Diagnoza trudności w uczeniu się dotyczy dysleksji, dysortografii, dysgrafii i dyskalkulii.
Diagnoza trudności w uczeniu się dedykowana jest dla dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia.
W przypadku dzieci w klasach I, II i III szkoły podstawowej nie diagnozuje się dysleksji, lecz stwierdza ryzyko jej wystąpienia i wprowadza działania mające na celu pomoc w przezwyciężeniu tych trudności.
Jeśli widzisz, że Twoje dziecko boryka się choćby z jedną z poniższych trudności, warto skorzystać z diagnozy:
- Opuszczanie/przestawianie liter podczas pisania.
- Zmienianie szyku zdania.
- Bardzo duża ilość popełnianych błędów ortograficznych pomimo znajomości zasad poprawnej pisowni.
- Popełnianie dużej ilości błędów podczas przepisywania z tablicy.
- Niewyraźne, zniekształcone pismo.
- Pisanie liter w odbiciu lustrzanym (np. p-q).
- Problemy z przeliczaniem i wykonywaniem prostych działań matematycznych.
- Bardzo wolne tempo czytania, pisania, liczenia.
- Trudności z opanowaniem umiejętności czytania.
-
Zapraszamy do kontaktu z poszczególnymi placówkami.
- Białystok: 533-604-901, bialystok@poradniaalter.pl
- Chorzów: 503-309-667, chorzow@poradniaalter.pl
- Słupsk: 533-230-487, slupsk@poradniaalter.pl
- Sosnowiec: 531-460-329, sosnowiec@poradniaalter.pl