Poradnia Alter w Chorzowie zaprasza na BEZPŁATNY CYKL WARSZTATÓW dla nauczycieli terapeutów
SPOTKANIE 1
DATA: 25 MARZEC 2022
Mindfulness – wsparcie dla ucznia i nauczyciela:
- Czym jest mindfulness – definicja, znaczenie i pochodzenie praktyki uważności
- Korzyści płynące z praktyki mindfulness
- Mózg, myśli, emocje – wpływ praktyki uważności na funkcjonowanie człowieka
- Znaczenie oddechu w praktyce mindfulness – ćwiczenie
- Praktyka formalna i nieformalna – przykłady ćwiczeń dla dzieci i dorosłych.
SPOTKANIE 2
DATA: 01 KWIETNIA 2022
Zaburzenia integracji sensorycznej, a trudności szkolne/ efekty w nauce – jak wspierać dziecko w warunkach klasy szkolnej/grupy przedszkolnej:
-Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej,
-Omówienie podstawowych systemów sensorycznych,
-Omówienie podstawowych trudności i zaburzeń z zakresu integracji sensorycznej,
-Zaburzenia integracji sensorycznej, a zachowanie dziecka w klasie szkolnej,
-Zaburzenia Integracji Sensorycznej, a trudności szkolne/wyniki w nauce,
-Omówienie przesiewowych badań dla dzieci w wieku szkolnym,
-Praktyczne strategie pomocy dzieciom z zaburzeniami integracji sensorycznej w warunkach klasy szkolnej.
SPOTKANIE 3
DATA: 8 KWIECIEŃ 2022
Trudności w percepcji sensorycznej u dzieci ze spektrum autyzmu (to szkolenie można skierować do szkół, ale myślę, że będzie dobre także, albo nawet w większym stopniu dla specjalistów:
– Autyzm, jako całościowe zaburzenie rozwoju – wprowadzenie do tematu, objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu, zachowania trudne,
-Możliwe doświadczenia sensoryczne u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
-Style percepcyjne (odbioru i interpretacji bodźców) u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
-Zaburzenia integracji sensorycznej, czy odmienne doświadczenia sensoryczne + dyskusja,
-Praktyczne strategie pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu na sali integracji sensorycznej/ w klasie szkolnej,
-Dieta sensoryczna jako kluczowy element wsparcia dziecka z ASD i zaburzeniami Integracji Sensorycznej,
-Współpraca z rodzicem dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
SPOTKANIE 4
DATA: 22 KWIECIEŃ 2022
Zachowania trudne w klasie szkolnej – rodzaje interwencji, elementy
terapii behawioralnej:
-Zaburzenia rozwojowe, a zachowania trudne,
-Reagowanie na zachowania trudne w warunkach klasy szkolnej (działania proaktywne i reaktywne),
-Praktyczne strategie radzenia sobie z zachowaniami trudnymi: wzmocnienia pozytywne, ABC zachowania,
-Współpraca z rodzicami w kwestii zachowań trudnych,
-Przypadki do omówienia – część praktyczna.
Uczestnicy otrzymują certyfikat oraz bezpłatne materiały.
Miejsce: NPPP alter ul. Moniuszki 8b, 41-500 Chorzów
Zapisy: 533 309 667
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Opublikowano 07.03.2022 r.