WCZESNA INTERWENCJA I WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI Z GRUPY RYZYKA NA PODSTAWIE METOD NEUROROZWOJOWYCH, ERGOTERAPII W PEDIATRII I INTEGRACJI SENSOMOTORYCZNEJ ORAZ TERAPII OSÓB DOROSŁYCH Z ZABURZENIAMI NEUROLOGICZNYMI – MODUŁ II ROZBUDOWANY
Prowadzący: dr nauk hum. Teresa Kaczan – logopeda, pedagog, terapeuta SI, ergoterapeuta, certyfikowany terapeuta metody Castillo Moralesa, wykładowca na Uniwersytecie Medycznym, konsultant na oddziałach neonatologicznych, autorka licznych publikacji.
DO UDZIAŁU W SZKOLENIU ZAPRASZAMY:
- lekarzy,
- logopedów i neurologopedów,
- terapeutów SI,
- rehabilitantów,
- pedagogów ogólnych, pedagogów specjalnych.
CEL SZKOLENIA: Praca z pacjentem z zaburzeniami neurologicznymi pozwala na wykorzystanie technik fizjoterapeutycznych w oparciu o metody neurofizjologiczne. Przedstawia inne formy pomocy dla pacjenta niedostępne w polskiej logopedii, a jednocześnie stanowiące podstawę w pracy zarówno z dzieckiem, jak i dorosłym.
PROGRAM SZKOLENIA (20h):
BLOK I – praca z dzieckiem
- Rozwój sensomotoryczny- ocena oraz poprawa zaburzonych funkcji ssania, połykania, żucia u dzieci i dorosłych
- Ocena możliwości psychomotorycznych dzieci z grupy ryzyka oraz budowanie na ich tle kompetencji-techniki manipulacji i stymulacji
- Rozwój dłoni i stopy-techniki stymulacji dla rozwoju funkcji chwytania, manipulacji i mowy
- Patologia ustno – twarzowa w rożnych zespołach genetycznych-możliwości poprawy funkcji oralnych
- Znaczenie ergoterapii w pediatrii i jej wpływ na rozwój dzieci-propozycje z chustą
- Nauka prawidłowego karmienia piersią i butelką – rola masażu ustno-twarzowego w zaburzeniach genetycznych i zespole wad wrodzonych
- Koncepcja trójkąta – rozwój sensomotoryczny w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym trymestrze-propozycje technik i manipulacji z użyciem bandaża i chusty
BLOK II- – Praca z osobami dorosłymi z zaburzeniami sprzężonymi i trudnościami w jedzeniu i piciu, pacjentami w śpiączce, po udarach i wylewach, po urazach mechanicznych w wyniku których doszło do poważnych zaburzeń neurologicznych takich jak: afazji i anartrii, porażeń obwodowych i oun, porażenia nerwu twarzowego, zaburzeń oddychania, połykania jedzenia, picia i mowy.
- Neurofizjologia receptorów w terapii.
- Wyprost w kierunku bocznym i dalszy do pozycji wstawania.
- Ćwiczenia do stymulacji stref motorycznych twarzy i oddechowych.
- Porażenie nerwu twarzowego – ćwiczenia ustno – twarzowe regulujące pracę mięśni mimicznych i żucia
- Nauka jedzenia żucia i picia z użyciem technik orofacjalnych
TERMIN: 22-23.05.2020 r.
- 22.05.2020 (piątek), zajęcia w godz. 15.30-20.30.
- 23.05.2020 (sobota), zajęcia w godz. 8.00-18.00.
MIEJSCE: Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER, ul. Stanisława Moniuszki 8b, CHORZÓW
ZGŁOSZENIA:
- Mailowo: szkoleniaalter@gmail.com
- Telefonicznie u koordynatora szkolenia: Agnieszka Ejsmont tel.: 578-630-300
KOSZT: 700 ZŁ
Wpłaty należy dokonać na konto: FUNDACJA EDUKACJI I WSPOMAGANIA ROZWOJU EVOLVER UL. ŚREDNIA 3A 41-506 CHORZÓW
Bank PEKAO, numer rachunku 71 1240 4155 1111 0010 7126 6731 z dopiskiem
„Szkolenie dr Kaczan II moduł”. Opłaty należy dokonać najpóźniej do 15.05.2020.
Maksymalna liczba miejsc: 20 osób.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe i certyfikat udziału w szkoleniu.
Należy zabrać ze sobą: duży ręcznik kąpielowy, rękawiczki kosmetyczne, strój sportowy, sól fizjologiczną ( jedną ampułkę ), lalkę do ćwiczeń –koniecznie, oraz karimaty i wygodny strój sportowy, krem, modelinę, owoce suszone,
miód, paluszki solone, bandaż elastyczny-szerokości 15 do 20 cm oraz pieluszka bambusowa 1m na 1.5 do 2 metrów lub inny materiał