RODZICU!
Jeśli zauważysz te lub podobne zachowania u swojego dziecka warto zgłosić się, aby przeprowadzić diagnozę integracji sensorycznej.
DOTYK
Unikanie dotykania i bycia dotykanym przez przedmioty i ludzi; unikanie ubrudzenia się; nieświadomość ubrudzenia się; nadwrażliwość na bodźce w okolicach głowy; kłopot z przetwarzaniem wrażeń związanych z bólem i temperaturą; unikanie chodzenia boso po różnych powierzchniach; chodzenie na palcach; dyskomfort podczas noszenia wybranych ubrań (szwy, metki, materiały) itp.
RÓWNOWAGA/UKŁAD PRZEDSIONKOWY
Niechęć do bycia w ruchu; niechęć do poruszenia przez kogoś z zaskoczenia; brak świadomości o zagrożeniach, upadkach; strach przed upadkiem lub utratą równowagi; łatwość w utracie równowagi podczas chodzenia; potykanie się o „powietrze”; ciągłe huśtanie się; choroba lokomocyjna; trudność z wchodzeniem/schodzeniem ze schodów; trudność z usiedzeniem w miejscu; itp.
WZROK
Podekscytowanie, gdy w polu widzenia pojawia się zbyt dużo elementów; zasłanianie oczu; słaby kontakt wzrokowy; nadmierna/słaba reakcja na jasne światło; słaba reakcja na zbliżające się przedmioty (np. przeszkody); stymulowanie wzroku przez błyszczące lub poruszające się przedmioty; brak rozróżniania podobieństw/różnic na obrazkach; trudność w śledzeniu wzrokiem za przedmiotami, przepisywaniem z tablicy; itp…
SŁUCH
Zasłanianie uszu; narzekanie na hałas, który nie przeszkadza innym (np. odkurzacz); ignorowanie zwyczajnych dźwięków; lubienie głośnych dźwięków, hałasu, ruchliwych miejsc; głośne mówienie; trudność z rozróżnianiem podobnych dźwięków; brak umiejętności skupienia uwagi podczas panującego gwaru; potrzeba powtarzania i pokazywania poleceń; itp.
POWONIENIE/SMAK
Niechęć do zapachów, których inni nie zauważają; niezauważanie nieprzyjemnych zapachów czy zapachów posiłków; poszukiwanie silnych zapachów; wąchanie wszystkiego; nieumiejętność rozróżniania zapachów; brak tolerancji na niektóre konsystencje pokarmów; jedzenie ostro przyprawionych pokarmów bez reakcji; lizanie lub smakowanie niejadalnych przedmiotów; preferowanie ostrych/gorących pokarmów; nierozróżnianie czy jedzenie jest słone/słodkie/ostre; wybieranie pokarmów w oparciu o wygląd; itp.
UKŁAD PROPRIOCEPTYWNY
Unikanie działań, które prowokują stawianie oporu sile grawitacji (np. skakanie na jednej lub dwóch nogach, bieganie, czołganie się); niskie napięcie mięśniowe; celowe obijanie się o przedmioty i osoby lub skakanie z wysokości; tupanie lub powłóczenie nogami; kopanie piętami o krzesło podczas siedzenia; uderzanie głową; obgryzanie paznokci; ssanie kciuka; tendencja do mocnego zawiązywania sznurowadeł; rzucie kołnierzyka, mankietu i innych przedmiotów; trudność z planowaniem i wykonaniem ruchu; trudność z samodzielnym ubieraniem się;
itd…
Wykształcenie:
Uniwersytet Śląski, Pedagogika Specjalna, Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne,
Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej – Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej,
Zakres pracy w Poradni Alter :
diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej,
Tworzenie diet sensorycznych,
Terapia pedagogiczna,
Terapia ręki,
Praca z dziećmi ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju,
Zajęcia z Sensoplastyki, Jogi kreatywnej dla dzieci.
mgr Karolina Daros
fizjoterapeuta, terapeuta SI
Wykształcenie:
Akademia Wychowania Fizycznego im J. Kukuczki w Katowicach, Wydział Fizjoterapii, kierunek Fizjoterapia
Instytut Studiów Podyplomowych w Tychach we współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu, kierunek Integracja Sensoryczna.
Zakres pracy terapeuty w Poradni Alter:
diagnoza i terapia zaburzeń neurorozwojowych i całościowych zaburzeń rozwoju,
diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej,
diagnoza i terapia wad postawy.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
Trojpłaszczyznowa manualna terapia wad stóp na podstawach neurofizjologicznych wg Barbary Zukunft-Huber;
Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi;
Neurorozwojowa diagnostyka i terapia dzieci;
Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno-motorycznymi;
Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z asymetrią posturalną o zróżnicowanym podłożu etiologicznym(kręcz szyi, plagiocephalia, kraniosynostoza).
mgr Judyta Pietras
fizjoterapeuta, terapeuta SI
Wykształcenie:
Absolwentka fizjoterapii na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcach Wydział Nauk o Zdrowiu profil praktyczny w obszarze nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
W Alter zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń integracji sensorycznej, pracą z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, rehabilitacją wad postawy.
Ukończyła kursy z zakresu: Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej Kurs I i II stopnia wg. J. Ayres; Kurs SensiBabyIntro „Wrażliwe niemowle a zaburzenia sensoryczne”; Kurs „Ocena modulacji sensorycznej”; Kurs doskonalący dla Specjalistów i Wykładowców zajmujących się diagnozowaniem zaburzeń przetwarzania sensorycznego; Terapia Manualna wg Typaldosa- Kurs FDM; , Kurs Kinesjology Tapingu Zgodny ze standardami K-Active Assotiation
Koszt: Diagnoza funkcji sensorycznych (SI) + opinia 500 zł
Zapisy telefoniczne pod numerem telefonu: 533 585 976 lub osobiście w sekretariacie poradni w godzinach od 09:00 do 19:00 od poniedziałku do piątku.
Data publikacji 26.07.2022 r.