Życzenia Świąteczne
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.
Terminarz zamknięcia NPPP Alter. Szanowni Państwo informujemy o dniach wolnych w miesiącu grudniu 2022r. W tym okresie nie prowadzimy terapii oraz nie diagnozujemy. Życzymy Zdrowych …
Z okazji Dnia Nauczyciela życzymy takich myśli i marzeń które dają się urzeczywistnić, pięknych i szlachetnych pomysłów, które podszeptuje serce cierpliwości…
Szanowni Państwo informujemy, że Nasze Poradnie będą miały przerwę wakacyjną w następujących terminach: Białystok od 18.07 do 15.08 Chorzów od 04.07 do 17.07 Słupsk od 18.07. do 15.08 Sosnowiec od 01.08…
1 czerwca, czyli Dzień Dziecka to bardzo ważne święto, na które czeka każde dziecko z niecierpliwością. Z tej okazji życzymy wszystkim dzieciom wszystkiego najlepszego, szczęścia, radości ….
Wszystkim Mamom składamy, najserdeczniejsze życzenia długich lat w zdrowiu, szczęścia i wszelkiej pomyślności, spełnienia najskrytszych pragnień, samych cudownych chwil w życiu i nieustającej pociechy…
Majówka, a Niepubliczne Poradnie psychologiczno-Pedagogiczne Alter. Zapoznaj się z informacją o zamknięciu placówek. Zapraszamy serdecznie po weekendzie. Życzymy słonecznej pogody.
Informujemy, że w związku ze Świętami Wielkanocnymi Poradnie ALTER są zamknięte. Pełnych miłości, radości i zdrowia Świąt Wielkiej Nocy oraz bogatego zajączka życzy Poradnia Alter.
8 marca Dzień Kobiet. Aby wszystkie dni czymś się wyróżniały, w wolnym tempie upływały. By każdy dzień uśmiechem był rozpoczynany, a potem innym rozdawany. Aby wiatr rozwiewał wasze smutki…
Dzień babci i dziadka. Z okazji dzisiejszego i jutrzejszego Święta, pragniemy złożyć najserdeczniejsze życzenia wszystkim Kochanym Babciom i Dziadkom. Życzymy zdrowia, siły, dobrego humoru.
Poradnia Alter w Słupsku zaprasza od stycznia 2022 r. na Mindfulness. Mindfulness pozwala zatrzymać się na chwilę w pędzącym świecie i cieszyć się
obecną chwilą.
Poradnia Alter w Słupsku zaprasza na nowość w ofercie – terapię przy użyciu Elektrostymulatora logopedycznego. Elektroterapia prądami TENS/EMS przeznaczona jest dla dzieci i dorosłych. Czytaj dalej…
Nowoczesna i bezpieczna metoda neuroterapeutyczna, która umożliwia zwiększenie skuteczności funkcjonowania mózgu. Jest adresowana do wszystkich grup wiekowych i ma zastosowanie w :
Więcej o EEG-Biofeedback
Badania psychologiczno-pedagogiczne to szczególny rodzaj badań, który obejmuje spotkanie z psychologiem i pedagogiem w celu dokładnego poznania i oceny sfery intelektualnej, emocjonalnej i funkcjonalnej badanej osoby. Dokładne i precyzyjne przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych w wielu przypadkach stanowi punkt wyjścia do rozpoczęcia procesu terapeutycznego. W ramach prowadzonych badań nasza poradnia oferuje:
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:
Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej
Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy
Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
W poradni ALTER w Słupsku przeprowadzane są diagnozy funkcji wzrokowych, w oparciu o metodę badań Sensomotorycznej Terapii Widzenia, w której oceniane są zdolności motoryczne dziecka oraz funkcje wzrokowe i wzrokowo-motoryczne
Badanie dziecka obejmuje między innymi:
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Diagnoza obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne. Poradnia Alter może wydawać pełną diagnozę całościowych zaburzeń rozwojowych potwierdzoną zaświadczeniem lekarskim.
W naszej ofercie znajduja się także porady diagnostyczno-konsultacyjne (z testem ADOS lub bez), które nie obejmują spotkania z lekarzem psychiatrą i nie kończą się wydaniem zaświadczenia lekarskiego.
Szczegółowe informacje związane z procedurą diagnostyczną w kierunku autyzmu znajdziesz tutaj.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
Konsultacje to forma spotkań z wybranym specjalistą, podczas której omawiane są przyczyny, dla których rodzic lub opiekun zgłasza się na wizytę (sam lub z dzieckiem). Konsultacja nie jest diagnozą – po spotkaniu poradnia nie wydaje żadnej opinii ani innego pisma.
W zależności od potrzeb, konsultacja może mieć wiele różnych celów takich jak:
Konsultacja może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy diagnostycznej lub edukacyjno-terapeutycznej. Nasi specjaliści udzielają wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazują najlepszą z możliwych ścieżek rozwiązania problemu.
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów / fizjoterapeutów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.
Poradnia ALTER w Słupsku oferuje dodatkowe możliwości rozwoju w formie zajęć indywidualnych:
Dla wielu dzieci zajęcia grupowe mają szczególną wartość, ponieważ są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami. Spotkania w grupie generują dodatkowy efekt terapeutyczny, uczą współpracy i dają możliwość wzajemnej obserwacji zachowań.
Poradnia ALTER oferuje różne formy zajęć grupowych:
Absolwentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie, oraz studiów podyplomowych o specjalności: psychologia kliniczna (Gdański Uniwersytet Medyczny); wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem z elementami integracji sensorycznej (Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy).
Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. Zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, zaburzeniami nastroju, lękiem, stresem, kryzysami rozwojowymi czy niskim poczuciem własnej wartości. Świadczy pomoc w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz udziela poradnictwa psychologicznego dotyczącego metod i sposobów pracy z dzieckiem w domu.
Bierze aktywny udział w szkoleniach i konferencjach z zakresu metodyki pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, prowadzeniem terapii neuropsychologicznej, stosowaniem narzędzia diagnostycznego M-CHAT- R/F. Posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz sesji grupowych z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Humanistyczno-społecznym SWPS w Sopocie, oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu psychologii transportu z elementami psychodiagnostyki na tej samej uczelni. Posiada przygotowanie pedagogiczne, które uzyskała w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy.
Prowadzi diagnozę poziomu inteligencji, badanie funkcji poznawczych, diagnozę aktualnego poziomu rozwoju dziecka i jego osobowości. Zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Pracuje z osobami z zaburzeniami i chwiejnością emocjonalną (niskie poczucie własnej wartości, lęk, smutek, stres, obniżony nastrój, labilność). Tworzy strategie pomocy dla osób wymagających interwencji w sytuacjach kryzysowych. Diagnozuje i tworzy strategie postępowania dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie oraz będących ofiarami przestępstw seksualnych równocześnie prowadząc dla nich terapię psychologiczną. Kształtuje umiejętności budowania strategii udzielania pomocy w przypadkach związanych z obecnością dzieci i młodzieży w internecie (cyberprzemoc, szkodliwe treści, gry i wirtualne światy, nadmierne korzystanie z internetu, seksting, pornografia). Pomaga rodzicom w ukierunkowaniu i wdrażaniu odpowiednich oddziaływań dla dzieci i młodzieży zagrożonej demoralizacją i niedostosowaniem społecznym. Świadczy doradztwo w zakresie metod i sposobów pracy z dzieckiem w domu.
Nieustannie rozwija warsztat terapeutyczny, jako uczestnik seminariów związanych z diagnostyką i terapią psychologiczną stosowaną w wielorakich sytuacjach trudnych i kryzysowych, adresowanych do różnych grup wiekowych i społecznych.
Absolwentka psychologii klinicznej w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym oraz studiów z psychologii klinicznej człowieka dorosłego, interwencji kryzysowej, a także psychologii wspomagania rozwoju w zakresie aktywizacji potencjału seniorów, zrealizowanych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie. Ukończyła całościowy czteroletni kurs psychoterapii zorientowanej w nurcie systemowym i psychodynamicznym w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie, atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzi również psychoterapię dzieci, młodzieży, dorosłych, rodzin i par znajdujących się w kryzysach życiowych i emocjonalnych, doświadczających trudności w relacjach, cierpiących z powodu traumy, nerwic, zaburzeń osobowości, psychoz i depresji, żyjących z obniżonym poczuciem własnej wartości, przeżywających lęk, smutek i strach. Wykorzystując podejście systemowe i psychodynamiczne świadczy terapię indywidualną lub grupową.
Uczestniczy w kursach i szkoleniach obejmujących możliwości prowadzenia terapii psychologicznej i psychoterapii, podejścia do rodziny w aspekcie mikrosystemu społecznego oraz szukania i bazowania w pracy na mocnych stronach pacjenta.
Ukończyła studia z zakresu filologii polskiej i logopedii na Akademii Pomorskiej w Słupsku. Obecnie doktorantka literaturoznawstwa na tej samej uczelni.
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, u których występują nieprawidłowości w budowie narządów artykulacyjnych, wady wymowy, opóźnienia w rozwoju i rozumieniu mowy czy zaburzenia słuchu fonematycznego. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Posługuje się zindywidualizowanymi metodami, a sposoby aktywności i rodzaj pracy dostosowuje do możliwości i zainteresowań dzieci. Wspiera rodziców udzielając praktycznych wskazówek do stymulowania rozwoju dziecka w domu.
Bierze udział w kursach i szkoleniach poświęconych właściwemu doborowi metod, technik i narzędzi do terapii logopedycznej, podstawach terapii pozycji oralnej, pracy metodą WebQuest czy edukacji i wychowywaniu dziecka poprzez czytanie lektur logopedycznych.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Białymstoku o specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne: wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem z elementami integracji sensorycznej oraz logopedia ogólna. (Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy).
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i Zespołem Aspergera, dysleksją rozwojową, nieharmonijnym rozwojem funkcji poznawczych, zaburzonym poczuciem własnej wartości i chwiejnością emocjonalną. W pracy terapeutycznej wykorzystuje elementy ruchu oraz integracji sensorycznej. Świadczy poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców w zakresie metod i sposobów pracy z dzieckiem w domu.
Ukończyła kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne, kurs Kinezjologii Edukacyjnej, oraz szkolenie z zakresu komunikacji alternatywnej Makaton. Jest instruktorem nauki pływania osób z niepełnosprawnością wg koncepcji Hallwick i WATSU. Nieustannie rozwija warsztat pracy poprzez udział w seminariach dotyczących konstruowania programów terapeutycznych, pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną, diagnozy osób z różnymi deficytami czy posługiwania się alternatywnymi sposobami komunikacji.
Absolwentka logopedii i neurologopedii na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła również podyplomowe studia kwalifikacyjne z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na tej samej uczelni.
Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzi również terapię dzieci i młodzieży z afazją, zaburzeniami procesu oddychania i przełykania, problemami powstałymi w wyniku nieprawidłowej budowy narządów artykulacyjnych, wiotkością mięśni aparatu mowy. Pracuje z osobami, u których trudności komunikacyjne są wynikiem zaburzeń i chorób neurodegeneracyjnych czy zespołów wad wrodzonych. Wspomaga proces nauki mówienia u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, u których istnieje potrzeba prowadzenia komunikacji alternatywnej.
Uczestniczka seminariów związanych z diagnozą i terapią logopedyczną takimi jak terapia sygmatyzmu międzyzębowego wg Robyn Merkel czy diagnoza i terapia ślinienia.
Ukończyła studia z zakresu oligofrenopedagogiki i tyflopedagogiki oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne o specjalności edukacja i terapii dzieci i młodzieży z autyzmem. Terapeuta EEG-Biofeedback
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera oraz trudnościami w prawidłowym rozwoju sfery poznawczej. Specjalizuje się w diagnozie funkcjonalnej oceny widzenia. Posiada doświadczenie w pracy z dzieckiem z całkowitym lub częściowym uszkodzeniem wzroku. Prowadzi terapię EEG-Biofeedback dla dzieci potrzebujących wsparcia w obszarze koncentracji uwagi oraz zmniejszania napięcia fizycznego i psychicznego. Świadczy poradnictwo pedagogiczne dla rodziców dzieci z różnymi niepełnosprawnościami, wspierając ich w tworzeniu i realizacji spójnej koncepcji edukacyjno-wychowawczej.
Uczestniczka szkoleń z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej, tyflopedagogicznej i przetwarzania słuchowego (AAC). Ukończyła czterostopniowe szkolenie Programu Rozwoju Komunikacji Makaton, dwustopniowy kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się oraz dwustopniowy kurs dotyczący alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się dzieci niemówiących.
Ukończyła studia z zakresu pedagogiki specjalnej ze specjalizacją surdopedagogika na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne z tyflopedagogiki i kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki.
W poradni zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. Prowadzi wychowanie i trening słuchowy, wspiera rodziców i opiekunów w procesie rehabilitacji małych dzieci, udziela instruktażu w zakresie metod pracy z dzieckiem z wadą słuchu oraz świadczy wsparcie i doradztwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców w codziennych trudnościach wynikających z terapii dziecka z wadą słuchu. Świadczy pomoc dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, sprzężoną oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Regularnie poszerza swoje kwalifikacje, jako uczestnik kursów i szkoleń obejmujących pracę z dzieckiem z uszkodzonym słuchem i wzrokiem. Doskonali kompetencje nauczyciela wspomagającego rozwój dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Ukończyła pedagogikę opiekuńczą na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne o specjalnościach: muzykoterapia z psychoprofilaktyką stresu oraz wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem z elementami integracji sensorycznej (Kujawsko-Pomorska Szkole Wyższej w Bydgoszczy). Odbyła dwustopniowe szkolenie z zakresu integracji sensorycznej.
Prowadzi diagnozę i terapię integracji sensorycznej dzieci ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. W ramach wczesnego wspomaganiu rozwoju pracuje z dziećmi mającymi problemy z prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem bodźców, deficytami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym, zaburzonym poczuciem kierunku i orientacji przestrzennej. W swoich działaniach wykorzystuje terapię taktylną oraz masaż Shantala. Prowadzi grupowe zajęcia relaksacyjne dla rodziców.
Ukończyła instruktorski kurs Masażu Dziecięcego Shantala. Bierze udział w seminariach związanych z prowadzeniem terapii SI z wykorzystaniem zróżnicowanych metod i technik. Poszerza również swoją wiedzę dotyczącą psychologii prenatalnej i metodyki prowadzenia zajęć relaksacyjnych.
Absolwentka pedagogiki społecznej z doradztwem społeczno-zawodowym oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z resocjalizacją na Akademii Pomorskiej w Słupsku. Ukończyła studia podyplomowe z logopedii, integracji sensorycznej, pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej z elementami logopedii oraz autyzmu i pokrewnych zaburzeń rozwojowych z oligofrenopedagogiką w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy i Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń. Absolwentka Policealnej Szkoły Medycznej Towarzystwa Edukacji dla Dorosłych i Młodzieży w Słupsku, na kierunku terapeuta zajęciowy oraz Szkoły Policealnej w Wojewódzkim Zespole Szkół Policealnych w Słupsku, o specjalności opiekun w domu pomocy społecznej.
W Alter prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci i młodzieży z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, nieprawidłową budową narządów artykulacyjnych i zaburzeniami komunikacji (m.in.: terapia sygmatyzmu międzyzębowego, diagnoza i terapia ślinienia, masaż Shantala). Zajmuje się rewalidacją dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i problemami w rozwoju poznawczym (pamięć, uwaga, koncentracja, spostrzeganie, myślenie). Świadczy również doradztwo zawodowe dla młodzieży i dorosłych.
Regularnie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w kursach i szkoleniach:
Ukończyła studia o specjalności zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna na Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Jest absolwentką studiów podyplomowych z logopedii zrealizowanych w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci i młodzieży z zaburzeniami i wadami mowy, opóźnionym rozwojem mowy, problemami komunikacyjnymi, nieprawidłową budową narządów artykulacyjnych. Wspomaga dzieci w rozwoju poznawczym i emocjonalnym. Świadczy poradnictwo pedagogiczne dla rodziców w zakresie metod i sposobów pracy z dzieckiem.
Uczestniczy w szkoleniach dotyczących treningu twórczości i kreatywności, zabawy w pracy z dzieckiem z trudnościami edukacyjnymi, aktywnego słuchania muzyki wg. Bati Strauss, oraz metodyki prowadzenie diagnozy i terapii logopedycznej.
Wykształcenie:
Zakres pracy terapeuty w Poradni Alter:
W Alter zajmuje się kompleksowym prowadzeniem wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Prowadzi badania poziomu intelektu i trening funkcji poznawczych. Zajmuje się terapią dzieci z :
Udziela poradnictwa psychologicznego dotyczącego dziecka w sytuacji okołorozwodowej, dziecka w żałobie czy kryzysie emocjonalnym. Pracuje systemowo z rodzicami podnosząc ich kompetencje rodzicielskie oraz indywidualnie z dziećmi. Prowadzi konsultacje psychologiczne dla rodziców którzy doświadczyli straty dziecka na różnych etapach życia (również starty w okresie ciąży). Udziela wsparcia emocjonalnego o charakterze interwencji kryzysowej w róznych trudnych momentach życia rodziny.
Główne metody i podejścia w pracy np.
W pracy podchodzi holistycznego do procesu diagnostyczno-terapeutycznego. Zwolenniczka terapii przez zabawę PlayTherapy, która pozwala na podażąnie za potrzebami dziecka. W swojej pracy wykorzystuje technikę ACT (akceptacji i Zaangażowania), mindfullness oraz prowadzi trenig uważności dla dzieci. W pracy z dziećmi autystycznymi wdraża elementy pracy behawioralnej bazującej na system wzmocnień.
Jej głównym celem jest poprawa jakości i komfortu życia rodzinnego dlatego stara się zrozumieć sytuacje dziecka oraz rodziców i wspólnie z nimi poszukiwać zasobów i najlepszych rozwiązań, które pozwolą pomóc dziecku. Rodzicie są często obecni w czasie terapii i stają się ich aktywnym uczestnikiem.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Absolwentka pedagogiki opiekuńczo wychowawczej z poradnictwem społeczno-zawodowym oraz terapii zajęciowej. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz oligofrenopedagogiki z komunikacją alternatywną. Twórca i koordynator programów edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych i profilaktycznych dla Placówek Wsparcia Dziennego.
Odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, zespołami i wrodzonymi wadami genetycznymi, mózgowym porażeniem dziecięcym, znajdującymi się w grupie wysokiego ryzyka ciążowo-okołoporodowego oraz mającymi zaburzenia w rozwoju psychomotorycznym. Prowadzi terapię ręki oraz grupowe zajęcia treningu umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi, adaptacyjnymi i trudnościami w przestrzeganiu norm i zasad społecznych, Prowadzi również grupowe zajęcia z oddziaływań polisensorycznych skoncentrowane na stymulacji jak największej ilości zmysłów.
Ukończyła dwustopniowy kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne, kwalifikacyjny kurs dla mediatorów oraz szkolenie z zakresu skutecznych metod rozwiązywania konfliktów i prowadzenia rozmów trudnych. Aktywnie uczestniczy w seminariach związanych z diagnostyką, terapią i rozwojem dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej.
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z zakresu oligofrenopedagogiki, terapii psychologiczno-pedagogicznej oraz wczesnego wspomagania edukacji i terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju. Terapeuta EEG-Biofeedback.
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, trudnościami w uczeniu się, problemami emocjonalnymi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii całościowych zaburzeń rozwojowych (spektrum autyzmu i Zespół Aspergera). Świadczy doradztwo pedagogiczne dla rodziców i opiekunów w zakresie wychowania i edukacji. Prowadzi grupową terapię treningu umiejętności społecznych w ramach której pracuje z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w relacjach interpersonalnych, funkcjonowaniu szkolnym, wyrażaniem uczuć i emocji, samokontrolą i przestrzeganiem zasad społecznych. Twórca autorskiego programu muzyczno-ruchowego dla dzieci w wieku przedszkolnym „Z Chustami w Świat Muzyki”. Prowadzi warsztaty i szkolenia dotyczące wychowania, komunikacji i przeciwdziałania zjawisku przemocy dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Uczestniczy w szkoleniach związanych z możliwościami prowadzenia edukacji i terapii w zakresie różnorodnych zaburzeń rozwojowych (nadpobudliwość psychoruchowa, lęk, depresja, zachowania opozycyjno-buntownicze, agresja), neuroterapii, konstruowania programów edukacyjno-terapeutycznych oraz prowadzenia diagnostyki za pomocą nowoczesnych narzędzi i standardów.
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego Wydziału Nauk o Wychowaniu, kierunku Pedagogika Specjalna o specjalności oligofrenopedagogika. Ukończyła studia podyplomowe Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku z zakresu wychowania fizycznego . Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy gdzie studiowała Kształcenie zintegrowane w edukacji wczesnoszkolnej i wychowanie przedszkolne. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej oraz integracji sensorycznej.
W Alter zajmuje się terapią pedagogiczną oraz terapią integracji sensorycznej
W pracy stawia na zindywidualizowane podejście w pracy z każdym dzieckiem, otwartość i budowanie pozytywnych relacji z terapeutą.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria :
Wykształcenie:
– ukończenie studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej (I0 i II0 w zakresie metody pracy terapeutycznej) Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy,
– ukończenie studiów licencjackich na kierunku praca socjalna na Akademii Pomorskiej w Słupsku,
– ukończenie studiów magisterskich na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z pomocą psychologiczno-seksuologiczną na Akademii Pomorskiej w Słupsku,
– ukończenie studiów magisterskich na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Akademii Pomorskiej w Słupsku,
– ukończenie kursu kwalifikacyjnego terapia pedagogiczna w Ośrodku Kształcenia Kadr w Słupsku.
W Alter zajmuje się terapią dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Główne metody i podejścia w pracy :
Podejście oparte na wdrażaniu metod pracy wspierających holistyczny rozwój, czyli całościowe postrzeganie dziecka
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
– Kurs „Animator zabaw dla dzieci”
– Udział w szkoleniu „Budowanie poczucia własnej wartości”
– Konferencja „Zdolności poznawcze dzieci z inteligencją niższa niż przeciętna”
– Ukończenie formy doskonalenia zawodowego nauczycieli „Podstawy muzykoterapii”
– Konferencja „Dziecko z zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu”
– ukończenie kursu kwalifikacyjnego terapia pedagogiczna w Ośrodku Kształcenia Kadr w Słupsku.
Absolwentka Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w Gdańsku Wydziału Nauk o Zdrowiu z Instytutem Medycyny Morskiej i Tropikalnej. na kierunku Fizjoterapia oraz Ośrodek doskonalenia kadr Atena w Słupsku (we współpracy z Kujawsko-Pomorska Szkołą Wyższą w Bydgoszczy) na kierunku Przygotowanie Pedagogiczne.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, całościowymi zaburzeniami rozwoju i rehabilitacją wad postawy.
Absolwentka Politechniki Koszalińskiej Wydział Technologii i Edukacji Specjalizacja: Pedagogika Osób niepełnosprawnych i rehabilitacja I stopnia oraz specjalizacja oligofrenopedagogika II stopnia. Absolwentka Koszalińskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej –studia podyplomowe o kierunku elementarna edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z językiem angielskim.
W Alter zajmuje się terapią dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, zaburzeniami zachowania, opóźnionym rozwojem mowy.
Główną metodą jaką stosuje podczas pracy z dziećmi jest analiza zachowań – terapia behawioralna.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Wydziału Pedagogiki na kierunku Pedagogika o specjalności logopedia (studia licencjackie oraz magisterskie) oraz Uniwersytetu Gdańskiego (studia podyplomowe) na kierunku Surdologopedia Wydziału Filologicznego
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną oraz surdologopedyczną, jak również nauką komunikowania się za pomocą języka migowego oraz innymi metodami komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Pracuje mi.in. z dziećmi z zaburzeniami komunikacji, niemówiącymi, z dziećmi z autyzmem, Zespołem Aspergera, z wadami słuchu, wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, mającymi nieprawidłowości w budowie oraz sprawności narządów artykulacyjnych wykorzystując do ich poprawy logopedyczny masaż twarzy.
W terapii podąża za dzieckiem, terapię dostosowuje do możliwości, zainteresowań dziecka.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria
Absolwentka pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej i pracy socjalnej. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz edukację biblioteczną z technologią informacyjną na Akademii Pomorskiej w Słupsku. Odbyła kurs I i II stopnia z zakresu integracji sensorycznej w Ośrodku Szkoleniowo – Terapeutycznym SINET w Warszawie.
W ramach wczesnego wspomagania rozwoju prowadzi w ALTER terapię integracji sensorycznej z dziećmi mającymi problemy z rejestrowaniem i przetwarzaniem bodźców, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, trudnościami z koordynacją ruchową i koncentracją uwagi.
Na co dzień pracuje głównie z dziećmi z traumą rozwojową (dziećmi odrzuconymi, porzuconymi, zaniedbywanymi) z rodzin zastępczych i placówek socjalizacyjnych, jak również z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem FAS oraz osobami dotkniętymi zaburzeniami z grupy ADHD.
Ważne jest dla niej indywidualne podejście, budowanie relacji z dzieckiem, której podstawą jest zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Terapię wzbogaca integracją bilateralną, elementami terapii neurotaktylnej, w przypadku dziecka z traumą dobiera właściwe strategie terapeutyczne i aktywności w zależności od potrzeb emocjonalnych, sensorycznychi i ruchowych.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria (niektóre z nich):
Wykształcenie:
Posiada doświadczenie we wczesnym wspomaganiu rozwoju, prowadząc zajęcia z dziećmi oraz wspierając rodziców w zakresie pracy z dzieckiem. W poradni „ALTER” prowadzi zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, terapię EEG Biofeedback oraz zajęcia z dziećmi z dysfunkcjami wzrokowymi.
W pracy stawia na indywidualne, holistyczne podejście do potrzeb i trudności dziecka. Jako cel stawia sobie spowodowanie określonych pozytywnych zmian w dziecku, w szczególności w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej, oraz umożliwienie mu poszerzenia zakresu wiedzy i umiejętności. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem z rodzicami i nauczycielami. Zaangażowana jest również w działania służące pomocy dziecku oraz rodzinie. Współpracuje z organizacjami, specjalistami, pełni rolę wiceprezesa w stowarzyszeniu działającemu na rzecz osób niepełnosprawnych.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
Absolwentka pedagogiki o specjalności opieka i wychowanie z profilaktyką społeczną oraz pedagogiki opiekuńczej na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z oligofrenopedagogiki (Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy), terapii zajęciowej (Policealna Szkoła Medyczna w Słupsku) oraz arteterapii z terapią pedagogiczną (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy).
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, świadcząc pomoc dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną, całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu i Zespół Aspergera) i nieharmonijnym rozwojem sfery poznawczej. Pracuje z rodzinami doświadczającymi trudności wychowawczych kształtując prawidłowe postawy rodzicielskie w zakresie motywacji do nauki, konsekwencji, sumienności, możliwości stymulowania rozwoju dziecka w środowisku domowym. Prowadzi grupowe zajęcia treningu umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży przeżywających trudności w relacjach, wyrażaniu emocji oraz przestrzeganiu zasad i norm społecznych. W celu podnoszenia, jakości i atrakcyjności prowadzonych przez siebie działań, wykorzystuje arteterapię, która przyczynia się do maksymalizacji efektów terapeutycznych.
Regularnie bierze udział w szkoleniach i warsztatach związanych z wykorzystaniem kreatywnych metod i technik w pracy terapeuty oraz doskonali swoje umiejętności pracy w obszarze kształcenia specjalnego.
Absolwentka Akademii Pedagogicznej w Słupsku na kierunku pedagogika i praca socjalna. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów ze spektrum autyzmu, kurs kwalifikacyjny z tyflopedagogiki oraz dwustopniowe szkolenie integracji sensorycznej.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną oraz integracji sensorycznej. Pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i Zespołem Aspergera, prowadzi terapię dzieci z częściowym lub całkowitym uszkodzeniem wzroku. Pomaga w przezwyciężaniu trudności wynikających z zaburzeń poznawczych (koncentracja uwagi, pamięć, spostrzeganie, myślenie logiczne i przyczynowo-skutkowe); zajmuje się również wyrównywaniem deficytów mięśniowych i korekcją nieprawidłowości w zakresie odbierania i przetwarzania bodźców.
Ukończyła kurs z zakresu terapii dzieci z autyzmem i zaburzeniami zachowania, stosowania terapii behawioralnej, prowadzenia zajęcia grupowych mających na celu integrację odruchów wg. programu INPP dr Sally Goddard oraz szkolenie przygotowujące do pracy z grupą metodą treningu umiejętności społecznych. Regularnie podnosi swoje kwalifikacje dotyczące diagnozy i terapii w obszarze dydaktyki specjalnej.
Ukończyła pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną z terapią pedagogiczną oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne o specjalnościach: muzykoterapia z psychoprofilaktyką stresu oraz wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na Akademii Pomorskiej. Ukończyła również studia podyplomowe z logopedii w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Prowadzi diagnozę i terapię w obszarze pedagogicznym i logopedycznym. Pracuje z dziećmi przejawiającymi zaburzenia rozwoju sfery poznawczej, trudności w uczeniu się, problemy w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym. Świadczy terapię dla osób z wadami wymowy, nieprawidłową budową narządów artykulacyjnych, opóźnionym rozwojem mowy, wymagającym wprowadzania komunikacji alternatywnej. Prowadzi zajęcia w formie indywidualnej i grupowej.
Regularnie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach dotyczących prowadzenia zajęć z logorytmiki, Treningu Umiejętności Społecznych, czy diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Ukończyła pierwszy stopnień kursu języka migowego oraz kurs z zakresu terapii ręki.
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, zgłoszenia), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.