SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU
Przed nami Nowy Rok. To zawsze czas pełen nadziei na lepsze jutro. Poradnia Alter życzy Państwu zdrowia, szczęścia, pomyślności, mało zmartwień, dużo radości. Niech ten Nowy Rok będzie pełen miłości.
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Przed nami Nowy Rok. To zawsze czas pełen nadziei na lepsze jutro. Poradnia Alter życzy Państwu zdrowia, szczęścia, pomyślności, mało zmartwień, dużo radości. Niech ten Nowy Rok będzie pełen miłości.
Diagnoza trudności w uczeniu się dotyczy dysleksji, dysortografii, dysgrafii i dyskalkulii. Dedykowana jest dla dzieci w wieku szkolnym. Zapraszamy do kontaktu z naszymi placówkami.
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, życzymy wszystkim terapeutom dużo zdrowia, energii i wytrwałości, byście mogli w pełni realizować swoje plany życiowe i zawodowe. Dzień Edukacji Narodowej.
Zapraszamy na diagnozy: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, rehabilitacyjne, dzieci w wieku od 0 do ukończenia edukacji szkolnej. Więcej informacji…
Masz dziecko w wieku 0-7 lat i widzisz, że jego rozwój nie przebiega prawidłowo? Pamiętaj, że przysługuje Ci prawo do bezpłatnej terapii wczesnego wspomagania rozwoju! Zapraszamy serdecznie do kontaktu.
Zobacz nasz ANTYPORADNIK, który pokazuje, co zrobić, żeby zahamować rozwój emocjonalny u dziecka. 2 minuty czytania – poznasz wszystkie reakcje, których należy unikać i JEDNĄ właściwą.
5 kroków, które pomogą Ci w wspieraniu obszaru emocjonalnego u dziecka! Bardzo prosty i konkretny przewodnik – stosowany i sprawdzony przez wielu rodziców z naszej Poradni! 4 minuty czytania!
2 minuty czytania po których będziesz wiedział/a na co zwrócić uwagę podczas obserwacji rozwoju dziecka. Na końcu artykułu znajdziesz odnośniki do narzędzi, które pozwalają na ocenę umiejętności dziecka.
Ostatnia część, w której podpowiadamy jak rozwiajać intelekt dziecka ZA DARMO!! Tym razem będzie o myśleniu, czyli jak się bawić z dzieckiem, żeby kształtować skutecznie tę umiejętność.
Rodzicu, pamiętaj, że masz prawo ubiegać się o BEZPŁATNĄ terapię WWR dla swojego dziecka, jeśli widzisz, że jego rozwój Cię niepokoi. Zapoznaj się z naszym poradnikiem, który pokazuję co trzeba zrobić.
Wiesz, że ćwicząc pamięć kilka minut dziennie, Twoje dziecko nie będzie musiało nieustannie „siedzieć nad ksiązkami” w szkole? Skorzystaj z naszych zabaw i naucz dziecko korzystania z pamięci!
Często zdarza się, że dzieci są dobrze posługują się wzrokiem, a ich rączki są bardzo sprawne. Mają za to trudności w głoskowaniu, albo dzieleniu wyrazu na sylaby. W tym artykule znajdziecie dużo pomocnych ćwiczeń.
Nowoczesna i bezpieczna metoda neuroterapeutyczna, która umożliwia zwiększenie skuteczności funkcjonowania mózgu. Jest adresowana do wszystkich grup wiekowych i ma zastosowanie w :
Więcej o EEG-Biofeedback
Badania psychologiczno-pedagogiczne to szczególny rodzaj badań, który obejmuje spotkanie z psychologiem i pedagogiem w celu dokładnego poznania i oceny sfery intelektualnej, emocjonalnej i funkcjonalnej badanej osoby. Dokładne i precyzyjne przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych w wielu przypadkach stanowi punkt wyjścia do rozpoczęcia procesu terapeutycznego. W ramach prowadzonych badań nasza poradnia oferuje:
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:
Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej
Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy
Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
W poradni ALTER w Słupsku przeprowadzane są diagnozy funkcji wzrokowych, w oparciu o metodę badań Sensomotorycznej Terapii Widzenia, w której oceniane są zdolności motoryczne dziecka oraz funkcje wzrokowe i wzrokowo-motoryczne
Badanie dziecka obejmuje między innymi:
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Diagnoza obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne. Poradnia Alter może wydawać pełną diagnozę całościowych zaburzeń rozwojowych potwierdzoną zaświadczeniem lekarskim.
W naszej ofercie znajduja się także porady diagnostyczno-konsultacyjne (z testem ADOS lub bez), które nie obejmują spotkania z lekarzem psychiatrą i nie kończą się wydaniem zaświadczenia lekarskiego.
Szczegółowe informacje związane z procedurą diagnostyczną w kierunku autyzmu znajdziesz tutaj.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
Konsultacje to forma spotkań z wybranym specjalistą, podczas której omawiane są przyczyny, dla których rodzic lub opiekun zgłasza się na wizytę (sam lub z dzieckiem). Konsultacja nie jest diagnozą – po spotkaniu poradnia nie wydaje żadnej opinii ani innego pisma.
W zależności od potrzeb, konsultacja może mieć wiele różnych celów takich jak:
Konsultacja może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy diagnostycznej lub edukacyjno-terapeutycznej. Nasi specjaliści udzielają wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazują najlepszą z możliwych ścieżek rozwiązania problemu.
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów / fizjoterapeutów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.
Poradnia ALTER w Słupsku oferuje dodatkowe możliwości rozwoju w formie zajęć indywidualnych:
Dla wielu dzieci zajęcia grupowe mają szczególną wartość, ponieważ są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami. Spotkania w grupie generują dodatkowy efekt terapeutyczny, uczą współpracy i dają możliwość wzajemnej obserwacji zachowań.
Poradnia ALTER oferuje różne formy zajęć grupowych:
Absolwentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie, oraz studiów podyplomowych o specjalności: psychologia kliniczna (Gdański Uniwersytet Medyczny); wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem z elementami integracji sensorycznej (Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy).
Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. Zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, zaburzeniami nastroju, lękiem, stresem, kryzysami rozwojowymi czy niskim poczuciem własnej wartości. Świadczy pomoc w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz udziela poradnictwa psychologicznego dotyczącego metod i sposobów pracy z dzieckiem w domu.
Bierze aktywny udział w szkoleniach i konferencjach z zakresu metodyki pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, prowadzeniem terapii neuropsychologicznej, stosowaniem narzędzia diagnostycznego M-CHAT- R/F. Posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz sesji grupowych z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Humanistyczno-społecznym SWPS w Sopocie, oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu psychologii transportu z elementami psychodiagnostyki na tej samej uczelni. Posiada przygotowanie pedagogiczne, które uzyskała w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy.
Prowadzi diagnozę poziomu inteligencji, badanie funkcji poznawczych, diagnozę aktualnego poziomu rozwoju dziecka i jego osobowości. Zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Pracuje z osobami z zaburzeniami i chwiejnością emocjonalną (niskie poczucie własnej wartości, lęk, smutek, stres, obniżony nastrój, labilność). Tworzy strategie pomocy dla osób wymagających interwencji w sytuacjach kryzysowych. Diagnozuje i tworzy strategie postępowania dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie oraz będących ofiarami przestępstw seksualnych równocześnie prowadząc dla nich terapię psychologiczną. Kształtuje umiejętności budowania strategii udzielania pomocy w przypadkach związanych z obecnością dzieci i młodzieży w internecie (cyberprzemoc, szkodliwe treści, gry i wirtualne światy, nadmierne korzystanie z internetu, seksting, pornografia). Pomaga rodzicom w ukierunkowaniu i wdrażaniu odpowiednich oddziaływań dla dzieci i młodzieży zagrożonej demoralizacją i niedostosowaniem społecznym. Świadczy doradztwo w zakresie metod i sposobów pracy z dzieckiem w domu.
Nieustannie rozwija warsztat terapeutyczny, jako uczestnik seminariów związanych z diagnostyką i terapią psychologiczną stosowaną w wielorakich sytuacjach trudnych i kryzysowych, adresowanych do różnych grup wiekowych i społecznych.
Absolwentka psychologii klinicznej w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym oraz studiów z psychologii klinicznej człowieka dorosłego, interwencji kryzysowej, a także psychologii wspomagania rozwoju w zakresie aktywizacji potencjału seniorów, zrealizowanych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie. Ukończyła całościowy czteroletni kurs psychoterapii zorientowanej w nurcie systemowym i psychodynamicznym w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie, atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzi również psychoterapię dzieci, młodzieży, dorosłych, rodzin i par znajdujących się w kryzysach życiowych i emocjonalnych, doświadczających trudności w relacjach, cierpiących z powodu traumy, nerwic, zaburzeń osobowości, psychoz i depresji, żyjących z obniżonym poczuciem własnej wartości, przeżywających lęk, smutek i strach. Wykorzystując podejście systemowe i psychodynamiczne świadczy terapię indywidualną lub grupową.
Uczestniczy w kursach i szkoleniach obejmujących możliwości prowadzenia terapii psychologicznej i psychoterapii, podejścia do rodziny w aspekcie mikrosystemu społecznego oraz szukania i bazowania w pracy na mocnych stronach pacjenta.
Ukończyła studia z zakresu filologii polskiej i logopedii na Akademii Pomorskiej w Słupsku. Obecnie doktorantka literaturoznawstwa na tej samej uczelni.
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, u których występują nieprawidłowości w budowie narządów artykulacyjnych, wady wymowy, opóźnienia w rozwoju i rozumieniu mowy czy zaburzenia słuchu fonematycznego. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Posługuje się zindywidualizowanymi metodami, a sposoby aktywności i rodzaj pracy dostosowuje do możliwości i zainteresowań dzieci. Wspiera rodziców udzielając praktycznych wskazówek do stymulowania rozwoju dziecka w domu.
Bierze udział w kursach i szkoleniach poświęconych właściwemu doborowi metod, technik i narzędzi do terapii logopedycznej, podstawach terapii pozycji oralnej, pracy metodą WebQuest czy edukacji i wychowywaniu dziecka poprzez czytanie lektur logopedycznych.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Białymstoku o specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne: wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem z elementami integracji sensorycznej oraz logopedia ogólna. (Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy).
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i Zespołem Aspergera, dysleksją rozwojową, nieharmonijnym rozwojem funkcji poznawczych, zaburzonym poczuciem własnej wartości i chwiejnością emocjonalną. W pracy terapeutycznej wykorzystuje elementy ruchu oraz integracji sensorycznej. Świadczy poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców w zakresie metod i sposobów pracy z dzieckiem w domu.
Ukończyła kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne, kurs Kinezjologii Edukacyjnej, oraz szkolenie z zakresu komunikacji alternatywnej Makaton. Jest instruktorem nauki pływania osób z niepełnosprawnością wg koncepcji Hallwick i WATSU. Nieustannie rozwija warsztat pracy poprzez udział w seminariach dotyczących konstruowania programów terapeutycznych, pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną, diagnozy osób z różnymi deficytami czy posługiwania się alternatywnymi sposobami komunikacji.
Absolwentka logopedii i neurologopedii na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła również podyplomowe studia kwalifikacyjne z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na tej samej uczelni.
Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzi również terapię dzieci i młodzieży z afazją, zaburzeniami procesu oddychania i przełykania, problemami powstałymi w wyniku nieprawidłowej budowy narządów artykulacyjnych, wiotkością mięśni aparatu mowy. Pracuje z osobami, u których trudności komunikacyjne są wynikiem zaburzeń i chorób neurodegeneracyjnych czy zespołów wad wrodzonych. Wspomaga proces nauki mówienia u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, u których istnieje potrzeba prowadzenia komunikacji alternatywnej.
Uczestniczka seminariów związanych z diagnozą i terapią logopedyczną takimi jak terapia sygmatyzmu międzyzębowego wg Robyn Merkel czy diagnoza i terapia ślinienia.
Ukończyła studia z zakresu oligofrenopedagogiki i tyflopedagogiki oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne o specjalności edukacja i terapii dzieci i młodzieży z autyzmem. Terapeuta EEG-Biofeedback
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera oraz trudnościami w prawidłowym rozwoju sfery poznawczej. Specjalizuje się w diagnozie funkcjonalnej oceny widzenia. Posiada doświadczenie w pracy z dzieckiem z całkowitym lub częściowym uszkodzeniem wzroku. Prowadzi terapię EEG-Biofeedback dla dzieci potrzebujących wsparcia w obszarze koncentracji uwagi oraz zmniejszania napięcia fizycznego i psychicznego. Świadczy poradnictwo pedagogiczne dla rodziców dzieci z różnymi niepełnosprawnościami, wspierając ich w tworzeniu i realizacji spójnej koncepcji edukacyjno-wychowawczej.
Uczestniczka szkoleń z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej, tyflopedagogicznej i przetwarzania słuchowego (AAC). Ukończyła czterostopniowe szkolenie Programu Rozwoju Komunikacji Makaton, dwustopniowy kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się oraz dwustopniowy kurs dotyczący alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się dzieci niemówiących.
Ukończyła studia z zakresu pedagogiki specjalnej ze specjalizacją surdopedagogika na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne z tyflopedagogiki i kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki.
W poradni zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. Prowadzi wychowanie i trening słuchowy, wspiera rodziców i opiekunów w procesie rehabilitacji małych dzieci, udziela instruktażu w zakresie metod pracy z dzieckiem z wadą słuchu oraz świadczy wsparcie i doradztwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców w codziennych trudnościach wynikających z terapii dziecka z wadą słuchu. Świadczy pomoc dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, sprzężoną oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Regularnie poszerza swoje kwalifikacje, jako uczestnik kursów i szkoleń obejmujących pracę z dzieckiem z uszkodzonym słuchem i wzrokiem. Doskonali kompetencje nauczyciela wspomagającego rozwój dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Ukończyła pedagogikę opiekuńczą na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne o specjalnościach: muzykoterapia z psychoprofilaktyką stresu oraz wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem z elementami integracji sensorycznej (Kujawsko-Pomorska Szkole Wyższej w Bydgoszczy). Odbyła dwustopniowe szkolenie z zakresu integracji sensorycznej.
Prowadzi diagnozę i terapię integracji sensorycznej dzieci ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. W ramach wczesnego wspomaganiu rozwoju pracuje z dziećmi mającymi problemy z prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem bodźców, deficytami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym, zaburzonym poczuciem kierunku i orientacji przestrzennej. W swoich działaniach wykorzystuje terapię taktylną oraz masaż Shantala. Prowadzi grupowe zajęcia relaksacyjne dla rodziców.
Ukończyła instruktorski kurs Masażu Dziecięcego Shantala. Bierze udział w seminariach związanych z prowadzeniem terapii SI z wykorzystaniem zróżnicowanych metod i technik. Poszerza również swoją wiedzę dotyczącą psychologii prenatalnej i metodyki prowadzenia zajęć relaksacyjnych.
Absolwentka pedagogiki społecznej z doradztwem społeczno-zawodowym oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z resocjalizacją na Akademii Pomorskiej w Słupsku. Ukończyła studia podyplomowe z logopedii, integracji sensorycznej, pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej z elementami logopedii oraz autyzmu i pokrewnych zaburzeń rozwojowych z oligofrenopedagogiką w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy i Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń. Absolwentka Policealnej Szkoły Medycznej Towarzystwa Edukacji dla Dorosłych i Młodzieży w Słupsku, na kierunku terapeuta zajęciowy oraz Szkoły Policealnej w Wojewódzkim Zespole Szkół Policealnych w Słupsku, o specjalności opiekun w domu pomocy społecznej.
W Alter prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci i młodzieży z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, nieprawidłową budową narządów artykulacyjnych i zaburzeniami komunikacji (m.in.: terapia sygmatyzmu międzyzębowego, diagnoza i terapia ślinienia, masaż Shantala). Zajmuje się rewalidacją dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i problemami w rozwoju poznawczym (pamięć, uwaga, koncentracja, spostrzeganie, myślenie). Świadczy również doradztwo zawodowe dla młodzieży i dorosłych.
Regularnie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w kursach i szkoleniach:
Ukończyła studia o specjalności zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna na Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Jest absolwentką studiów podyplomowych z logopedii zrealizowanych w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci i młodzieży z zaburzeniami i wadami mowy, opóźnionym rozwojem mowy, problemami komunikacyjnymi, nieprawidłową budową narządów artykulacyjnych. Wspomaga dzieci w rozwoju poznawczym i emocjonalnym. Świadczy poradnictwo pedagogiczne dla rodziców w zakresie metod i sposobów pracy z dzieckiem.
Uczestniczy w szkoleniach dotyczących treningu twórczości i kreatywności, zabawy w pracy z dzieckiem z trudnościami edukacyjnymi, aktywnego słuchania muzyki wg. Bati Strauss, oraz metodyki prowadzenie diagnozy i terapii logopedycznej.
Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Słupsku. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z zakresu: oligofrenopedagogiki, logopedii oraz wczesnej interwencji logopedycznej na Uniwersytecie Gdańskim.
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Świadczy pomoc dzieciom i młodzieży z zaburzeniami i utrudnieniami komunikacyjnymi, opóźnionym rozwojem mowy, afazją i wadami wymowy. W swojej pracy stosuje alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się. Jednym z obszarów, w których się specjalizuje jest edukacja, wychowanie i terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wspiera rodziców w zakresie możliwości pracy z dzieckiem w środowisku domowym.
Ukończyła dwustopniowe szkolenie obejmujące alternatywne sposoby porozumiewania się z dziećmi z niepełnosprawnością i zaawansowane szkolenie Programu Rozwoju Komunikacji „Makaton”. Brała udział w warsztatach dotyczących wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w pracy dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy. Uczestniczka kursów z zakresu diagnostyki i terapii logopedycznej.
Absolwentka pedagogiki opiekuńczo wychowawczej z poradnictwem społeczno-zawodowym oraz terapii zajęciowej. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz oligofrenopedagogiki z komunikacją alternatywną. Twórca i koordynator programów edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych i profilaktycznych dla Placówek Wsparcia Dziennego.
Odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, zespołami i wrodzonymi wadami genetycznymi, mózgowym porażeniem dziecięcym, znajdującymi się w grupie wysokiego ryzyka ciążowo-okołoporodowego oraz mającymi zaburzenia w rozwoju psychomotorycznym. Prowadzi terapię ręki oraz grupowe zajęcia treningu umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi, adaptacyjnymi i trudnościami w przestrzeganiu norm i zasad społecznych, Prowadzi również grupowe zajęcia z oddziaływań polisensorycznych skoncentrowane na stymulacji jak największej ilości zmysłów.
Ukończyła dwustopniowy kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne, kwalifikacyjny kurs dla mediatorów oraz szkolenie z zakresu skutecznych metod rozwiązywania konfliktów i prowadzenia rozmów trudnych. Aktywnie uczestniczy w seminariach związanych z diagnostyką, terapią i rozwojem dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej.
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z zakresu oligofrenopedagogiki, terapii psychologiczno-pedagogicznej oraz wczesnego wspomagania edukacji i terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju. Terapeuta EEG-Biofeedback.
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, trudnościami w uczeniu się, problemami emocjonalnymi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii całościowych zaburzeń rozwojowych (spektrum autyzmu i Zespół Aspergera). Świadczy doradztwo pedagogiczne dla rodziców i opiekunów w zakresie wychowania i edukacji. Prowadzi grupową terapię treningu umiejętności społecznych w ramach której pracuje z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w relacjach interpersonalnych, funkcjonowaniu szkolnym, wyrażaniem uczuć i emocji, samokontrolą i przestrzeganiem zasad społecznych. Twórca autorskiego programu muzyczno-ruchowego dla dzieci w wieku przedszkolnym „Z Chustami w Świat Muzyki”. Prowadzi warsztaty i szkolenia dotyczące wychowania, komunikacji i przeciwdziałania zjawisku przemocy dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Uczestniczy w szkoleniach związanych z możliwościami prowadzenia edukacji i terapii w zakresie różnorodnych zaburzeń rozwojowych (nadpobudliwość psychoruchowa, lęk, depresja, zachowania opozycyjno-buntownicze, agresja), neuroterapii, konstruowania programów edukacyjno-terapeutycznych oraz prowadzenia diagnostyki za pomocą nowoczesnych narzędzi i standardów.
Absolwentka pedagogiki o specjalności opieka i wychowanie z profilaktyką społeczną oraz pedagogiki opiekuńczej na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z oligofrenopedagogiki (Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy), terapii zajęciowej (Policealna Szkoła Medyczna w Słupsku) oraz arteterapii z terapią pedagogiczną (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy).
Prowadzi diagnozę i terapię pedagogiczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, świadcząc pomoc dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną, całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu i Zespół Aspergera) i nieharmonijnym rozwojem sfery poznawczej. Pracuje z rodzinami doświadczającymi trudności wychowawczych kształtując prawidłowe postawy rodzicielskie w zakresie motywacji do nauki, konsekwencji, sumienności, możliwości stymulowania rozwoju dziecka w środowisku domowym. Prowadzi grupowe zajęcia treningu umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży przeżywających trudności w relacjach, wyrażaniu emocji oraz przestrzeganiu zasad i norm społecznych. W celu podnoszenia, jakości i atrakcyjności prowadzonych przez siebie działań, wykorzystuje arteterapię, która przyczynia się do maksymalizacji efektów terapeutycznych.
Regularnie bierze udział w szkoleniach i warsztatach związanych z wykorzystaniem kreatywnych metod i technik w pracy terapeuty oraz doskonali swoje umiejętności pracy w obszarze kształcenia specjalnego.
Absolwentka Akademii Pedagogicznej w Słupsku na kierunku pedagogika i praca socjalna. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów ze spektrum autyzmu, kurs kwalifikacyjny z tyflopedagogiki oraz dwustopniowe szkolenie integracji sensorycznej.
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną oraz integracji sensorycznej. Pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i Zespołem Aspergera, prowadzi terapię dzieci z częściowym lub całkowitym uszkodzeniem wzroku. Pomaga w przezwyciężaniu trudności wynikających z zaburzeń poznawczych (koncentracja uwagi, pamięć, spostrzeganie, myślenie logiczne i przyczynowo-skutkowe); zajmuje się również wyrównywaniem deficytów mięśniowych i korekcją nieprawidłowości w zakresie odbierania i przetwarzania bodźców.
Ukończyła kurs z zakresu terapii dzieci z autyzmem i zaburzeniami zachowania, stosowania terapii behawioralnej, prowadzenia zajęcia grupowych mających na celu integrację odruchów wg. programu INPP dr Sally Goddard oraz szkolenie przygotowujące do pracy z grupą metodą treningu umiejętności społecznych. Regularnie podnosi swoje kwalifikacje dotyczące diagnozy i terapii w obszarze dydaktyki specjalnej.
Ukończyła pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną z terapią pedagogiczną oraz podyplomowe studia kwalifikacyjne o specjalnościach: muzykoterapia z psychoprofilaktyką stresu oraz wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na Akademii Pomorskiej. Ukończyła również studia podyplomowe z logopedii w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Prowadzi diagnozę i terapię w obszarze pedagogicznym i logopedycznym. Pracuje z dziećmi przejawiającymi zaburzenia rozwoju sfery poznawczej, trudności w uczeniu się, problemy w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym. Świadczy terapię dla osób z wadami wymowy, nieprawidłową budową narządów artykulacyjnych, opóźnionym rozwojem mowy, wymagającym wprowadzania komunikacji alternatywnej. Prowadzi zajęcia w formie indywidualnej i grupowej.
Regularnie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach dotyczących prowadzenia zajęć z logorytmiki, Treningu Umiejętności Społecznych, czy diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Ukończyła pierwszy stopnień kursu języka migowego oraz kurs z zakresu terapii ręki.
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, zgłoszenia), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.