SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU
Przed nami Nowy Rok. To zawsze czas pełen nadziei na lepsze jutro. Poradnia Alter życzy Państwu zdrowia, szczęścia, pomyślności, mało zmartwień, dużo radości. Niech ten Nowy Rok będzie pełen miłości.
!! Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD). Warunkiem przystąpienia do terapii jest dostarczenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. ZAPRASZAMY !!
Przed nami Nowy Rok. To zawsze czas pełen nadziei na lepsze jutro. Poradnia Alter życzy Państwu zdrowia, szczęścia, pomyślności, mało zmartwień, dużo radości. Niech ten Nowy Rok będzie pełen miłości.
Informujemy, że przerwa świąteczna w Poradni Alter w Bielsku- Białej będzie obowiązywała od 24.12.2020 r. do 03.01.2021 r. włącznie. W/w okresie nie prowadzimy terapii w ramach WWR.
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, życzymy wszystkim terapeutom dużo zdrowia, energii i wytrwałości, byście mogli w pełni realizować swoje plany życiowe i zawodowe. Dzień Edukacji Narodowej.
Niepubliczna Poradni Psychologiczno-Pedagogiczna Alter w Bielsku-Białej informuje, że nie zapisuje na diagnozy.
Zapraszamy na usługi prywatne do placówek w Chorzowie i Sosnowcu. Pozdrawiamy
Masz dziecko w wieku 0-7 lat i widzisz, że jego rozwój nie przebiega prawidłowo? Pamiętaj, że przysługuje Ci prawo do bezpłatnej terapii wczesnego wspomagania rozwoju! Zapraszamy serdecznie do kontaktu.
Informujemy, że Poradnia w Bielsku- Białej ma w sierpniu urlop. Wszelkie sprawy prosimy kierować na maila:
bielskobiala@poradniaalter.pl. Życzymy wszystkim udanego wypoczynku.
Zobacz nasz ANTYPORADNIK, który pokazuje, co zrobić, żeby zahamować rozwój emocjonalny u dziecka. 2 minuty czytania – poznasz wszystkie reakcje, których należy unikać i JEDNĄ właściwą.
5 kroków, które pomogą Ci w wspieraniu obszaru emocjonalnego u dziecka! Bardzo prosty i konkretny przewodnik – stosowany i sprawdzony przez wielu rodziców z naszej Poradni! 4 minuty czytania!
2 minuty czytania po których będziesz wiedział/a na co zwrócić uwagę podczas obserwacji rozwoju dziecka. Na końcu artykułu znajdziesz odnośniki do narzędzi, które pozwalają na ocenę umiejętności dziecka.
Ostatnia część, w której podpowiadamy jak rozwiajać intelekt dziecka ZA DARMO!! Tym razem będzie o myśleniu, czyli jak się bawić z dzieckiem, żeby kształtować skutecznie tę umiejętność.
Wiesz, że ćwicząc pamięć kilka minut dziennie, Twoje dziecko nie będzie musiało nieustannie „siedzieć nad ksiązkami” w szkole? Skorzystaj z naszych zabaw i naucz dziecko korzystania z pamięci!
Często zdarza się, że dzieci są dobrze posługują się wzrokiem, a ich rączki są bardzo sprawne. Mają za to trudności w głoskowaniu, albo dzieleniu wyrazu na sylaby. W tym artykule znajdziecie dużo pomocnych ćwiczeń.
Wstępna ocena całościowych zaburzeń rozwoju ze Spektrum Autyzmu i Zespołu Aspergera(ZA)
Autyzm i Zespół Aspergera klasyfikowane są, jako całościowe zaburzenia rozwojowe, a więc takie, które wpływają na funkcjonowanie człowieka we wszystkich obszarach (poznawczym, emocjonalnym, społecznym, fizykalnym). Obecna wiedza i narzędzia diagnostyczne pozwalają na zaobserwowanie zachowań dotyczących tych zaburzeń już u kilkumiesięcznych dzieci.
Wczesna diagnostyka całościowych zaburzeń rozwojowych odgrywa strategiczną rolę i przekłada się na resztę życia człowieka. Jeśli rodzice lub opiekunowie dostrzegą niepokojące objawy w zachowaniu i funkcjonowaniu swojego dziecka powinni bezzwłocznie udać się do placówki, w której mogą skonsultować się oraz poddać dziecko specjalistycznej obserwacji i badaniom.
Badanie wstępne obejmuje:
Jakie symptomy mogą świadczyć o podejrzeniu występowania całościowych zaburzeń rozwojowych?
Jeśli Twoje dziecko przejawia niektóre z wymienionych zachowań zapraszamy na wstępną ocenę spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Podjęcie takich działań pozwoli wykluczyć ewentualne podejrzenia zaburzeń rozwojowych lub podjąć dalsze kroki diagnostyczno-terapeutyczne.
Orzekanie lub odraczanie gotowości szkolnej
Dziecko kończące edukację przedszkolną może zostać poddane diagnozie gotowości szkolnej. Polega ona na weryfikacji wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Istnieje również możliwość wydania opinii o konieczności odroczenia obowiązku szkolnego, co wymaga przeprowadzenia ponownej, wielospecjalistycznej diagnozy (psychologicznej, pedagogicznej, testu inteligencji). Jednym z narzędzi diagnostycznych jest Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego.
Standaryzowana ocena funkcjonowania wzroku, słuchu i mowy
Szybka i wczesna wykrywalność zaburzeń wzroku, słuchu i mowy pozwala na przeprowadzenie skutecznej terapii, której efekty utrzymują się do końca życia. Im wcześniej zostanie rozpoznane zaburzenie, tym szybciej można podjąć oddziaływania terapeutyczne. W Poradni Alter rodzice i opiekunowie mogą dokonać przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy stanowiących punkt wyjścia do dalszej, poszerzonej diagnostyki i skierowania dziecka do specjalistów (okulista, audiolog, laryngolog, foniatra, neurolog, neurologopeda), dzięki którym otrzyma skuteczną pomoc medyczną i terapeutyczną. Jednym z narzędzi służących do badań wzroku, słuchu i mowy jest Platforma Zmysłów.
Dotyczy oceny funkcjonowania w obszarze emocjonalnym i społecznym. Przebieg diagnozy składa się z kilku etapów:
Przeprowadzana jest w oparciu o schemat różnych działań podejmowanych wspólnie z dzieckiem w celu oceny jego umiejętności rozwojowych.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości podczas diagnozy pedagog ocenia:
Diagnoza pedagogiczna dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego dziecka. Niektóre elementy mogą być zmodyfikowane (uproszczone/utrudnione), lub pominięte. Podczas diagnozy, pedagog przeprowadza rozmowę z rodzicem, która nie jest tak szczegółowa jak wywiad kliniczny, ale przyczynia się do uzupełnienia wiedzy o dziecku, co przekłada się na trafność i skuteczność diagnozy przeprowadzonej w oparciu o standaryzowane testy.
Badanie integracji sensorycznej odruchów wczesnodziecięcych oraz przetwarzania i odbierania bodźców poprzez zmysł wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi i dotyku.
W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości diagnoza może obejmować następujące czynności:
Diagnoza SI dostosowywana jest do aktualnego poziomu rozwojowego człowieka. Jej przebieg wygląda inaczej wobec niemowląt, dzieci, młodzieży czy dorosłych. Narzędziami wspomagającymi proces diagnostyczny są testy południowo-kalifornijskie oraz testy diagnostyczne wg. J. Ayers (stosowane od 4 r.ż.)
Obejmuje ocenę prawidłowości w oddychaniu, budowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych prowadzeniu rozmowy oraz słyszeniu i rozumieniu mowy. W zależności od wieku dziecka oraz jego możliwości logopeda wykonuje następujące czynności:
W zależności od wieku dziecka logopeda dobiera właściwe narzędzia i techniki diagnostyczne oraz dostosowuje poziom badania. Warto pamiętać, że diagnostyka logopedyczna jest bardzo szerokim zagadnieniem – na każdym etapie rozwojowym (niemowlę, dziecko, nastolatek, dorosły) jej przebieg wygląda inaczej.
pozwala na określenie poziomu intelektualnego. Narzędziami służącymi do mierzenia inteligencji w naszych placówkach są:
Po przeprowadzonym badaniu następuje analiza i omówienie wyników oraz przedstawienie możliwości uzyskania pomocy, skierowanie na odpowiednią terapię, jeśli dziecko lub dorosły wymagają wsparcia w pracy nad obszarem intelektualnym.
Dziecko, które jest bardzo ruchliwe, ma problem z utrzymaniem koncentracji uwagi, rozprasza się w wyniku nawet najmniejszych bodźców może przejawiać skłonności do nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Jeśli rodzice lub opiekunowie podejrzewają, że trudności w funkcjonowaniu dziecka mają podłoże w tym zaburzeniu, mogą skonsultować swoje obawy w naszej poradni. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest z psychologiem, pedagogiem i fizjoterapeutą. Każdy ze specjalistów ocenia dziecko zgodnie z obszarem, który reprezentuje. Wyniki uzyskane przy diagnozach są omawiane z rodzicami lub opiekunami oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o działaniach, które należy podjąć, aby minimalizować konsekwencje zaburzenia.
Diagnoza dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Diagnoza trudności w uczeniu się skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, u których rodzice, opiekunowie lub nauczyciele obserwują nieprawidłowości związane z umiejętnością czytania, pisania i liczenia takimi jak:
Podczas diagnozy, dziecko wykonuje zadania, które pozwalają na ocenę czy ww. trudności mają rzeczywiste podłoże dysleksji rozwojowej. Narzędziem używanym do diagnozy trudności w uczeniu się jest Bateria Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych.
Konsultacje to forma spotkań z wybranym specjalistą, podczas której omawiane są przyczyny, dla których rodzic lub opiekun zgłasza się na wizytę (sam lub z dzieckiem). Konsultacja nie jest diagnozą – po spotkaniu poradnia nie wydaje żadnej opinii ani innego pisma.
W zależności od potrzeb, konsultacja może mieć wiele różnych celów takich jak:
Konsultacja może stanowić punkt wyjścia do dalszej pracy diagnostycznej lub edukacyjno-terapeutycznej. Nasi specjaliści udzielają wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazują najlepszą z możliwych ścieżek rozwiązania problemu.
To specjalistyczne oddziaływania mające na celu dokładne poznanie swojego myślenia i zachowania oraz dążenie do wprowadzenia korzystnych zmian w swoim życiu w oparciu o indywidualne potrzeby podopiecznego.
W poradni ALTER spotkania prowadzą certyfikowani psychoterapeuci, którzy zajmują się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Oferta skierowana jest do osób
Prowadzenie oddziaływań terapeutycznych jest jednym z głównych założeń każdej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej ofercie znajdują się różne terapie, w ramach terapii psychologicznej naszej ofercie znajduje się:
To starannie i konsekwentnie zaplanowany proces, którego głównym celem jest prawidłowy rozwój mowy.
Opiera się na korekcji wad wymowy poprzez:
W ramach terapii oferujemy wczesną interwencję logopedyczną prowadzoną u niemowląt i małych dzieci (w 1-szym i 2-gim roku życia), mającą na celu wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego.
W ramach terapii pedagogicznej oferujemy
Ten rodzaj terapii koncentruje się na wyrównywaniu deficytów zgodnych z normą rozwojową dla danego wieku w przedszkolu i szkole.
Dotyczy pracy nad prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem w zakresie zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku i równowagi.
Terapia SI kładzie nacisk na prawidłową organizację bodźców i wrażeń zmysłowych. W ALTER prowadzimy ją metodą pedagogiki zabawy – dlatego nasze sale są tak kolorowe i bogato wyposażone.
W ramach terapii sensorycznej oferujemy również terapię taktylną polegającą na usprawnianiu funkcjonowania ciała poprzez intensywną stymulację zmysłu dotyku.
To autorski projekt, który pozwala na świadome przeżywanie okresu rodzicielstwa i tworzenie wartościowego systemu wychowania dla swojego dziecka. Szkoła dla rodziców jest formą zajęć grupowych.
Więcej o Warsztatach Dla Rodziców
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku rehabilitacja ruchowa. Ukończyła kurs Integracji Sensorycznej w Centrum IS działającym przy Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie uzyskując dyplom terapeuty i diagnosty SI.
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię integracji sensorycznej dzieci i młodzieży z problemami prawidłowego przetwarzania bodźców, obniżonym napięciem mięśniowym, zaburzeniami kierunku i orientacji przestrzennej, nieprawidłowym rozwojem małej i dużej motoryki. Prowadzi rehabilitację dzieci, młodzieży i dorosłych z dysfunkcjami narządu ruchu i wadami postawy. Dodatkowo od wielu lat prowadzi naukę jazdy na nartach dla dzieci z niepełnosprawnością.
Jest aktywnym uczestnikiem kursów i szkoleń obejmujących prowadzenie diagnostyki i terapii SI oraz rozwija umiejętności w zakresie kompleksowej i skutecznej rehabilitacji.
Ukończyła studia z zakresu fizjoterapii w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku-Białej.
Zajmuje się diagnozą i terapią rehabilitacyjną niemowląt, dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadzi terapię wad postawy ciała, rehabilitację ortopedyczną, rehabilitację w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W swojej pracy wykorzystuje różne metody terapeutyczne (m.in. metodą McKenziego). Organizuje i prowadzi warsztaty z zakresu edukacji zdrowotnej, świadczy poradnictwo dotyczące edukacji, wychowania i terapii małego dziecka.
Uczestniczy w szkoleniach związanych z diagnozą i terapią rehabilitacyjną, metodyką prowadzenia zajęć i rehabilitacji dla kobiet w ciąży oraz korygowaniem wad postawy.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z zakresu psychodietetyki w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach. Ukończyła kwalifikacyjny kurs terapii pedagogicznej (WOM, Katowice). Biegły sądowy z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
Zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci, młodzieży i dorosłych przeżywających różnorodne trudności natury emocjonalnej i społecznej. Pracuje z dziećmi i rodzicami (także zastępczymi i adopcyjnymi) świadcząc pomoc w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów wieku dziecięcego. Prowadzi analizę i diagnostykę sytuacji rodzinnej i życiowej badanych pacjentów. Świadczy pomoc pomoc psychologiczną w problemach związanych z zaburzeniami odżywiania. Prowadzi doradztwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców w zakresie edukacji, wychowania i terapii.
Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach i szkoleniach dotyczących pomocy psychologicznej, terapii rodzin, pracy z rodzinami zastępczymi i adopcyjnymi, przeciwdziałania zjawisku przemocy i nadużyciom seksualnym wobec dzieci, czy prowadzenia interwencji kryzysowej wobec osób zagrożonych samobójstwem lub będących ofiarami handlu ludźmi.
Absolwentka studiów na Uniwersytecie Śląskim, o specjalności pedagogika oraz praca socjalno-opiekuńcza. Posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć jako dogoterapeuta i felinoterapeuta
Zajmuje się prowadzeniem diagnozy i terapii pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (autyzm i Zespół Aspergera). Świadczy doradztwo pedagogiczne dla rodziców i opiekunów w zakresie edukacji, wychowania i pracy z dzieckiem w domu. W swojej pracy wykorzystuje opiera się głównie na podejściu behawioralnym.
Regularnie uczestniczy w szkoleniach i warsztatach obejmujących tematykę prowadzenia działań pedagogicznych oraz doskonali swoje umiejętności jako dogo- i felinoterapeuta.
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowych studiów z zakresu logopedii w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Ukończyła również Studium Medyczne z zakresu terapii zajęciowej.
W poradni Alter zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń mowy oraz wspomaganiem rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego podopiecznych. Świadczy również poradnictwo
Obecnie poszerza swoją wiedzę na temat wspierania rozwoju i edukacji osób ze spektrum autyzmu i całościowymi zaburzeniami rozwoju na podyplomowych studiach w Instytucie Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach.
Absolwentka fizjoterapii w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku-Białej. Ukończyła studia podyplomowe w Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach na kierunku Integracja Sensoryczna.
Prowadzi diagnozę i terapię z zakresu fizjoterapii i integracji sensorycznej, pracuje z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami aparatu ruchu, zaburzeniami czucia, trudnościami w prawidłowym odbiorze i przetwarzaniu bodźców.
Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe jako uczestnik kursów takich jak: Taping Rehabilitacyjny, Fizjoterapia w Geriatrii.
Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, psychoterapeuta w trakcie całościowego szkolenia akredytowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Posiada uprawnienia do prowadzenia psychoterapii wydane przez Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Świadczy pomoc psychologiczną oraz psychoterapię młodzieży, dorosłych i par. Pracuje z osobami borykającymi się ze stresem, przewlekłym smutkiem, trudnymi sytuacjami życiowymi, problemami z podejmowaniem decyzji, problemami w relacjach z bliskimi, z partnerami. Świadczy pomoc dla osób w żałobie czy przeżywających utratę dziecka
Doświadczenie zawodowe zdobywała w Szpitalu Specjalistycznym im. J. Babińskiego w Krakowie, na Oddziale Klinicznym Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Uniwersytetu Jagiellońskiego, w Krakowskim Telefonie Zaufania oraz na licznych konferencjach i szkoleniach. Prowadzi psychoterapię młodzieży, dorosłych oraz psychoterapię par. Zajmuje się również pomocą psychologiczną dzieciom.
Absolwentka filologii polskiej na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Ukończyła również podyplomowe studia logopedyczne o specjalności komunikacja alternatywna oraz studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego.
W poradni Alter zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci i młodzieży, świadcząc pomoc w takich trudnościach jak opóźniony rozwój mowy, brak mowy, brak płynności mowy, trudności z poprawną artykulacją i wypowiadaniem głosek. Udziela również poradnictwa dla rodziców.
W celu dalszego doskonalenia rozpoczęła studia podyplomowe -pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje zawodowe.
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku fizjoterapia. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej w Cieszynie uzyskując dyplom diagnosty i terapeuty SI.
W Alter odpowiada za diagnozę i terapię integracji sensorycznej dzieci i młodzieży oraz wczesne wspomaganie rozwoju. Dodatkowo prowadzi rehabilitację osób z dysfunkcjami narządu ruchu.
Jest aktywnym uczestnikiem kursów i szkoleń obejmujących prowadzenie diagnostyki i terapii SI, Terapii neurotaktylnej, rehabilitacji dzieci. Z zamiłowania pasjonatka medycyny naturalnej oraz zdrowego i ekologicznego stylu życia.
______________________________________________________________________
Absolwentka położnictwa na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie oraz podyplomowych studiów z zakresu logopedii na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie. Obecnie poszerza swoje kwalifikacje będąc w trakcie specjalizacji z neurologopedii w Centrum Medycznym w Krakowie.
W poradni Alter zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń mowy. Pracuje z dziećmi, u których problemy związane z rozwojem mowy stanowią przeszkodę we właściwym rozwoju. Świadczy również poradnictwo dla rodziców.
Pani Paulina mówi, że „logopedia jest nie tylko moim zawodem, ale też moją pasją. Pracę łączę z pomaganiem ludziom, pragnę by życie moich pacjentów było łatwiejsze”. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe.
Absolwentka magisterskich studiów psychologicznych. Ponadto ukończyła Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.
W ALTER prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną dzieci i młodzieży. Pani psycholog mówi o swojej pracy w ten sposób: „W spotkaniach z uczniami dużo uwagi poświęcam emocjonalnemu rozwojowi podopiecznych i budowaniu ich kompetencji społecznych. Prowadzę zajęcia, podczas których dzieci uczą się rozpoznawać u siebie i u innych emocje. Uczą się strategii radzenia sobie w różnych sytuacjach. Kolejny bardzo ważny aspekt mojej pracy to budowanie relacji nie tylko z dzieckiem, ale również z rodzicem. Moja specjalność to gaszenie pożarów”.
Nieustannie rozwija swój warsztat pracy biorąc udział w rozmaitych kursach, szkoleniach i konferencjach.
Poniżej znajduje się lista dokumentów do pobrania (wnioski, regulaminy, zaświadczenia), które aktualnie funkcjonują w poradni. W celu uzyskania bliższych informacji związanych z wypełnieniem dokumentów prosimy skontaktować się z obsługą naszego sekretariatu osobiście, telefonicznie lub przez formularz kontaktowy zamieszczony w sekcji 'kontakt' u dołu strony.
Poradnia Alter
Ul. 11 Listopada 60-62 pok. 207,
43-300 Bielsko-Biała
Nasza poradnia nie jest objęta rejonizacją – przyjmujemy pacjentów niezależnie od miejsca zamieszkania.
(+48) 533 585 976
bielskobiala@poradniaalter.pl
KONTAKT
Pon-Pt: 10:00 – 15:00