Obejmująca dysleksję, dysortografię, dysgrafię, dyskalkulię
Diagnoza trudności w uczeniu się dedykowana jest dla dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia.
Kiedy warto udać się na diagnozę trudności w uczeniu się?
- opuszczanie/przestawianie liter albo szyku w zdaniu.
- bardzo duża liczba błędów ortograficznych mimo znajomości zasad poprawnej pisowni.
- silnie zniekształcone pismo.
- trudności w prawidłowym wykonywaniu nawet najprostszych operacji matematycznych.
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
Jeśli proces diagnostyczny wykaże dysleksję rozwojową w jednym lub kilku obszarach, stanowi to podstawę do otrzymania wsparcia edukacyjnego przez dziecko w szkole.
Kontakt:
NPPP ALTER SOSNOWIEC, ul. Ostrogórska 21,
- Telefon: 533-584-952 lub 531-460-329.
- Mail: sosnowiec@poradniaalter.pl
NPPP ALTER CHORZÓW, Ul. Stanisława Moniuszki 8b (II piętro),
- Telefon: 533 309 667
- Mail: chorzow@poradniaalter.pl
NPPP ALTER BIELSKO-BIAŁA Ul. 11 Listopada 60-62 pok. 207,
- Telefon: 533 585 976
- Mail: bielskobiala@poradniaalter.pl
NPPP ALTER BIAŁYSTOK, Ul. Zwycięstwa 10A pok. 104 (I piętro),
- Telefon: 533 604 901
- Mail: bialystok@poradniaalter.pl
NPPP ALTER SŁUPSK Al. H. Sienkiewicza 9 (II piętro),
- Telefon: 533 230 487
- Mail: slupsk@poradniaalter.pl