Życzenia Świąteczne
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.
Terminarz zamknięcia NPPP Alter. Szanowni Państwo informujemy o dniach wolnych w miesiącu grudniu 2022r. W tym okresie nie prowadzimy terapii oraz nie diagnozujemy. Życzymy Zdrowych …
Poradnia Alter w Białymstoku zaprasza na cykliczne treningi umiejętności społecznych, pewności siebie i zastępowania zachowań agresywnych. W celu zapisania się na zajęcia prosimy o uzupełnienie…
Z okazji Dnia Nauczyciela życzymy takich myśli i marzeń które dają się urzeczywistnić, pięknych i szlachetnych pomysłów, które podszeptuje serce cierpliwości…
Cennik obowiązujący od 01.09.2022 r. Szanowni Państwo informujemy, że od września 2022 r. cennik ulegnie zmianie w Niepublicznej Poradnia Psychologiczno-Pedagogicznej „Alter” w Białymstoku.
Szanowni Państwo informujemy, że Nasze Poradnie będą miały przerwę wakacyjną w następujących terminach: Białystok od 18.07 do 15.08 Chorzów od 04.07 do 17.07 Słupsk od 18.07. do 15.08 Sosnowiec od 01.08…
1 czerwca, czyli Dzień Dziecka to bardzo ważne święto, na które czeka każde dziecko z niecierpliwością. Z tej okazji życzymy wszystkim dzieciom wszystkiego najlepszego, szczęścia, radości ….
Wszystkim Mamom składamy, najserdeczniejsze życzenia długich lat w zdrowiu, szczęścia i wszelkiej pomyślności, spełnienia najskrytszych pragnień, samych cudownych chwil w życiu i nieustającej pociechy…
Majówka, a Niepubliczne Poradnie psychologiczno-Pedagogiczne Alter. Zapoznaj się z informacją o zamknięciu placówek. Zapraszamy serdecznie po weekendzie. Życzymy słonecznej pogody.
Informujemy, że w związku ze Świętami Wielkanocnymi Poradnie ALTER są zamknięte. Pełnych miłości, radości i zdrowia Świąt Wielkiej Nocy oraz bogatego zajączka życzy Poradnia Alter.
Trening Pewności Siebie ZAJĘCIA DLA DZIECI, KTÓRE DOŚWIADCZYŁY PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ. ZAPISZ SWOJE DZIECKO JUŻ DZIŚ !!! Ilość osób organiczna. Zgłoszenia telefonicznie lub osobiście.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH Dobry Rodzic- Dobry Start. ZAPRASZAMY NA CYKL WARSZTATÓW DLA RODZICÓW ZAINTERESOWANYCH ROZWOJEM KOMPETENCJI …
Nowoczesna i bezpieczna metoda neuroterapeutyczna, która umożliwia zwiększenie skuteczności funkcjonowania mózgu. Jest adresowana do wszystkich grup wiekowych i ma zastosowanie w :
Więcej o EEG-Biofeedback
Badania psychologiczno-pedagogiczne to szczególny rodzaj badań, który obejmuje spotkanie z psychologiem i pedagogiem w celu dokładnego poznania i oceny sfery intelektualnej, emocjonalnej i funkcjonalnej badanej osoby. Dokładne i precyzyjne przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych w wielu przypadkach stanowi punkt wyjścia do rozpoczęcia procesu terapeutycznego. W ramach prowadzonych badań nasza poradnia oferuje:
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Diagnoza obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne. Poradnia Alter może wydawać pełną diagnozę całościowych zaburzeń rozwojowych potwierdzoną zaświadczeniem lekarskim.
W naszej ofercie znajduja się także porady diagnostyczno-konsultacyjne (z testem ADOS lub bez), które nie obejmują spotkania z lekarzem psychiatrą i nie kończą się wydaniem zaświadczenia lekarskiego.
Szczegółowe informacje związane z procedurą diagnostyczną w kierunku autyzmu znajdziesz tutaj.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
Konsultacje to forma spotkań z wybranym specjalistą, podczas której omawiane są przyczyny, dla których rodzic lub opiekun zgłasza się na wizytę (sam lub z dzieckiem). Konsultacja nie jest diagnozą – po spotkaniu poradnia nie wydaje żadnej opinii ani innego pisma.
W zależności od potrzeb, konsultacja może mieć wiele różnych celów takich jak:
Konsultacja może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy diagnostycznej lub edukacyjno-terapeutycznej. Nasi specjaliści udzielają wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazują najlepszą z możliwych ścieżek rozwiązania problemu.
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów / fizjoterapeutów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.
Poradnia ALTER w Białymstoku oferuje dodatkowe możliwości rozwoju w formie zajęć indywidualnych:
Dla wielu dzieci zajęcia grupowe mają szczególną wartość, ponieważ są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami. Spotkania w grupie generują dodatkowy efekt terapeutyczny, uczą współpracy i dają możliwość wzajemnej obserwacji zachowań.
Poradnia ALTER oferuje różne formy zajęć grupowych:
Absolwentka psychologii klinicznej oraz całościowego 4,5-letniego kursu psychoterapii w Krakowie atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Ukończyła szkolenie pierwszego i drugiego stopnia krótkoterminowej terapii TSR w Warszawie. Członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. Prowadzi psychoterapię indywidualną młodzieży, dorosłych, małżeństw i par, korzystając z założeń nurtu psychodynamicznego, systemowego oraz krótkoterminowej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu. Świadczy pomoc osobom z zaburzeniami osobowości, trudnościami w relacjach międzyludzkich, kryzysach rozwojowych i wychowawczych, zespołem stresu pourazowego, stresem bojowym oraz uzależnieniami behawioralnymi. Pracuje pod superwizją certyfikowanych superwizorów.
Systematycznie bierze udział w szkoleniach i kursach obejmujących problematykę pracy psychologicznej i psychoterapeutycznej oraz podnosi swoje kwalifikacje z zarządzania placówkami oświatowymi.
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna o specjalności pedagogika resocjalizacyjna oraz oligofrenopedagogika. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku terapia pedagogiczna. Uzyskała certyfikat terapeuty integracji sensorycznej po odbyciu II stopniowego szkolenia prowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej. Absolwentka WSAP w Białymstoku na kierunku zarządzanie oświatą. Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
W Poradni odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci w wieku szkolnym ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia). Diagnozuje, konsultuje i prowadzi terapię zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci i młodzieży. Prowadzi również zajęcia łączące elementy terapii pedagogicznej i integracji sensorycznej wspierając rozwój najmłodszych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Nieustannie rozwija warsztat terapeutyczny, jako uczestnik szkoleń, kursów i konferencji z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej oraz diagnozy i terapii pedagogicznej :
Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na kierunku logopedia z fonoaudiologią. Ukończyła Policealną Szkołę Ochrony Zdrowia nr.1 w Białymstoku o specjalności protetyk słuchu oraz podyplomowe studia z zakresu neurologopedii na Uniwersytecie Gdańskim.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią neurologopedyczną dzieci i młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, afazją i zaburzeniami mowy wynikającymi z chorób neurodegeneracyjnych i neurologicznych. Prowadzi zajęcia logorytmiczne, terapię ustno-twarzową, terapię ręki oraz świadczy poradnictwo dla rodziców i opiekunów w zakresie wspomagania rozwoju dziecka w domu.
Ukończyła trzystopniowy kurs metody werbo-tonalnej i trzystopniowy kurs systemu językowo-migowego. Regularnie uczestniczy w szkoleniach związanych z zastosowaniem logorytmiki w profilaktyce logopedycznej, wykorzystywaniu technik usprawniających narządy mowy, terapii ręki i zaburzeń małej motoryki, czy karmienia terapeutycznego. Ukończyła również poniższe szkolenia:
Ukończyła pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą na Uniwersytecie w Białymstoku oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki. Terapeuta EEG-Biofeedback.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi m.in.: niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami przetwarzania w obszarze zmysłu wzroku i słuchu, trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami myślenia, zapamiętywania, spostrzegania i koncentracji uwagi. Świadczy poradnictwo w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzi terapię EEG-Biofeedback w celu wyrównywania deficytów rozwojowych u dzieci i młodzieży z nieharmonijnym rozwojem sfery poznawczej i emocjonalnej.
Jest uczestnikiem kursów i szkoleń dotyczących komunikacji alternatywnej, terapii i edukacji osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera czy pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła dwustopniowe szkolenie z zakresu diagnozy i terapii stymulacyjnej metodą Carla Delacato. Posiada uprawnienia do prowadzenia diagnostyki za pomocą narzędzi KOZE, KORP i PEP-R.
Absolwentka oligofrenopedagogiki oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu usprawniania dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Ukończyła kurs kwalifikacyjny dotyczący wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów ze spektrum autyzmu (MODM Białystok) oraz dwustopniowy kurs integracji sensorycznej akredytowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Prowadzi diagnozę i terapię integracji sensorycznej dzieci i młodzieży z zaburzeniami prawidłowego odbioru i przetwarzania bodźców, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, zaburzeniami zachowania, nadpobudliwością psychoruchową czy deficytami mięśniowymi. Posiada uprawnienia do diagnostyki i rehabilitacji centralnego zaburzenia przetwarzania słuchowego z wykorzystaniem pierwszego w Polsce aktywnego, interaktywnego treningu wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia. Świadczy wsparcie i poradnictwo dla rodziców w zakresie stymulowania rozwoju dziecka w domu.
Ukończyła III stopniowy kurs „Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju”. Regularnie podnosi swoje kwalifikacje dotyczące diagnozy i terapii SI oraz APD, a także najnowszych osiągnięć z zakresu pedagogiki i psychologii.
Uzyskała tytuł mgr fizjoterapii na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi ( 2008). Jest certyfikowanym terapeutą dwóch głównych metod rehabilitacji dzieci i niemowląt – Vojty i NDT – Bobath Baby.
Zajmuje się rehabilitacją dzieci i niemowląt z różnymi deficytami rozwojowymi również z ciężkimi chorobami neurologicznymi, genetycznymi, metabolicznymi, skrajnym wcześniactwem. Do pracy zawodowej podchodzi z dużym zaangażowaniem.
Stale podnosi swoje kwalifikacje, biorąc udział w szkoleniach, kursach, konferencjach i sympozjach związanych z tematem rehabilitacji pediatrycznej:
• Wczesne Wykrywanie Zaburzeń Autystycznych (2018)
• Terapia metodą Vojty (2017)
• Kurs z zakresu Opieki, Stymulacji i Terapii Rozwojowej na Oddziałach Neonatologicznych (2016)
• Diagnostyka Metodą Prechtla (2015)
• Wielowymiarowa Terapia Nanualna Stóp Dziecka (2015)
• NDT – Bobath ( 2011 ), rozszerzone o NDT – Bobath Baby ( 2013 )
• PNF ( 2010)
• Kinesiology Taping ( 2010)
• Mulligan ( 2009 )
• Masaż ( 2004)
Absolwentka studiów z zakresu fizjoterapii i pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z wadami postawy, niepełnosprawnością ruchową, obniżonym poziomem koordynacji wzrokowo-ruchowej zajmując się wyrównywaniem deficytów mięśniowych, prawidłowym odbieraniem i przetwarzaniem bodźców i redukcją napięcia mięśniowego. Pracuje z osobami z trudnościami w planowaniu motorycznym, poczuciu kierunku i orientacji przestrzennej, utrzymywaniu równowagi, nadpobudliwością psychoruchową, niezintegrowanymi odruchami, problemami w uczeniu się, wykonywaniu czynności samoobsługowych i zaburzeniami emocjonalnymi.
Ukończyła wiele specjalistycznych kursów obejmujących problematykę kinesiotapingu, nowoczesnych tendencji w terapii fizykalnej, rehabilitacji dzieci z wrodzonymi skazami krwotocznymi czy stosowania nowoczesnej laseroterapii Regularnie bierze udział w sympozjach i konferencjach dotyczących usprawniania funkcjonowania ruchowego i sensorycznego dzieci i młodzieży.
Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie w Białymstoku i podyplomowych studiów kwalifikacyjnych o specjalizacji: edukacja elementarna oraz edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu. Ukończyła kursy kwalifikacyjne z zakresu terapii pedagogicznej, diagnozy rozwoju i oceny funkcjonowania dziecka w wieku 0-3 lat oraz wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka.
Odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje z dziećmi mającymi trudności z rozwojem procesów poznawczych (koncentracja, uwaga, pamięć, spostrzeganie, myślenie) i sferą psychomotoryczną. Specjalizuje się w edukacji i terapii dzieci ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Jako nauczyciel edukacji elementarnej świadczy poradnictwo w zakresie edukacji, wychowania i profilaktyki zdrowotnej dziecka od pierwszych dni jego życia. Pomaga rodzicom, których dzieci przeżywają trudności adaptacyjne w żłobkach i przedszkolach.
Ukończyła dwustopniowy kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne. Regularnie doskonali warsztat pracy z dziećmi w wieku żłobkowym oraz przedszkolnym poprzez szkolenia z zakresu usprawniania umiejętności grafomotorycznych, edukacji przez ruch, zabaw i ćwiczeń logorytmicznych, metod aktywizujących, komunikacji i asertywności oraz elementów socjoterapii.
Absolwentka logopedii na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku. Ukończyła Szkołę Policealną nr 1 Ochrony Zdrowia w zakresie protetyki słuchu. Aktualnie realizuje studia podyplomowe na Uniwersytecie Łódzkim na kierunku Neurologopedia.
W Alter zajmuje się prowadzeniem terapii i rehabilitacji zaburzeń głosu, mowy i słuchu. Świadczy diagnozę i terapię logopedyczną w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Prowadzi również zajęcia z zakresu terapii ręki oraz logorytmikę – grupowe warsztaty dla dzieci będące połączeniem rytmiki i terapii logopedycznej.
Wybrane szkolenia:
Absolwent fizjoterapii w Wyższej Szkole Medycznej w Białymstoku oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Uniwersytecie w Białymstoku. Ukończył również Policealną Szkołę Medyczną „Educentrum” na kierunku technik masażysta.
Pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, oraz różnymi problemami wynikającymi z nieprawidłowego funkcjonowania aparatu ruchu. Zajmuje się rehabilitacją i fizjoterapią stosując takie metody jak: kinezyterapia, masaż klasyczny, masaż funkcyjny, masaż tkanek głębokich, masaż powięziowy, masaż tensegracyjny, drenaż, terapia manualna, taping medyczny.
Uczestnik kursów i szkoleń z zakresu terapii manualnej, terapii tkanek miękkich, drenażu limfatycznego, masażu tajskiego i innych seminariów poświęconych tematyce rehabilitacji i fizjoterapii.
Absolwentka psychologii klinicznej na Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu wczesnej interwencji i wspomaganie rozwoju dziecka od 0 do 6 roku życia na Uniwersytecie Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Posiada przygotowanie pedagogiczne zrealizowane w Instytucie Studiów Podyplomowych w Warszawie. Obecnie słuchaczka 4-letniej Szkoły Psychoterapii w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie.
W Alter prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną i diagnozę ogólnego rozwoju dziecka (intelektualnego, emocjonalnego, społecznego). Zajmuje się terapią różnorodnych trudnościami natury psychologicznej i emocjonalnej pracując z osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera, z zaburzeniami lękowymi czy nieśmiałością. Prowadzi warsztaty wychowawcze dla rodziców oraz świadczy poradnictwo w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wychowawczych. Posiadam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami. Metody i techniki pracy są dostosowywane do indywidualnych potrzeb pacjentów. W swoich działaniach koncentruje się na stworzeniu z dzieckiem relacji, która pozwoli mu poczuć się bezpiecznie, więzi opartej na zaufaniu i akceptacji, otaczając dziecko atmosferą ciepła oraz życzliwości. Pomoc terapeutyczna ma na celu wsparcie w trudnej sytuacji, uczenie rozpoznawania, rozumienie swoich uczuć i potrzeb oraz kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnościami.
Nieustannie rozwija swoje umiejętności terapeutyczne uczestnicząc w różnych kursach, szkoleniach i konferencjach m.in.:
Absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Ukończyła Podyplomowe Studia Logopedyczne na tej samej uczelni.
W ALTER prowadzi diagnozę i terapię logopedyczna obejmującą pracę logopedyczną z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi oraz poradnictwo i konsultacje w zakresie diagnozy i terapii logopedycznej. W swojej pracy stosuje podejście indywidualne wykorzystując standardowe metody terapii logopedycznej, metodę werbotonalną.
Rozwija swoje umiejętności poprzez udział w licznych szkoleniach, kursach, seminariach:
Ukończyła Uniwersytet Warszawski na kierunku: pedagogika wczesnoszkolna. Jest absolwentką podyplomowych studiów z zakresu integracji sensorycznej w Kujawsko- Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy Centrum Kształcenia Podyplomowego i Ustawicznego. Posiada kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej (Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku). Laureatka wyróżnienia Prezydenta Miasta Białegostoku „Nauczyciel Mądry Sercem”,
Prowadzi zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej oraz integracji sensorycznej dla dzieci i młodzieży. Świadczy pomoc dla najmłodszych w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Absolwentka fizjoterapii na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, obecnie realizuje studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego.
W ALTER prowadzi następujące działania:
W swojej pracy stosuje następujące metody i podejścia: korekcja wad postawy, terapia funkcjonalna, reedukacja posturalna i oddechowa (stretching, biofeedback), trening stabilizacji centralnej, praca nad prawidłowymi wzorcami ruchowymi, techniki rozluźniania tkanek miękkich, rozwijanie i usprawnianie motoryki dużej i małej, plastrowanie dynamiczne (kinesiotaping), profilaktyka i edukacja zdrowotna.
Regularnie poszerza swój warsztat i umiejętności terapeutyczne poprzez udział w szkoleniach i kursach takich jak:
Ukończyła Uniwersytet Medyczny w Białymstoku na kierunku Logopedia z fonoaudiologią (studia licencjackie), Warszawski Uniwersytet Medyczny na kierunku Logopedia ogólna i kliniczna (studia magisterskie) oraz Uniwersytet Łazarskiego na kierunku Neurologopedia (studia podyplomowe).
W poradni ALTER prowadzi:
W swojej pracy opiera się na podejściu behawioralnym. Terapia opiera się na wzmacnianiu zachowań prawidłowych oraz wygaszaniu zachowań nieprawidłowych, przy czym wygaszanie następuje nie poprzez wzmacnianie negatywne, ale przez brak wzmacniania pozytywnego. Podczas zajęć stosuje następujące metody (lub ich elementy):
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria :
Jest Absolwentką następujących uczelni i kierunków;
W zakres jej pracy w poradni ALTER wchodzą:
Główne metody i podejścia którymi kieruje się w pracy to:
Ukończyła następujące kursy, szkolenia i warsztaty podnoszące warsztat terapeuty i nauczyciela:
Jest Absolwentką następujących uczelni i kierunków:
W poradni ALTER prowadzi
Główne metody i podejścia wykorzystywane w pracy z podopiecznymi to:
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria :
Jest absolwentką następujących szkół i kierunków:
Zakres pracy w ALTER:
Metody pracy:
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
Absolwentka następujących szkół i kierunków:
• Uniwersytet Medyczny w Białymstoku wydział Fizjoterapii
• Podyplomowe Studia Pedagogiczne w Białymstoku
Zakres pracy w ALTER :
• diagnoza i terapia wczesnoniemowlęca
• prawidłowa pielęgnacja niemowląt
• praca z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami neurologicznymi
• terapia dzieci z MPD
• leczenie stanów pourazowych
• terapia trójpłaszczyznowa stóp
• prowadzenie terapii skolioz i wad postawy
• terapia zaburzeń napięcia mięśniowego
• prowadzenie dzieci z przepukliną oponowo-rdzeniową i dystrofią mięśniową
Główne metody i podejścia w pracy :
• BOBATH BABY
• MAES
• PNF (Skoliozy)
• FITS
• KINESIOTAPING
• TRÓJPŁASZCZYZNOWA TERAPIA STÓP
Wykształcenie:
Zakres pracy w ALTER:
Metody i podejścia w pracy:
Właściciel Centrum Rozwoju Dziecka Sylabkowo w Białymstoku
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni Alter
Główne metody i podejścia w pracy :
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni ALTER:
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni Alter :
Główne metody i podejścia w pracy np.
Standardowe metody terapii logopedycznej, metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w terapii logopedycznej.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni ALTER
Główne metody i podejścia w pracy:
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni ALTER:
Główne metody i podejścia w pracy np.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Wykształcenie:
Zakres pracy terapeuty w Poradni ALTER:
Główne metody i podejścia w pracy :
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni ALTER:
Prowadzi diagnozę i terapię dzieci i młodzieży z wadami postawy, obniżonym bądź podwyższonym napięciem mięśniowym, niepełnosprawnością ruchową, niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami neurologicznymi, zaburzeniami ortopedycznymi, wadami genetycznymi, obniżonym poziomem koordynacji ruchowej, niezbornością ruchową.
Zajmuje się kształtowaniem prawidłowego odbierania i przetwarzania bodźców i redukcją napięcia mięśniowego, wyrównywaniem deficytów mięśniowych i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi oraz różnymi problemami wynikającymi z nieprawidłowego funkcjonowania aparatu ruchu. Ponadto pracuje z osobami z trudnościami w planowaniu motorycznym, poczuciu kierunku i orientacji przestrzennej, utrzymywaniu równowagi, nadpobudliwością psychoruchową, problemami w uczeniu się, zaburzeniami koncentracji uwagi i spostrzegawczości, wykonywaniu czynności samoobsługowych, zaburzeniami świadomości własnego ciała i zaburzeniami emocjonalnymi.
W pracy z pacjentem kieruje się holistycznym podejściem, patrząc na pacjenta, jako całość. Najlepsze efekty daje łączenie różnych form terapii uzyskując najlepszy efekt terapeutyczny.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
Wykształcenie:
Zakres pracy w ALTER:
Główne metody i podejścia w pracy:
Dodatkowe kursy, szkolenia:
Ukończyła Uniwersytet Medyczny w Białymstoku na kierunku Logopedia z Fonoaudiologią oraz Szkołę Policealną w Białymstoku na kierunku Protetyk Słuchu.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła podczas pracy w poradniach i przedszkolach, prowadząc terapie logopedyczne dzieci objętych Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju. Jej praca polega na diagnozie i terapii logopedycznej dzieci i młodzieży z różnymi rodzajami zaburzeń mowy, m.in. opóźniony rozwój mowy, afazja, dyslalią, trudności komunikacyjnymi spowodowane zaburzeniami neurologicznymi lub niepełnosprawnością intelektualną.
Podczas zajęć stosuje elementy Metody Krakowskiej (stymulacja lewej półkuli mózgu, stymulacja pamięci, stymulacja słuchowa, kategoryzacja, kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego, ćwiczenia motoryki małej i dużej, stymulacja zabawy), masażu logopedycznego oraz elementy komunikacji wspomagającej AAC – PECS.
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni ALTER :
Główne metody i podejścia w pracy:
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Ukończyła studia pedagogiczne z zakresu oligofrenopedagogiki i terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Białostockim, oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne o specjalności wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem.
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, trudnościami w uczeniu się, nieprawidłowym rozwojem sfery emocjonalno-społecznej oraz zaburzeniami koncentracji uwagi, pamięci, spostrzegania i myślenia. W swojej pracy wykorzystuje coaching, jako narzędzie służące do pomocy i doradztwa psychologiczno-pedagogicznego.
Uczestniczka kursów doskonalących obejmujących wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem wad wrodzonych i zaburzeniami w rozwoju, treningu pewności siebie, treningu umiejętności społecznych, treningu zastępowania zachowań agresywnych, metodyki prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim czy Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne.
Absolwentka Fili Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku na kierunku pedagogika wczesnoszkolna. Ukończyła studia podyplomowe na Akademii Pedagogiki Specjalnej z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka oraz wpierania ich rodzin
Prowadzi diagnozę i terapię w zakresie nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego, specyficznych trudności w uczeniu się, zaburzeń integracji sensorycznej, terapii ręki, zaburzeń koncentracji uwagi. Realizuje zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Stale doskonali swój warsztat pracy poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej, kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki, kurs I i II stopnia z integracji sensorycznej, szkolenie „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia: diagnoza- terapia- masaż” oraz liczne warsztaty muzyczno- plastyczne. b
Absolwentka Edukacji Wczesnoszkolnej na Uniwersytecie w Białymstoku. Ukończyła Podyplomowe Studia Logopedyczne na tej samej uczelni. Ukończyła kurs: Trener Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera oraz kurs Terapia ręki I i II stopnia.
W ALTER prowadzi terapię logopedyczną obejmującą pracę logopedyczną z dziećmi i młodzieżą z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, terapię pedagogiczną, terapię ręki, trening umiejętności społecznych jak również świadczy pomoc dla najmłodszych w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Kursy doskonalące:
Jest Absolwentką Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na kierunku logopedia z fonoaudiologią. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunkach: Edukacja Elementarna, Terapia pedagogiczna oraz Pedagogika Specjalna- Autyzm ( edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu).
W poradni ALTER prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dla dzieci z różnymi rodzajami zaburzeń mowy, m.in. dyslalia, afazja, opóźniony rozwój mowy oraz niepłynności mowy.
Prowadzi konsultacje oraz świadczy poradnictwo w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju mowy, przekazując rodzicom wskazówki do pracy logopedycznej z dzieckiem w domu.
W swojej pracy stosuje różnorodne metody i techniki pracy, dostosowując je indywidualnie do potrzeb i możliwości dziećmi.
Systematycznie poszerza swój warsztat terapeutyczny biorąc udział w różnorodnych kursach i szkoleniach:
Wykształcenie:
Zakres pracy w Poradni Alter:
W Poradni ALTER pracuje z dziećmi, adolescentami i ich rodzicami w ramach terapii, konsultacji psychologicznych i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Pomaga rozpoznać, zrozumieć, a także zaakceptować emocje i potrzeby. Prowadzi terapię dzieci i młodzieży doświadczających różnych trudności i kryzysów pomagając im odnaleźć się w otaczającym świecie, oswajać lęk, odkrywać tożsamość i podnosić pewność siebie. Współpracuje z rodzicami dzieci mającymi trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu.
Główne metody i podejścia w pracy:
W pracy indywidualnej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi stosuje podejścia wywodzące się z terapii poznawczo-behawioralnej i systemowej.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
Absolwentka wielu szkoleń z zakresu szeroko rozumianej pomocy psychologicznej, psychotraumatologii suicydologii oraz interwencji kryzysowej, jak również: NVC – komunikacja empatyczna, I stopień TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach), Pedagog Zabawy, Trener Umiejętności Społecznych. Uczestniczka szkoleń z metod diagnostycznych dzieci
i młodzieży. Aktualnie w trakcie kursu Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży. Odbyła staże kliniczne m.in. na Oddziale Pediatrii wraz z Pododdziałem Patologii Noworodka
i Pododdziałem Dziennym Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w zakresie diagnozy oraz planowania terapii dzieci z trudnościami w karmieniu.
BADANIA
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy, zaświadczenia), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Alter
Ul. Zwycięstwa 10A pok. 104 (I piętro),
15-703 Białystok
Nasza poradnia nie jest objęta rejonizacją – przyjmujemy pacjentów niezależnie od miejsca zamieszkania.
(+48) 533 604 901
bialystok@poradniaalter.pl
REJESTRACJA
Pon-Pt: 9:00 – 19:00
Sob: 9:00 – 14:00