Bezpłatny cykl warsztatów

Poradnia Alter w Chorzowie zaprasza na BEZPŁATNY CYKL WARSZTATÓW dla nauczycieli terapeutów 


 

SPOTKANIE 1

DATA: 25 MARZEC 2022

 

Mindfulness – wsparcie dla ucznia i nauczyciela:

  1. Czym jest mindfulness – definicja, znaczenie i pochodzenie praktyki uważności
  2. Korzyści płynące z praktyki mindfulness
  3. Mózg, myśli, emocje – wpływ praktyki uważności na funkcjonowanie człowieka
  4. Znaczenie oddechu w praktyce mindfulness – ćwiczenie
  5. Praktyka formalna i nieformalna – przykłady ćwiczeń dla dzieci i dorosłych.

 

 


SPOTKANIE 2

DATA: 01 KWIETNIA  2022

Zaburzenia integracji sensorycznej, a trudności szkolne/ efekty w nauce – jak wspierać dziecko w warunkach klasy szkolnej/grupy przedszkolnej:

-Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej,
-Omówienie podstawowych systemów sensorycznych,
-Omówienie podstawowych trudności i zaburzeń z zakresu integracji sensorycznej,
-Zaburzenia integracji sensorycznej, a zachowanie dziecka w klasie szkolnej,
-Zaburzenia Integracji Sensorycznej, a trudności szkolne/wyniki w nauce,
-Omówienie przesiewowych badań dla dzieci w wieku szkolnym,
-Praktyczne strategie pomocy dzieciom z zaburzeniami integracji sensorycznej w warunkach klasy szkolnej.


SPOTKANIE 3

DATA: 8 KWIECIEŃ 2022

Trudności w percepcji sensorycznej u dzieci ze spektrum autyzmu (to szkolenie można skierować do szkół, ale myślę, że będzie dobre także, albo nawet w większym stopniu dla specjalistów:

– Autyzm, jako całościowe zaburzenie rozwoju – wprowadzenie do tematuobjawy zaburzeń ze spektrum autyzmu, zachowania trudne,
-Możliwe doświadczenia sensoryczne u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
-Style percepcyjne (odbioru i interpretacji bodźców) u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,

-Zaburzenia integracji sensorycznej, czy odmienne doświadczenia sensoryczne + dyskusja,
-Praktyczne strategie pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu na sali integracji sensorycznej/ w klasie szkolnej,
-Dieta sensoryczna jako kluczowy element wsparcia dziecka z ASD i zaburzeniami Integracji Sensorycznej,
-Współpraca z rodzicem dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.


SPOTKANIE 4

DATA: 22 KWIECIEŃ 2022

Zachowania trudne w klasie szkolnej – rodzaje interwencji, elementy
terapii behawioralnej:

-Zaburzenia rozwojowe, a zachowania trudne,
-Reagowanie na zachowania trudne w warunkach klasy szkolnej (działania proaktywne i reaktywne),
-Praktyczne strategie radzenia sobie z zachowaniami trudnymi: wzmocnienia pozytywne, ABC zachowania,
-Współpraca z rodzicami w kwestii zachowań trudnych,
-Przypadki do omówienia – część praktyczna.


Uczestnicy otrzymują certyfikat oraz bezpłatne materiały.


Miejsce: NPPP alter ul. Moniuszki 8b, 41-500 Chorzów


Zapisy: 533 309 667

Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.


 

 

Opublikowano 07.03.2022 r.