Terapia Tomatis®
Przypominamy, że w naszej Poradni w Chorzowie jest już dostępna Terapia Metodą Tomatisa!
Czym jest Metoda Tomatisa®? – kliknij ‚więcej’
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Przypominamy, że w naszej Poradni w Chorzowie jest już dostępna Terapia Metodą Tomatisa!
Czym jest Metoda Tomatisa®? – kliknij ‚więcej’
Uwaga nowy cennik usług prywatnych w NPPP „Alter” w Chorzowie obowiązuje od dnia 01.09.2023 r. Bardzo prosimy się z nim zapoznać.
Regulamin NPPP „ALTER” w Chorzowie i korzystania z zajęć terapeutycznych organizowanych w ramach Programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Diagnoza i terapia bilateralna integracji. Integracja Bilateralna to zdolność świadomego i skoordynowanego używania obydwu stron ciała. Jest ona niezbędna do efektywnego wykonywania…
Bal Karnawałowy w Alter w Chorzów jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Na sali, podczas pląsów, będzie bardzo wesoło oraz kolorowo. Uśmiech nie zniknie z dziecięcych …
Poradnia Alter w Chorzowie zaprasza na diagnozę integracji sensorycznej. Dysfunkcje integracji sensorycznej wpływają na uczenie się, zachowanie i rozwój społeczno-emocjonalny dziecka.
Nowy nabór na Trening Umiejętności Społecznych. Zgłoszenia przyjmujemy do 20.02.2023 r. Bezpłatne obowiązkowe spotkania prowadzących z rodzicami, będą odbywały się 21.02.2023 r.
Uwaga nowy cennik usług w Niepublicznej Poradnia Psychologiczno-Pedagogicznej „Alter” w Chorzowie obowiązuje od dnia 01.02.2023 r. Bardzo prosimy się z nim zapoznać.
NOWOŚĆ!!! Elektrostymulacja logopedyczna. Zabiegi elektrostymulacji są skutecznym uzupełnieniem terapii logopedycznej i leczenia ortodontycznego. Są całkowicie bezpieczne i bezbolesne.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Alter w Chorzowie zaprasza na Tydzień promocji na konsultacje: logopedyczną, pedagogiczną, psychologiczną, fizjoterapeutyczną.
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, rychłego spełnienia każdego marzenia, ciepła, wiary i życzliwości życzymy Wam łącząc wyrazy miłości. Wesołych i spokojnych Świąt oraz sterty miłych prezentów pod choinką.
Terminarz zamknięcia NPPP Alter. Szanowni Państwo informujemy o dniach wolnych w miesiącu grudniu 2022r. W tym okresie nie prowadzimy terapii oraz nie diagnozujemy. Życzymy Zdrowych …
Wstępna ocena całościowych zaburzeń rozwoju ze Spektrum Autyzmu i Zespołu Aspergera(ZA)
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Badanie wstępne obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne.
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego są nowym, standaryzowanym narzędziem diagnostycznym, które służy ocenie rozwoju dziecka w sferze:
Istotną zaletą narzędzia KORP jest możliwość diagnozowania dzieci już od pierwszego miesiąca życia do wieku 9 lat i 11 miesięcy. Niezależnie od tego czy rozwój dziecka przebiega prawidłowo, czy też jest niepokojący KORP pozwala na zdobycie rzetelnych informacji oraz programowania dla dziecka spójnej i przemyślanej koncepcji edukacyjno-wychowawczej
Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy
Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
To specjalistyczne oddziaływania mające na celu dokładne poznanie swojego myślenia i zachowania oraz dążenie do wprowadzenia korzystnych zmian w swoim życiu w oparciu o indywidualne potrzeby podopiecznego.
W poradni ALTER spotkania prowadzą certyfikowani psychoterapeuci, którzy zajmują się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Oferta skierowana jest do osób
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
Zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami aparatu ruchu, dystrofiami i nieprawidłowym napięciem mięśniowym.
Poradnia ALTER w Chorzowie oferuje dodatkowe możliwości rozwoju w formie zajęć indywidualnych:
Zajęcia są przeprowadzane również w formie zajęć grupowych, co często daje dodatkowy, pożądany efekt terapeutyczny. Dla wielu dzieci bowiem, zajęcia grupowe mają szczególną wartość. Są okazją do spotkania się ze swoimi rówieśnikami, a poprzez wzajemną obserwację zachowań i współpracę wpływa na prawidłową socjalizację.
Absolwentka psychologii i filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła całościowy, czteroletni kurs psychoterapii w Śląskiej Szkole Psychoterapii w Gliwicach, atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Posiada dyplom Akademii Trenera Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach. Ukończyła kurs z zakresu Psychologicznego Treningu Grupowego i Psychoedukacji w Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej. Jest certyfikowanym asystentem psychodramy.
Odpowiada za organizację i zarządzenie działaniami podejmowanymi przez placówkę. W ramach pracy zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży dorosłych, małżeństw, rodzin i par przeżywających kryzysy emocjonalne, problemy w relacjach interpersonalnych, doświadczających lęku, smutku, wahań nastroju. Prowadzi psychoterapię zaburzeń osobowości, nerwic, fobii, traumy, depresji i natręctw. Organizuje i prowadzi szkolenia, warsztaty i treningi związane z edukacją i wychowaniem dzieci, funkcjonowaniem emocjonalno-społecznym oraz profilaktyką zdrowotną.
Bierze udział w szkoleniach dotyczących organizacji i zarządzania placówkami oświatowymi oraz prowadzeniem działań psychologicznych i psychoterapeutycznych.
Ukończyła Uniwersytet Śląski na kierunku psychologia ze specjalizacją: psychologia rozwoju człowieka w cyklu życia, psychologia pracy i organizacji,. Jest także absolwentką Uczelni Lingwistyczno-Technicznej w Przasnyszu oraz Pedagogicznych Studiów Podyplomowych. Była Członkiem Rady Dydaktycznej kierunku Psychologia Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w latach 2019/2020 oraz 2020/2021.
Zakres pracy terapeuty w Poradni Alter
Główne metody i podejścia w pracy
Psychologia poznawczo-behawioralna, podejście systemowe w pracy z rodziną.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria
Ukończyła Akademię Wychowania Fizycznego im J. Kukuczki w Katowicach, Wydział Fizjoterapii, kierunek Fizjoterapia jest również absolwentką
Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach we współpracy z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu, na kierunku Integracja Sensoryczna.
Zakres pracy w Poradni Alter
Główne metody i podejścia w pracy
Metoda Neurorozwojowa, Metoda Integracji Sensorycznej
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria
Wykształcenie
Zakres pracy w Poradni Alter
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria
Absolwentka pedagogiki socjalnej i opiekuńczej oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła również kwalifikacyjne studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Terapeuta EEG-Biofeedback II-stopnia i Metody Warnkego.
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się – dysleksji, dysgrafii, dysortografii i dyskalkulii, wczesnym wspomaganiem rozwoju, diagnozą gotowości szkolnej. Prowadzi w formie grupowej zajęcia z treningu kreatywności i treningu umiejętności społecznych, adresowane do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym przejawiających problemy w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym oraz terapię EEG-Biofeedback.
Uczestniczka szkoleń z obszaru neuroterapii (EEG, GSR, QEEG), terapii ręki, integracji bilateralnych, stosowania nowoczesnych narzędzi we wczesnej diagnostyce, pracy z dziećmi z autyzmem, Zespołem Aspergera, nadpobudliwością psychoruchową, zaburzeń przetwarzania słuchowego i strategii postępowań w terapii poznawczo-behawioralnej.
Wykształcenie:
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Fizjoterapia (studia dzienne, jednolite magisterskie)
Zakres pracy w ALTER :
Główne metody i podejścia w pracy np.
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Wykształcenie:
Zakres pracyw Poradni Alter :
Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria np.
Pani Agnieszka jest absolwentką Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Ukończyła również studia z zakresu logopedii oraz oligofrenopedagogiki. Agnieszka to certyfikowany diagnosta ADOS – 2 oraz certyfikowany terapeuta ręki. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu m.in. diagnozy i terapii osób z ASD, terapii karmienia, masażu Shantala, diagnozy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole, choreoterapii.
Przez wiele lat współpracowała ze Specjalistycznym Szpitalem nr 2 w Bytomiu, gdzie prowadziła zajęcia w Szkole Świadomego Rodzicielstwa, na oddziałach patologii ciąży oraz oddziale położnictwa i ginekologii. Prowadzi szkolenia dla żłobków, przedszkoli oraz innych instytucji, które zajmują się działaniami związanymi z aktywnością dla dzieci.
O sobie mówi: Interesuję się szczególnie relacją pomiędzy rodzicami i dziećmi, wsparciem rodziców i opiekunów w procesie wychowawczym. Specjalizuję się w pracy z dziećmi z szeroko pojętymi trudnościami komunikacyjnymi, poznawczymi oraz społecznymi. Prowadzę terapię z dziećmi z ASD, FAS, zespołami genetycznymi, przepukliną oponowo – rdzeniową, niepełnosprawnością intelektualną, wcześniactwem, zaburzeniami jedzenia, zaburzeniami samoregulacji, ORM oraz wadami wymowy. Zajmuję się szeroko pojętą diagnozą oraz terapią dzieci od pierwszych dni życia. Wspieram również matki w procesie laktacji.
Pani Karolina ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku Psychologia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Tam również zdobyła dodatkowe kwalifikacje pedagogiczne, kończąc półtoraroczny Blok Kształcenia Nauczycielskiego.
O sobie mówi:
Obszary, którymi głównie się zajmuje:
W Poradni Alter w Chorzowie zajmuje się:
Pani Agnieszka ukończyła studia na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i pedagogika resocjalizacyjna w Kolegium Nayczycielskim. Tytuł magistra pedagogiki zdobyła na Uniwersytecue Śląskim w Katowicach. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu Edukacji oraz rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu w tym Zespół Aspergera, a także Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej.
Ukończone kursy i szkolenia:
Trener zarządzania emocjami trudnymi w tym złością i agresją
Integracja Bilateralna – diagnoza i terapia
Praca z dzieckiem przestymulowanym
Praca z dzieckiem z FAS/FASD
I wiele innych
O sobie mówi:
W swojej pracy wykorzystuję podejście oparte na zabawie, które pozwala dzieciom na naturalne eksplorowanie i doświadczanie różnych bodźców sensorycznych. Stosuję różnorodne techniki i materiały terapeutyczne, które angażują zmysły, pomagają w rozwijaniu umiejętności motorycznych oraz wspierają regulację emocji. Każda sesja jest dostosowywana indywidualnie do potrzeb i możliwości dziecka, co pozwala na efektywne osiąganie celów terapeutycznych.
Wierzę, że każdy dziecko ma unikalne zdolności i potencjał. Moim celem jest stworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska, w którym dzieci mogą rozwijać się, eksplorować i uczyć się w swoim tempie. Kładę duży nacisk na współpracę z rodzicami oraz innymi specjalistami, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty terapeutyczne.
Zakres pracy w poradni Alter:
Terapia Integracji Sensorycznej w tym konsultacje SI
Terapia i diagnoza Integracji Bilateralnej
Ukończyła jednolite studia magisterskie, kierunek fizjoterapia na Śląskim Uniwersytecie
Medycznym.
W poradni Alter zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami przetwarzania
sensorycznego, terapią neurorozwojową dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz korekcją
wad postawy.
Ukończone kursy i szkolenia:
– DNS (Dynamiczna Nerwowo – Mięśniowa Stabilizacja wg Kolara) – część I i II pediatryczna
– Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia, część I i II,
– Kurs ocena modulacji sensorycznej
– Certyfikowany diagnosta w zakresie Baterii Polskich Standaryzowanych Testów Integracji
Sesnorycznej
– Stopa Dziecka – diagnostyka i terapia
– Terapia czaszkowo – krzyżowa: moduły I-VI oraz warsztaty: "Różne oblicza układu
odpornościowego" oraz "Równoważenia w ciele na różnych poziomach"
– Elastyczny Taping w Pediatrii
– Diagnostyka i terapia skolioz wg Koncepcji FITS – Funkcjonalna Indywidualna Terapia
Skolioz
– PNF podstawowy
– Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno – motorycznymi
– Analiza i terapia dziecka zagrożonego
– Kinesiology Taping kurs podstawowy
Ukończyła studia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku filologia polska, studia
Podyplomowe Kwalifikacyjne Logopedii i Medialnej Emisji Głosu na Uniwersytecie Śląskim oraz
neurologopedię kliniczną na Śląskim Uniwersytecie Medycznym.
O sobie mówi:
W ramach terapii logopedycznej w Poradni Alter w Chorzowie zajmuję się:
– terapią dzieci z niezakończonym oraz opóźnionym rozwojem mowy
– diagnozą logopedyczną oraz doborem odpowiedniego programu terapii
– terapią dzieci z afazją
– terapią miofunkcjonalną
– terapią dzieci z dysleksją oraz zagrożonych dysleksją
– Symultaniczno – Sekwencyjną Nauką Czytania® – nauką czytania metodą sylabową
– zaburzeniami artykulacyjnymi
– terapią zaburzeń mowy w spektrum autyzmu i Zespole Aspergera
– trudnościami w jedzeniu
– zaburzeniami napięcia mięśniowego
Pani Weronika ukończyła jednolite studia magisterskie z psychologii na Wydziale Nauk Społecznych
Uniwersytetu Śląskiego oraz Blok Kształcenia Nauczycielskiego również na Uniwersytecie
Śląskim, uzyskując uprawnienia pedagogiczne. Posiada certyfikat Trenera Umiejętności
Społecznych I i II stopnia. Ukończyła także szkolenie certyfikujące z komunikacji
wspomagającej i alternatywnej AAC.
W pracy najważniejsze jest dla niej stworzenie relacji z pacjentem opartej na empatii,
poczuciu bezpieczeństwa ale z nutką zabawy!
Obszary, którymi głównie się zajmuje:
– stymulowanie i rozwój funkcji poznawczych
– trudności w obszarze emocjonalno-społecznym
– rozwijanie umiejętności szkolnych
– kreatywne formy wspierania rozwoju z elementami sensoplastyki, arteterapii
Z dziećmi pracuje od 16. roku życia, zdobywając doświadczenie jako animator oraz instruktor
zajęć dla dzieci w wieku 5-15 lat. Od 2023 roku pracuje jako Trener Umiejętności
Społecznych oraz terapeuta Wczesnego Wspomagania Rozwoju.
W poradni ALTER zajmuje się przede wszystkim:
1. Prowadzeniem terapii psychologicznej w ramach WWRD
2. Poradnictwem psychologicznym
3. Prowadzeniem zajęć TUS
Prowadzi konsultacje psychologiczne oraz konsultacje w ramach wdrażania komunikacji
wspomagającej i alternatywnej AAC.
Pani Kamila jest absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim z psychologii oraz pedagogiki osób niepełnosprawnych z arteterapią, o specjalności surdopedagogika. Obecnie kształci się na kierunku psychologia sportu oraz odbywa wiele szkoleń z zakresu podejmowania działań terapeutycznych z dziećmi i dorosłymi, diagnozy i narzędzi diagnostycznych oraz psychologii sportu i treningu mentalnego. Prowadzi profil w social mediach o tematyce psychologii sportu – @psycholog_nakiju, na którym na co dzień staram się edukować zawodników. Dzieli się tam także codziennością sportowca oraz opowiada o self care.
W pracy Pani Kamila bazuje na relacji, wzajemnym szacunku i zrozumieniu. Ważne jest dla niej odpowiadanie na potrzeby pacjenta tworząc bezpieczną przestrzeń do rozmowy i pracy nad sobą. Korzysta z teorii i technik trzeciej fali nurtu poznawczo-behawioralnego, dialogu motywującego. Skupia się także na treningu uważności i pracy z ciałem, a także włącza techniki arteterapeutyczne.
W Poradni Alter obszary jakimi się zajmuje, to między innymi:
– prowadzenie zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
– prowadzenie konsultacji i krótkotrwałej terapii psychologicznej,
– prowadzenie konsultacji wsparciowych i interwencji dla rodziców,
– udzielanie wszelkiego rodzaju pomocy psychologicznej,
– konsultacje z zakresu psychologii sportu, uważności – dla dzieci, młodzieży, trenerów, rodziców,
– diagnoza funkcjonalna dzieci i młodzieży,
– diagnoza ADOS-2.
KONSULTACJE SPECJALISTÓW (PIERWSZE SPOTKANIE)
DIAGNOSTYKA
TERAPIA (bezpłatnie w ramach WWRD)
ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNIE NIE WCHODZĄCE W PROGRAM WWRD
PISMA
WAŻNE!
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy, zaświadczenia), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.
Poradnia Alter
Ul. Stanisława Moniuszki 8b (II piętro),
41-500 Chorzów
Nasza poradnia nie jest objęta rejonizacją – przyjmujemy pacjentów niezależnie od miejsca zamieszkania.
(+48) 533 309 667
chorzow@poradniaalter.pl
REJESTRACJA
Pon-Pt: 9:00 – 19:00
Sob: 9:00 – 15:00