Diagnoza trudności w uczeniu się

Obejmująca dysleksję, dysortografię, dysgrafię, dyskalkulię

Diagnoza trudności w uczeniu się dedykowana jest dla dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia.

 

Kiedy warto udać się na diagnozę trudności w uczeniu się?

  • opuszczanie/przestawianie liter albo szyku w zdaniu.
  • bardzo duża liczba błędów ortograficznych mimo znajomości zasad poprawnej pisowni.
  • silnie zniekształcone pismo.
  • trudności w prawidłowym wykonywaniu nawet najprostszych operacji matematycznych.

Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.

Jeśli proces diagnostyczny wykaże dysleksję rozwojową w jednym lub kilku obszarach, stanowi to podstawę do otrzymania wsparcia edukacyjnego przez dziecko w szkole.

 

Kontakt:

NPPP ALTER SOSNOWIEC, ul. Ostrogórska 21,

NPPP ALTER CHORZÓW, Ul. Stanisława Moniuszki 8b (II piętro),

NPPP ALTER BIELSKO-BIAŁA Ul. 11 Listopada 60-62 pok. 207,

NPPP ALTER BIAŁYSTOK, Ul. Zwycięstwa 10A pok. 104 (I piętro),

NPPP ALTER SŁUPSK Al. H. Sienkiewicza 9 (II piętro),