczyk
fizjoterapeuta
mgr Jacek Korczyk
fizjoterapeuta

Absolwent Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach – fizjoterapia oraz Akademii Humanitas w Sosnowcu – studia podyplomowe przygotowanie pedagogiczne.


W poradni ALTER specjalizuje się w terapii niemowląt i wspieraniu dzieci z wadami postawy, szczególnie wadami stóp.


Pasjonat swojej pracy. Autor i współautor artykułów naukowych. Stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe. Ukończone kursy:

  • Neurorozwojowa terapia niemowląt
  • Trójpłaszczyznowa terapia stóp
  • Elastyczny taping w pediatrii
  • Masaż tkanek głębokich

 

mgr Ewa Rauk-Hołda
logopeda, neurologopeda, surdopedagog
mgr Ewa Rauk-Hołda
logopeda, neurologopeda, surdopedagog

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, logopeda, neurologopeda, surdopedagog oraz certyfikowana terapeutka Metody Warnkego.


Pani Ewa posiada wieloletnie doświadczenie w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z:
• trudnościami szkolnymi i dysleksją,
• zaburzeniami przetwarzania słuchowego (CAPD),
• wadami wymowy i zaburzeniami językowymi,
• niedosłuchem – także u dzieci korzystających z aparatów i implantów słuchowych.


W pracy łączy profesjonalizm z indywidualnym podejściem, dobierając metody terapii do potrzeb i możliwości dziecka. Prowadzi terapię dorosłych z zaburzeniami słuchu obwodowego oraz wspiera pacjentów po udarach w zakresie poprawy funkcjonowania mózgu.

Specjalizacje Pani Ewy:
• diagnoza i terapia logopedyczna / neurologopedyczna,
• diagnoza i terapia surdopedagogiczna,
• terapia Metodą Warnkego (dzieci i dorośli),
• elektrostymulacja logopedyczna,
• badania przesiewowe słuchu i testy CAPD,
• testy i diagnozy: KOLD, KOGS, KOJD-Afa, bateria diagnozy trudności szkolnych.


Pani Ewa nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach z zakresu logopedii, neurologopedii, terapii słuchu oraz nowoczesnych metod terapeutycznych.

Jeśli Twoje dziecko potrzebuje diagnozy lub terapii logopedycznej – zapraszamy na konsultacje z Panią Ewą!

mgr Urszula Kwapisz
Neurologopeda, surdopedagog
mgr Urszula Kwapisz
Neurologopeda, surdopedagog

Praca z dziećmi to jej pasja.  Preferuje w niej pozytywne relacje z podopiecznym i dobrą zabawę.  Wspiera rozwój dziecka z zaburzeniami komunikacyjnymi w oparciu o stymulację językową, która polega na programowaniu języka przy jednoczesnej stymulacji wszystkich funkcji poznawczych.  W gabinecie wykorzystuje założenia terapii neurobiologicznej, a techniki, które stosuje, dobiera do indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka.


W ALTER  wspiera rozwój dzieci  ze spektrum autyzmu oraz zespołu Aspergera, afazją czy dyslalią.


Na bieżąco poszerza swoją wiedzę i umiejętności, aby móc efektywnie pomagać swoim podopiecznym.


 

mgr Anna Saramak
fizjoterapeuta
mgr Anna Saramak
fizjoterapeuta

 


Studia magisterskie z fizjoterapii ukończyła na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach.

Absolwentka studiów podyplomowych z neurorozwojowej terapii dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego na Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej.


W Poradni Alter zajmuje się pracą z dziećmi z wadami postawy, z niepełnosprawnością ruchową, nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Prowadząc zajęcia łączy ćwiczenia z elementami terapii manualnej.


Ukończyła kurs trójpłaszczyznowej terapii manualnej wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych – metoda Zukunft-Huber.


 

mgr Dorota Klama-Kotowska
Fizjoterapeuta, Terapeuta Integracji Sensorycznej, Pedagog Specjalny
mgr Dorota Klama-Kotowska
Fizjoterapeuta, Terapeuta Integracji Sensorycznej, Pedagog Specjalny

Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku Fizjoterapia oraz Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Pedagogika Specjalna.


W Alter zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej; korekcją wad postawy; diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami napięcia mięśniowego oraz  całościowymi zaburzeniami rozwoju. 


Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.

  •  ZOGA MOVEMENT w terapii niemowląt;
  • Kurs pierwszego i  drugiego stopnia z zakresu integracji sensorycznej;
  • Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej według aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna w postępowaniu terapeutycznym;
  • Trójpłaszczyznowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych- metoda Zukunft-Hubert;
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno-motorycznymi;
  • Neurorozwojowe usprawnienie dzieci z różnymi typami wzmożonego napięcia mięśniowego;
  • Diagnostyka i podstawowe zasady leczenia zachowawczego skolioz idiopatycznych
  • Kinesio Taping;

 

mgr Monika Hacik-Jęderko
Logopeda, terapeuta WWRD
mgr Monika Hacik-Jęderko
Logopeda, terapeuta WWRD

 


Z zawodu nauczyciel germanista, logopeda oraz terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Absolwentka Kolegium Nauczycielskiego w Sosnowcu, Uniwersytetu Śląskiego oraz Akademii WSB.


Z ogromną radością rozpoczyna swoją przygodę w poradni Alter, gdzie pracować będzie przede wszystkim z dziećmi w wieku przedszkolnym, prowadząc ćwiczenia ogólnorozwojowe, terapię opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii.


Każde dziecko jest wyzwaniem. Cierpliwość, wsparcie, uśmiech oraz indywidualne traktowanie z holistycznym podejściem do małego pacjenta to zasady panujące podczas wspólnych spotkań. Rodzicu, pamiętaj proszę, że mówienie stoi dopiero za efektywnym wsparciem rozwoju Twojego dziecka. Ruch, praca rąk, słuch, postrzeganie wzrokowe, rytm i rym, skupienie uwagi – to wyjściowe elementy naszej terapii.


Terapeuta w trakcie szkoleń diagnostycznych.


 

mgr Agnieszka Paprota
Terapeuta SI
mgr Agnieszka Paprota
Terapeuta SI

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego oraz Instytutu Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach. Nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta integracji sensorycznej – SI.


W poradni ALTER wspiera rodziców oraz dzieci zmagające się z trudnościami w przetwarzaniu bodźców sensorycznych. Prowadzi konsultacje oraz zajęcia terapeutyczne.


W swojej pracy organizuje proces dydaktyczno-wychowawczy i terapeutyczny w taki sposób, aby bazować na motywacji wewnętrznej dzieci oraz pozytywnym wzmocnieniu. Jednocześnie zwraca szczególną uwagę na budowanie relacji opartych na wzajemnej empatii oraz szacunku.

mgr Barbara Hermanowska
neurologopeda kliniczny specjalista SI
oligofrenopedagog terapeuta ręki
mgr Barbara Hermanowska
neurologopeda kliniczny specjalista SI
oligofrenopedagog terapeuta ręki

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku geografia, Śląskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku neurologopedia kliniczna, studiów podyplomowych z zakresu logopedii i medialnej emisji głosu na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Integracji Sensorycznej oraz Oligofrenopedagogiki na Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.


Swoje kompetencje rozszerza uczestnicząc w kursach i szkoleniach takich jak:

  • Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce – holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami
  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
  • Niemowlak u logopedy – diagnoza, profilaktyka i wczesna
  • Niemowlak u logopedy II – Miobobo
  • Szkolenia dotyczące pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

 

mgr Justyna Śliwińska
psycholog specjalista TUS
mgr Justyna Śliwińska
psycholog specjalista TUS

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku: psychologia – specjalizacja – psychologia rozwoju człowieka w cyklu życia oraz psychologia pracy i organizacji              oraz studiów podyplomowych na kierunku: Edukacja i terapia osób z zaburzeniami                      ze spektrum autyzmu na Uniwersytecie WSB Merito Poznań, Wydział Zamiejscowy                    w Chorzowie.


W poradni ALTER zajmuje się diagnostyką i pomocą psychologiczną. Prowadzi zajęcia terapeutyczne rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, a także stymulujące rozwój poznawczy. Udziela konsultacji dla rodziców i opiekunów.


Swoją wiedzę oraz umiejętności stale poszerza przez udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach, takich jak:

  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) stopień I i II
  • Trener Metod Relaksacyjnych dla dzieci
  • Mutyzm wybiórczy (selektywny) – diagnoza i terapia dzieci i młodzieży
  • Autyzm u dziewczynek – jak rozpoznać i pomóc?
  • Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia a dostosowanie wymagań edukacyjnych
  • Cykl szkoleń dla kadr edukacyjnych włączającej w ramach projektu – Forum kadr włączającej województwa śląskiego

 

mgr Małgorzata Skorupka
pedagog specjalny oligofrenopedagog
terapeuta pedagogiczny trener TUS
mgr Małgorzata Skorupka
pedagog specjalny oligofrenopedagog
terapeuta pedagogiczny trener TUS

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie na kierunku pedagogika specjalna – specjalność terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna oraz Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach na kierunku pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika         z informatyką w kształceniu specjalnym.


W poradni ALTER prowadzi zajęcia terapii pedagogicznej w ramach WWRD. W zakresie jej zainteresowań znajduje się praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną i ze spektrum autyzmu. Prowadzi konsultacje pedagogiczne z Rodzicami.


Swoje umiejętności podnosi uczestnicząc w kursach i szkoleniach takich jak:

  • Skuteczne wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną i techniczną w przedszkolu
  • Identyfikacja symptomów i podejmowanie interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka
  • Cztery Pory Roku-pedagogika zabawy w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnością intelektualną
  • Zajęcia socjoterapeutyczne z wykorzystaniem pedagogiki zabawy
  • Wykorzystanie Orffa w pracy z dziećmi
  • Arteterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

 

mgr Patrycja Domarus
pedagog, specjalista SI
oligofrenopedagog
mgr Patrycja Domarus
pedagog, specjalista SI
oligofrenopedagog

Absolwentka Wyższej Szkoły Humanitas i Akademii Ignatianum w Krakowie w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Ukończyła studia podyplomowe      w Instytucie Studiów Podyplomowych – diagnoza i integracja sensoryczna oraz Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego – oligofrenopedagogika, edukacja i rehabilitacja osób            ze spektrum autyzmu w tym z Zespołem Aspergera.


W poradni ALTER zajmuje się diagnozą i terapia integracji sensorycznej, sporządzaniem diet sensorycznych jak również konsultacjami i wsparciem dzieci i ich rodziców.


Ukończone kursy i szkolenia:

  • biofeedback
  • TUS
  • terapia ręki
  • trudne zachowania dzieci w spektrum autyzmu

 

mgr Paulina Sobieraj
oligofrenopedagog, terapeuta SI
mgr Paulina Sobieraj
oligofrenopedagog, terapeuta SI

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w obszarze edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogika oraz studiów podyplomowych      z integracji sensorycznej ukończonych w Wyższej Szkole Bankowej. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego.


W poradni ALTER specjalizuje się w Terapii Integracji Sensorycznej.


 

mgr Katarzyna Grądzka

neurologopeda
mgr Katarzyna Grądzka

neurologopeda

Absolwentka pedagogiki zdrowia i logopedii na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu neurologopedii. Wykładowca i trener języka migowego. Certyfikowany Terapeuta Muzykoterapii Komórkowej.


W Alter zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną oraz prowadzeniem przesiewowych badań i rehabilitacją wzroku, słuchu i mowy za pomocą Platformy Zmysłów. Pracuje zarówno z dziećmi w ramach wczesnego wspomagania rozwoju jak również z osobami dorosłymi, u których występują zaburzenia neurologiczne. Jako neurologopeda pomaga rozwijać bądź przywracać funkcję mowy u osób z afazją, będących po wypadkach, udarach mózgu, bądź z opóźnionym rozwojem mowy. Prowadzi również terapię miofunkcjonalną.


Doskonali swój warsztat pracy poprzez udział w seminariach dotyczących nowoczesnych metod i technik diagnostyczno-terapeutycznych stosowanych w terapii wad wymowy, zaburzeniach komunikacyjnych osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, wywoływaniu mowy u osób z uszkodzonym słuchem, prawidłowej emisji i higieny głosu czy symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania.


 

Cennik

POZYCJE OFERTY
CZAS TRWANIA
Cena
Zniżki na konsultacje, terapie i diagnozy:
Karta Dąbrowskiej Rodzinki.pl oraz Karta Dąbrowskiej Rodzinki.pl PLUS:
Karta zielona - Rodziny wychowujące dwoje dzieci
10%
Karta pomarańczowa - Rodziny wielodzietne; wychowujące dziecko niepełnosprawne; rodziny zastępcze
15 %
Sosnowiecka Karta Miejska
10%
Katowicka Karta Miejska
10%
Karta Dużej Rodziny
10%
*zniżka nie łączy się z innymi promocjami i nie dot. wydawanych dokumentów.
KONSULTACJE SPECJALISTÓW
Posiadaczom karty dużej rodziny na wszystkie konsultacje przysługuje zniżka 10%
ADOS 2
1 spotkanie
150 zł
Logopeda
1 spotkanie
200 zł
Logopeda dla osób niemieckojęzycznych
1 spotkanie
200 zł
Neurologopeda (dla dzieci poniżej 3 r.ż.)
1 spotkanie
200 zł
Psycholog
1 spotkanie
200 zł
Terapeuta Integracji Sensorycznej (SI)
1 spotkanie
150 zł
Fizjoterapeuta
1 spotkanie
200 zł
Pedagog/Oligofrenopedagog/Surdopedagog
1 spotkanie
200 zł
Muzykoterapia
1 spotkanie
150 zł
Terapia ręki
1 spotkanie
150 zł
EEG BIOFEEDBACK
1 spotkanie
150 zł
HEG BIOFEEDBACK
1 spotkanie
150 zł
DO TERAPII MAŁŻEŃSTW I PAR
1 spotkanie
300 zł
DO TERAPII RODZIN
1 spotkanie
300 zł
DO MEDIACJI W SPRAWACH RODZINNYCH
1 spotkanie
350 zł
DO TERAPII INDYWIDUALNA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY
1 spotkanie
250 zł
Kwalifikująca do treningu umiejętności społecznych
1 spotkanie
120 zł
Kwalifikująca do elektrostymulacji
1 spotkanie
250 zł
Wstępna do terapii Metodą Warnkego
1 spotkanie
200 zł
NDT - Bobath (neurorozwojowa)
1 spotkanie
220 zł
DIAGNOSTYKA *
Posiadaczom karty dużej rodziny na wszystkie diagnozy przysługuje zniżka 10%
Diagnoza psychologiczna
1 spotkanie
350 zł
Test IQ - test ilorazu inteligencji
1 spotkanie
550 zł
Diagnoza psychologiczna do agencji (pracy dla młodych) z wypełnieniem zaświadczenia
1 spotkanie
350 zł
Diagnoza pedagogiczna
1 spotkanie
300 zł
Diagnoza logopedyczna/neurologopedyczna
1 spotkanie
300 zł
Badanie narzędziem KOLD (diagnoza logopedyczna)
2 spotkania
490 zł
Diagnoza rehabilitacyjna
1 spotkanie
400 zł
Diagnoza funkcji sensorycznych (SI)
3 spotkania
600 zł
Diagnoza trudności w uczeniu się (dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii) dla szkoły w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych/objęcia pomocą/zwolnieniem z nauki drugiego języka.
2 spotkania (psycholog, pedagog)
850 zł
Diagnoza niepowodzeń szkolnych
1 spotkanie
250 zł
Diagnoza Neuroflow - trening słuchowy
1 spotkanie
400 zł
Rediagnoza Neuroflow - trening słuchowy
1 spotkanie
350 zł
Test MOXO - diagnoza zaburzeń koncentracji uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej (ADD/ADHD)
1 spotkanie
400 zł
Test Conners - diagnoza zaburzeń koncentracji uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej (ADD/ADHD)
1 spotkanie
400 zł
Test MOXO + Conners - diagnoza zaburzeń koncentracji uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej (ADD/ADHD)
1 spotkanie
490 zł
Diagnoza kliniczna całościowych zaburzeń rozwojowych ze spektrum autyzmu z wykorzystaniem narzędzia diagnostycznego ADOS-2
2 godz. / 1 spotkanie
1000 zł
Diagnoza kliniczna całościowych zaburzeń rozwojowych ze spektrum autyzmu z wykorzystaniem narzędzia diagnostycznego ADOS-2
Pakiet: Diagnoza kliniczna + diagnoza psychologiczna
4 godz. / 2 spotkania
1100 zł
Diagnoza wstępna elektrostymulacji logopedycznej
1 spotkanie
170 zł
Diagnoza z badaniem Medium QEEG HEG BIOFEEDBACK
1 spotkanie
280 zł
Diagnoza NDT- Bobath (neurorozwojowa)
3 spotkania
600 zł
Diagnoza fizjoterapeutyczna (wad postawy)
1 spotkanie
400 zł
Badanie przesiewowe wzroku, słuchu i mowy
1 spotkanie
170 zł
Badanie lateralizacji
1 spotkanie
70 zł
* opinie są dodatkowo płatne wg. rubryki PISMA
Może zaistnieć konieczność poszerzenia diagnozy na kolejnej wizycie- koszt zgodnie z aktualną częścią terapeutyczną cennika
TERAPIA *
Posiadaczom karty dużej rodziny na wszystkie terapie przysługuje zniżka 10%
Terapia małżeństw i par
1 spotkanie
270 zł
Terapia rodzin
1 spotkanie
270 zł
Mediacje w sprawach rodzinnych
1 spotkanie
320 zł
Terapia indywidualna dla dorosłych i młodzieży
1 spotkanie
250 zł
Terapia psychologiczna (WWR BEZPŁATNIE)
1 spotkanie
200 zł
Terapia pedagogiczna (WWR BEZPŁATNIE)
1 spotkanie
180 zł
Terapia logopedyczna (WWR BEZPŁATNIE)
1 spotkanie
180 zł
Terapia neurologopedyczna (WWR BEZPŁATNIE)
1 spotkanie
180 zł
Terapia integracji sensorycznej (SI)** (WWR BEZPŁATNIE)
1 spotkanie
180 zł
Fizjoterapia (gimnastyka korekcyjna) (WWR BEZPŁATNIE)
1 spotkanie
180 zł
Trening bazowych funkcji słuchowych "Dobrze słyszę"©
1 spotkanie
100 zł
Terapia ręki (WWR BEZPŁATNIE)
1 spotkanie
180 zł
Muzykoterapia indywidualna (WWR BEZPŁATNIE)
1 spotkanie
140 zł
EEG-Biofeedback
1 spotkanie
120 zł
HEG BIOFEEDBACK
1 spotkanie
130 zł
ELEKTROSTYMULACJA LOGOPEDYCZNA
1 spotkanie
80 zł
Trening Umiejętności Społecznych (zajęcia grupowe)
1 spotkanie
100 zł
Terapia słuchowa Metodą Warnkego
1 spotkanie
180 zł
Terapia metodą NDT-Bobath
1 spotkanie
200 zł
Siłownia dla dzieci - fizjoterapia z elementami treningu siłowego
1 spotkanie
180 zł
Terapia karmienia
1 spotkanie
180 zł
TERAPIA W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU JEST BEZPŁATNA (pod warunkiem, że dziecko posiada opinię z Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej)
PAKIET DODATKOWYCH 5 SPOTKAŃ PŁATNYCH Z GÓRY **
Terapia logopedyczna
5 spotkań
750 zł
Terapia neurologopedyczna
5 spotkań
750 zł
Terapia integracji sensorycznej (SI)
5 spotkań
750 zł
Terapia psychologiczna
5 spotkań
750 zł
Terapia pedagogiczna
5 spotkań
750 zł
Terapia ręki
5 spotkań
750 zł
Logorytmika
5 spotkań
750 zł
Muzykoterapia
5 spotkań
750 zł
Rehabilitacja
5 spotkań
750 zł
Rehabilitacja z elementami integracji sensorycznej (SI)
5 spotkań
750 zł
KARTA DUŻEJ RODZINY – RABAT 10%
EEG - Biofeedback PAKIET 10 SPOTKAŃ
1 godz.
1080 zł
WAŻNE !! Czas trwania usługi terapeuta/diagnosta ma prawo dostosować w odniesieniu do indywidualnych predyspozycji badanego. *Zaleceniem specjalistów jest sesja 5 spotkań. Czas trwania terapii to 15-20min. **Pakiet obowiązuje 3 miesiące od daty zakupu.
PISMA
Wydanie opinii wraz z zaleceniami
1 terapeuta
100 zł
2 terapeutów
150 zł
3 terapeutów
200 zł
4 terapeutów
250 zł
Informacja o wynikach badań
60 zł
Informacja dla instytucji
100 zł
Zaświadczenie
40 zł

Galeria

Pliki do pobrania

Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.

KONTAKT

Poradnia Alter
Ul. ,

Nasza poradnia nie jest objęta rejonizacją – przyjmujemy pacjentów niezależnie od miejsca zamieszkania.

    
    sosnowiec@poradniaalter.pl

REJESTRACJA

   Pon-Pt: 9:00 – 19:00

 

Formularz kontaktowy