Badanie gotowości szkolnej

RODZICU – SPRAWDŹ, CZY TWOJE DZIECKO JEST GOTOWE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE.

Zapraszamy na diagnozę pod kątem gotowości szkolnej lub podjęcia decyzji o odroczeniu od obowiązku szkolnego.

 

DRODZY RODZICE!

Ostatnie 3 miesiące roku szkolnego to czas podejmowania wielu ważnych decyzji.

Jedną z nich jest określenie GOTOWOŚCI SZKOLNEJ dziecka, a więc tego, czy Wasza Pociecha jest właściwie przygotowana do podjęcia nauki w szkole – zarówno pod kątem intelektualnym, jak i emocjonalnym i społecznym.

Zdarza się również tak, że rodzice mają wątpliwości czy dziecko poradzi sobie w nowej, szkolnej rzeczywistości. Aby to ocenić warto wybrać się na diagnozę gotowości szkolnej.

Poniżej przedstawiamy przebieg diagnozy:

  • Spotkanie z psychologiem.

Obejmuje wywiad z rodzicami lub opiekunami dziecka, przeprowadzenie testu inteligencji oraz ocenę funkcjonowania emocjonalno-społecznego (np. w jaki sposób dziecko radzi sobie z niepowodzeniami, jak zachowuje się w stosunku do innych osób, w jaki sposób podejmuje wspólne działania, jak wyraża swoje emocje, czy potrafi nazywać swoje uczucia itp.)

  • Spotkanie z pedagogiem.

Obejmuje ocenę umiejętności praktycznych związanych z motoryką dużą (ogólna sprawność fizyczna), motoryką małą (sprawność palców), a także szereg czynności dotyczących koncentracji, uwagi, spostrzegania, zapamiętywania, myślenia logicznego, abstrakcyjnego i przyczynowo-skutkowego oraz poziomu na jakim znajdują się umiejętności związane z czytaniem, pisaniem i liczeniem. Podczas diagnozy pedagog sprawdza również wiedzę o świecie i własnym środowisku (np. „gdzie mieszkasz”, „jak nazywają się twoi rodzice?”, „jak się nazywa miasto w którym mieszkasz” itp.)

  • Omówienie wyników i wydanie pisemnej opinii o gotowości do podjęcia nauki w szkole (lub jej braku).

Zgodnie z aktualnym prawem oświatowym w ALTER wydajemy opinie dotyczące przyspieszania lub odroczenia od obowiązku szkolnego, dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów z trudnościami w uczeniu się, które są honorowane w placówkach oświatowych. Ponadto diagnozujemy i wydajemy opinie na potrzeby innych podmiotów (np. służby zdrowia).

Jeśli diagnoza wykaże, że dziecko nie jest gotowe do podjęcia nauki w szkole, przeprowadzone badanie jest podstawą do odroczenia dziecka od obowiązku szkolnego na okres 1 roku.


PONADTO PORADNIA ALTER ZAJMUJE SIĘ DIAGNOZĄ DZIECI, KTÓRE JUŻ CHODZĄ DO SZKOŁY, ALE MOŻNA U NICH ZAUWAŻYĆ TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ takie jak:

  • opuszczanie/przestawianie liter albo szyku w zdaniu.
  • bardzo duża liczba błędów ortograficznych mimo znajomości zasad poprawnej pisowni.
  • silnie zniekształcone pismo.
  • trudności w prawidłowym wykonywaniu nawet najprostszych operacji matematycznych.

PROWADZIMY WTEDY DIAGNOZĘ POD KĄTEM DYSLEKSJI, DYSGRAFII, DYSORTOGRAFII, DYSKALKULII.

 

Zgodnie z aktualnym prawem oświatowym w ALTER wydajemy opinie dotyczące przyspieszania lub odroczenia od obowiązku szkolnego, dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów z trudnościami w uczeniu się, które są honorowane w placówkach oświatowych. Ponadto diagnozujemy i wydajemy opinie na potrzeby innych podmiotów (np. służby zdrowia).