WCZESNA INTERWENCJA I WSPOMAGANIE ROZWOJU – MODUŁ II ROZBUDOWANY

WCZESNA INTERWENCJA I WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI Z GRUPY RYZYKA NA PODSTAWIE METOD NEUROROZWOJOWYCH, ERGOTERAPII W PEDIATRII I INTEGRACJI SENSOMOTORYCZNEJ ORAZ TERAPII OSÓB DOROSŁYCH Z ZABURZENIAMI NEUROLOGICZNYMI – MODUŁ II ROZBUDOWANY

Prowadzący: dr nauk hum. Teresa Kaczan – logopeda, pedagog, terapeuta SI, ergoterapeuta, certyfikowany terapeuta metody Castillo Moralesa, wykładowca na Uniwersytecie Medycznym, konsultant na oddziałach neonatologicznych, autorka licznych publikacji.

 

DO UDZIAŁU W SZKOLENIU ZAPRASZAMY:

  • lekarzy,
  • logopedów i neurologopedów,
  • terapeutów SI,
  • rehabilitantów,
  • pedagogów ogólnych, pedagogów specjalnych.

CEL SZKOLENIA: Praca z pacjentem z zaburzeniami neurologicznymi pozwala na wykorzystanie technik fizjoterapeutycznych w oparciu o metody neurofizjologiczne. Przedstawia inne formy pomocy dla pacjenta niedostępne w polskiej logopedii, a jednocześnie stanowiące podstawę w pracy zarówno z dzieckiem, jak i dorosłym.

PROGRAM SZKOLENIA (20h):

BLOK I – praca z dzieckiem

  1. Rozwój sensomotoryczny- ocena oraz poprawa zaburzonych funkcji ssania, połykania, żucia u dzieci i dorosłych
  2. Ocena możliwości psychomotorycznych dzieci z grupy ryzyka oraz budowanie na ich tle kompetencji-techniki manipulacji i stymulacji
  3. Rozwój dłoni i stopy-techniki stymulacji dla rozwoju funkcji chwytania, manipulacji i mowy
  4. Patologia ustno – twarzowa w rożnych zespołach genetycznych-możliwości poprawy funkcji oralnych
  5. Znaczenie ergoterapii w pediatrii i jej wpływ na rozwój dzieci-propozycje z chustą
  6. Nauka prawidłowego karmienia piersią i butelką – rola masażu ustno-twarzowego w zaburzeniach genetycznych i zespole wad wrodzonych
  7. Koncepcja trójkąta – rozwój sensomotoryczny w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym trymestrze-propozycje technik i manipulacji z użyciem bandaża i chusty

BLOK II- – Praca z osobami dorosłymi z zaburzeniami sprzężonymi i trudnościami w jedzeniu i piciu, pacjentami w śpiączce, po udarach i wylewach, po urazach mechanicznych w wyniku których doszło do poważnych zaburzeń neurologicznych takich jak: afazji i anartrii, porażeń obwodowych i oun, porażenia nerwu twarzowego, zaburzeń oddychania, połykania jedzenia, picia i mowy.

  1. Neurofizjologia receptorów w terapii.
  1. Wyprost w kierunku bocznym i dalszy do pozycji wstawania.
  2. Ćwiczenia do stymulacji stref motorycznych twarzy i oddechowych.
  3. Porażenie nerwu twarzowego – ćwiczenia ustno – twarzowe regulujące pracę mięśni mimicznych i żucia
  4. Nauka jedzenia żucia i picia z użyciem technik orofacjalnych

 

TERMIN: 22-23.05.2020 r.

  • 22.05.2020 (piątek), zajęcia w godz. 15.30-20.30.
  • 23.05.2020 (sobota), zajęcia w godz. 8.00-18.00.

MIEJSCE: Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER, ul. Stanisława Moniuszki 8b, CHORZÓW

ZGŁOSZENIA:

KOSZT: 700 ZŁ

Wpłaty należy dokonać na konto: FUNDACJA EDUKACJI I WSPOMAGANIA ROZWOJU EVOLVER UL. ŚREDNIA 3A 41-506 CHORZÓW
Bank PEKAO, numer rachunku 71 1240 4155 1111 0010 7126 6731 z dopiskiem

„Szkolenie dr Kaczan II moduł”. Opłaty należy dokonać najpóźniej do 15.05.2020.

Maksymalna liczba miejsc: 20 osób.

Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe i certyfikat udziału w szkoleniu.

Należy zabrać ze sobą: duży ręcznik kąpielowy, rękawiczki kosmetyczne, strój sportowy, sól fizjologiczną ( jedną ampułkę ), lalkę do ćwiczeń –koniecznie, oraz karimaty i wygodny strój sportowy, krem, modelinę, owoce suszone,

miód, paluszki solone, bandaż elastyczny-szerokości 15 do 20 cm oraz pieluszka bambusowa 1m na 1.5 do 2 metrów lub inny materiał