Życzenia Świąteczne
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.
Terminarz zamknięcia NPPP Alter. Szanowni Państwo informujemy o dniach wolnych w miesiącu grudniu 2022r. W tym okresie nie prowadzimy terapii oraz nie diagnozujemy. Życzymy Zdrowych …
Orły Medycyny 2022 r. Pragniemy poinformować, że Nasza Poradnia w Sosnowcu jest laureatem nagrody Orła Medycyny 2022 r. Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim Państwu za zaufanie w Nasz ..
Szkoła dla Rodziców to psychoedukacyjny program usprawniający metody wychowawcze. Przeznaczony jest dla rodziców, wychowawców, opiekunów prawnych. Jest to cykl dziesięciu…
NPPP ALTER w Sosnowcu zaprasza na BEZPŁATNE prelekcje żywieniowe „Profilaktyki nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży”. Dzieciństwo i dojrzewanie są okresami krytycznymi w rozwoju otyłości.
Niepubliczna Poradnia Alter zaprasza do przeczytania artykuł przygotowanego przez mgr Anna Saramak – fizjoterapeutę pt…”ROZEJŚCIE MIĘŚNIA PROSTEGO BRZUCHA”.
Z okazji Dnia Nauczyciela życzymy takich myśli i marzeń które dają się urzeczywistnić, pięknych i szlachetnych pomysłów, które podszeptuje serce cierpliwości…
Zabiegi z elektrostymulacji wspomagają leczenie pacjentów z zaburzeniami logopedycznymi, gdzie dzięki odpowiednio dobranym parametrom wspomagamy kompleksowe leczenie pacjentów …
Trening EEG Biofedback – czyli mózg na siłowni! Zwiększ skuteczność funkcjonowania swojego mózgu! W jakich zaburzeniach trening może być pomocny?ADHD, ADD, Trudności dziecka w samodzielnym odrabianiu …
Ruszamy z nowym naborem na Trening Umiejętności Społecznych (TUS). Na zajęcia zapraszamy wszystkie dzieci, które są nieśmiałe, lękowe, niechętnie podejmują interakcje z innymi dziećmi…
Cennik obowiązujący od 01.09.2022 r. Szanowni Państwo Niepublicznej Poradnia Psychologiczno-Pedagogicznej „Alter” w Sosnowcu informuje, że od września 2022 r. cennik ulegnie zmianie.
PRZYJACIELE ZIPPIEGO. Zapraszamy dzieci w wieku od 5 do 9 lat na zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne. Będzie to cykl 24 spotkań trwających 60 minut/1 raz w tygodniu. Grupa maksymalnie 10 osób.
Neuroflow, to interaktywny trening funkcji słuchowych dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (centralnymi zaburzeniami słuchu) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia. Trening Neuroflow prowadzony jest on-line i jest dostępny na naszej platformie internetowej. Dostęp do platformy można uzyskać po przebyciu diagnozy w jednym z certyfikowanych ośrodków Neuroflow.
Nowoczesna i bezpieczna metoda neuroterapeutyczna, która umożliwia zwiększenie skuteczności funkcjonowania mózgu. Jest adresowana do wszystkich grup wiekowych i ma zastosowanie w :
Więcej o EEG-Biofeedback
Wstępna ocena całościowych zaburzeń rozwoju ze Spektrum Autyzmu i Zespołu Aspergera(ZA)
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Badanie wstępne obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne.
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:
Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej
Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy
Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
Konsultacje to forma spotkań z wybranym specjalistą, podczas której omawiane są przyczyny, dla których rodzic lub opiekun zgłasza się na wizytę (sam lub z dzieckiem). Konsultacja nie jest diagnozą – po spotkaniu poradnia nie wydaje żadnej opinii ani innego pisma.
W zależności od potrzeb, konsultacja może mieć wiele różnych celów takich jak:
Konsultacja może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy diagnostycznej lub edukacyjno-terapeutycznej. Nasi specjaliści udzielają wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazują najlepszą z możliwych ścieżek rozwiązania problemu.
To specjalistyczne oddziaływania mające na celu dokładne poznanie swojego myślenia i zachowania oraz dążenie do wprowadzenia korzystnych zmian w swoim życiu w oparciu o indywidualne potrzeby podopiecznego.
W poradni ALTER spotkania prowadzą certyfikowani psychoterapeuci, którzy zajmują się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Oferta skierowana jest do osób
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów / fizjoterapeutów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.
Dla wielu dzieci zajęcia grupowe mają szczególną wartość, ponieważ są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami. Poradnia ALTER w Sosnowcu oferuje różne formy zajęć grupowych:
Absolwentka pedagogiki zdrowia na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z tyflopedagogiki ukończonych w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im kard. A. Hlonda w Mysłowicach. Terapeuta EEG-Biofeedback.
Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. Prowadzi diagnozę i terapię funkcjonalną dzieci z zaburzeniami widzenia, oraz terapię EEG-Biofeedback dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Bierze udział w seminariach poświęconych diagnozie i terapii zaburzeń widzenia, terapii dzieci z mutyzmem, terapii behawioralnej II oraz profilaktyki i promocji zdrowia.
Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim, oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych o specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie) oligofrenopedagogika, zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Śląski) oraz socjoterapia (Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej).
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną specjalizując się we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka. W obszarze jej zainteresowań znajduje się metodyka edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Jako socjoterapeuta zajmuje się pracą z dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Pomaga rodzicom tworząc we współpracy z nimi spójne koncepcje rozwojowe i wychowawcze. Prowadzi grupowe zajęcia z bajkoterapii.
Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności biorąc udział w kursach i szkoleniach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, sposobach przeciwdziałania agresji, przemocy i uzależnieniu, czy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi diagnostycznych we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
Ukończyła fizjoterapię na Śląskim Uniwersytecie Medycznym oraz dwustopniowe szkolenie z zakresu Integracji Sensorycznej akredytowane przez Polski Związek Terapeutów Integracji Sensorycznej Absolwentka studiów podyplomowych z zarządzania jednostkami służby zdrowia, oraz neurorozwojowej terapii dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach.
W Alter zajmuje się diagnozą neurorozwojową, diagnozą i terapią integracji sensorycznej oraz oceną i programowaniem terapii wad postawy. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, chorobami genetycznymi, autyzmem i Zespołem Aspergera, zaburzeniami pokarmowymi, nieprawidłowym przetwarzaniem bodźców, nadwrażliwością psychoruchową oraz zaburzeniami emocjonalnymi. Prowadzi również rehabilitację, terapię krzyżowo-czaszkową i kinesio-taping. Stworzyła autorski program profilaktyki i redukcji masy ciała u osób z nadwagą i otyłością.
Uczestniczka wielu szkoleń i kursów z zakresu korekcji wad postawy, Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne, masażu Shantala, terapii krzyżowo-czaszkowej, prewencji i korekcji wad postawy u niemowląt i małych dzieci oraz diagnostyki neurorozwojowej.
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku rehabilitacja ruchowa oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki w Instytucie Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach i przygotowania pedagogicznego w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią niemowląt, dzieci i młodzieży, u których wykryto nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym, zaburzenia genetyczne, uszkodzenia okołoporodowe, wady postawy oraz choroby narządu ruchu o podłożu urazowym i neurogennym.
Ukończyła kurs NDT-Bobath basic i NDT-Bobath baby, szkolenie Hallwick przygotowujące do prowadzenia nauki pływania dla osób z niepełnosprawnością oraz kurs Lehnert-Schroth dający kwalifikacje do leczenia pacjentów z bocznym skrzywieniem kręgosłupa.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe o specjalności terapia pedagogiczna i diagnoza społeczna w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Mysłowicach oraz wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie. Odbyła specjalistyczne szkolenia z zakresu psychoterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim.
W Alter prowadzi diagnozę dzieci przejawiających m.in. deficyty rozwojowe, trudności adaptacyjne, zaburzenia zachowania i emocji. Specjalizuje się w diagnozie i pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Zajmuje się poradnictwem oraz psychoedukacją rodziców dzieci z zaburzonym rozwojem psychofizycznym i niepełnosprawnościami. Pracuje z dorastającą młodzieżą przejawiającą trudności w sferze emocjonalno-społecznej. Łączy wieloletnią praktykę pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami oraz ich rodzicami w placówkach oświatowych z doświadczeniem edukatora oraz realizatora projektów dotyczących wsparcia dzieci i młodzieży zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Rozwija kompetencje poprzez udział w szkoleniach, konferencjach i warsztatach z zakresu diagnozy i pomocy psychologicznej oraz prawa oświatowego w kwestiach związanych z edukacją uczniów niepełnosprawnych.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku: resocjalizacja. Ukończyła studia podyplomowe: Diagnoza i psychoprofilaktyka zagrożeń edukacyjnych (Akademia Pedagogiczna w Krakowie) oraz Oligofrenopedagogika z metodami korekcyjno-kompensacyjnymi (Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach).
W ALTER zajmuje się prowadzeniem terapii pedagogicznej dzieci z zaburzeniami rozwoju poznawczego oraz moderuje grupowe zajęcia z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci z trudnościami emocjonalno-społecznymi. Świadczy poradnictwo pedagogiczne dla rodziców. W swojej pracy wykorzystuje elementy kinezjologii edukacyjnej, kształtowanie umiejętności wg Goldsteina, opiera się również na podejściu behawioralnym. W nauce czytania stosuje metodę sylabową.
Ciągle doskonali swój warsztat pracy biorąc udział w kursach i szkoleniach takich jak:
Absolwentka Politechniki Opolskiej na kierunku fizjoterapia, oraz studiów podyplomowych z zakresu neurorozwojowej terapii dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej.
W Poradni Alter zajmuję się diagnozą i terapią neurorozwojową. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, mózgowym porażeniem dziecięcym oraz z wadami postawy.
Uczestniczka kursów: NDT Bobath basic, kinesio-tapingu, terapii ręki oraz wielu szkoleń zakresu neurorozwojowego usprawniania dzieci w wybranych jednostkach klinicznych.
Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na kierunku: Jazz i muzyka estradowa, specjalność: Wokalistyka jazzowa oraz studia podyplomowe, specjalność: Logopedia.
Prowadzi zajęcia z zakresu logorytmiki i muzykoterapii. W pracy terapeutycznej wykorzystuje swoje doświadczenie nie tylko jako pedagog, ale również czynny muzyk, wokalistka. Na zajęciach daje pole do rozwoju kreatywności i ekspresji twórczej dziecka, uwrażliwia na muzykę i rozbudza zainteresowanie tą formą sztuki.
Jest uczestniczką wielu szkoleń z zakresu emisji głosu, m.in. Rehabilitacja głosu za pomocą Pocket vox/Lax vox, Masaż logopedyczny strefy orofacjalnej – LOGMED, Międzynarodowe Seminaria Naukowe GŁOS-CIAŁO-EKSPRESJA.
Praca z dziećmi to jej pasja. Preferuje w niej pozytywne relacje z podopiecznym i dobrą zabawę. Wspiera rozwój dziecka z zaburzeniami komunikacyjnymi w oparciu o stymulację językową, która polega na programowaniu języka przy jednoczesnej stymulacji wszystkich funkcji poznawczych. W gabinecie wykorzystuje założenia terapii neurobiologicznej, a techniki, które stosuje, dobiera do indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka.
W ALTER wspiera rozwój dzieci ze spektrum autyzmu oraz zespołu Aspergera, afazją czy dyslalią.
Na bieżąco poszerza swoją wiedzę i umiejętności, aby móc efektywnie pomagać swoim podopiecznym.
Studia magisterskie z fizjoterapii ukończyła na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach.
Absolwentka studiów podyplomowych z neurorozwojowej terapii dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego na Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej.
W Poradni Alter zajmuje się pracą z dziećmi z wadami postawy, z niepełnosprawnością ruchową, nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Prowadząc zajęcia łączy ćwiczenia z elementami terapii manualnej.
Ukończyła kurs trójpłaszczyznowej terapii manualnej wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych – metoda Zukunft-Huber.
Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku Fizjoterapia oraz Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Pedagogika Specjalna.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej; korekcją wad postawy; diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami napięcia mięśniowego oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Z zawodu nauczyciel germanista, logopeda oraz terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Absolwentka Kolegium Nauczycielskiego w Sosnowcu, Uniwersytetu Śląskiego oraz Akademii WSB.
Z ogromną radością rozpoczyna swoją przygodę w poradni Alter, gdzie pracować będzie przede wszystkim z dziećmi w wieku przedszkolnym, prowadząc ćwiczenia ogólnorozwojowe, terapię opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii.
Każde dziecko jest wyzwaniem. Cierpliwość, wsparcie, uśmiech oraz indywidualne traktowanie z holistycznym podejściem do małego pacjenta to zasady panujące podczas wspólnych spotkań. Rodzicu, pamiętaj proszę, że mówienie stoi dopiero za efektywnym wsparciem rozwoju Twojego dziecka. Ruch, praca rąk, słuch, postrzeganie wzrokowe, rytm i rym, skupienie uwagi – to wyjściowe elementy naszej terapii.
Terapeuta w trakcie szkoleń diagnostycznych.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe Psychodietetyka na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Katowicach oraz Socjoterapię na Akademii Pedagogicznej w Krakowie.
W poradni Alter prowadzi terapię EEG Biofeedback. Specjalizuje się w pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami uwagi, koncentracji, ze zdiagnozowanymi zaburzeniami ADHD, ADD.
Dla osób dorosłych prowadzi treningi EEG Biofeedback mające na celu obniżenie lęku, ruminacji (natrętnych myśli), wypalenia, minimalizację skutków doświadczania stresu.
Realizuje treningi wspierające wzrost koncentracji, uwagi, świadomości ciała.
Prowadzi terapię regulacji nawyków żywieniowych ze wsparciem treningów EEG Biofeedback dla dzieci i dorosłych planujących lub będących w trakcie redukcji wagi oraz dla osób wprowadzających określoną przez lekarza lub dietetyka specyficzną dietę.
Posiada duże doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnością oraz udzielaniem wsparcia dla ich rodzin i opiekunów. Zajmuje się poradnictwem oraz psychoedukacją rodziców dzieci z zaburzonym rozwojem psychofizycznym i niepełnosprawnościami. Współpracuje z placówkami działającymi w obszarze aktywizacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych.
W swojej pracy kieruje się holistycznym podejściem do dziecka i dorosłego.
Stale rozwija kompetencje poprzez udział w szkoleniach, konferencjach i warsztatach obejmujących trzy obszary: emocje, mózg, ciało.
Absolwentka pedagogiki specjalnej i studiów podyplomowych z zakresu logopedii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach
Certyfikat z zakresu Systemowej Terapii Rodzin ukończony w ramach współpracy Poradnią Rodzin Oddziału Dziennego Kliniki Psychiatrii Dorosłych w Krakowie
Dyplomowany mediator – certyfikat Polskiego Centrum Mediacji w Warszawie
Certyfikaty z zakresu Pracy nad emocjami w terapii behawioralno- poznawczej, Arteterapii, Zagrożeń oraz konsekwencji rozwojowych u dzieci i młodzieży oglądających pornografię (w ramach Narodowego Programu Zdrowia), Rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży oraz Szkoły dla Rodziców i Nauczycieli (III części).
Udział w konferencjach naukowych, szkolenia tematyczne z obszaru terapii i profilaktyki. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach pracy w placówkach oświatowych – poradniach, szkołach i przedszkolach.
W Alter obszarem zainteresowań jest praca terapeutyczna z rodzinami, parami, małżeństwami metodą systemową, jak również terapia indywidualna z dorosłymi i młodzieżą.
Swoje kompetencje zawodowe rozwija w ramach specjalistycznych szkoleń zawodowych, udziału w konferencjach, seminariach i szkoleniach oraz systematycznemu uczestnictwu w superwizjach własnych.
Absolwentka pedagogiki zdrowia i logopedii na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu neurologopedii. Wykładowca i trener języka migowego. Certyfikowany Terapeuta Muzykoterapii Komórkowej.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną oraz prowadzeniem przesiewowych badań i rehabilitacją wzroku, słuchu i mowy za pomocą Platformy Zmysłów. Pracuje zarówno z dziećmi w ramach wczesnego wspomagania rozwoju jak również z osobami dorosłymi, u których występują zaburzenia neurologiczne. Jako neurologopeda pomaga rozwijać bądź przywracać funkcję mowy u osób z afazją, będących po wypadkach, udarach mózgu, bądź z opóźnionym rozwojem mowy. Prowadzi również terapię miofunkcjonalną.
Doskonali swój warsztat pracy poprzez udział w seminariach dotyczących nowoczesnych metod i technik diagnostyczno-terapeutycznych stosowanych w terapii wad wymowy, zaburzeniach komunikacyjnych osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, wywoływaniu mowy u osób z uszkodzonym słuchem, prawidłowej emisji i higieny głosu czy symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania.
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła również pedagogikę specjalną w zakresie oligofrenopedagogiki i surdopedagogiki w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
W ALTER prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną, pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, świadczy poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego, prowadzi terapięwczesnego wspomagania rozwoju. W swojej pracy opiera się na takich podejściach jak: Metoda Krakowska, podejście behawioralne, rozwój w kierunku terapii ręki oraz metody Thomatisa.
Regularnie uczestniczy w szkoleniach obejmujący tematykę pedagogiki specjalnej.
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.