SZKOLENIE „DIAGNOZA I TERAPIA ZABURZEŃ MOWY DZIECKA Z ROZSZCZEPEM WARGI I PODNIEBIENIA, W TYM WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA”

PROWADZĄCY: Danuta Pluta-Wojciechowska, prof. UŚ, doktor habilitowany w zakresie językoznawstwa (specjalność logopedyczna) w Instytucie Języka Polskiego Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego.

Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z wadą w obrębie środkowej części twarzoczaszki, z zaburzeniami czynności prymarnych, takich jak np. oddychanie i przyjmowanie pokarmów. Prowadzi badania mowy w dyskursie zaburzonym wykorzystując ujęcie związane z lingwistyką kognitywną. Zajmuje się również patofonetyką związaną w szczególności z zaburzeniami realizacji fonemów warunkowanych konstytucjonalnie i funkcjonalnie, a także teorią i metodyką terapii dyslalii. Była wieloletnim redaktorem naczelnym rocznika „Forum logopedyczne”, a także członkinią Komisji Zaburzeń i Rozwoju Języka Komitetu Językoznawstwa PAN (obecnie Komisja nie działa);w trzech kadencjach była aktywnym członkiem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Od ponad 30 lat jest praktykującym logopedą, który zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń mowy dzieci i dorosłych z różnymi dysfunkcjami. Prawie 30 lat pracowała jako logopeda w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Wydała 5 monografii i kilkadziesiąt artykułów, w tym np. książki: Zaburzenia czynności prymarnych i artykulacji. Podstawy postępowania logopedycznego (2013), Podstawy patofonetyki mowy rozszczepowej. Dyslokacje (2010), Mowa dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia (2011), Zaburzenia czynności prymarnych i artykulacji. Podstawy postępowania logopedycznego (2013), Dyslalia obwodowa. Diagnoza i terapia wybranych form zaburzeń (2017).

DO UDZIAŁU W SZKOLENIU ZAPRASZAMY:

  • logopedów,
  • neurologopedów,
  • psychologów,
  • pedagogów, pedagogów specjalnych.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Rozszczep wargi i podniebienia jako zaburzenie wieloukładowe i wielopłaszczyznowe w świetle najnowszych badań logopedycznych.
  2. Etiologia, patogeneza i klasyfikacja rozszczepów.
  3. Zaburzenia morfologiczne i czynnościowe w przypadku rozszczepu.
  4. Czynności prymarne i ich rola w budowaniu biomechanicznej bazy artykulacji.
  5. Wielospecjalistyczne leczenie dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia.
  6. Cechy dyslalii i alalii rozszczepowej.
  • Podstawy fonetyki „mowy rozszczepowej”.
  • Objawy i przyczyny alalii rozszczepowej.
  1. Paradygmat diagnozy logopedycznej dziecka z rozszczepem od urodzenia.
  2. Programowanie i prowadzenie terapii zaburzeń mowy u dzieci z rozszczepem.
  • Pomoc rodzicom nienarodzonego dziecka z rozszczepem.
  • Dziecko w pierwszym roku życia: postępowanie logopedyczne z dzieckiem przed, pomiędzy i po operacjach chirurgicznych.
  • Dziecko w wieku poniemowlęcym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym: strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów, w tym rozwojowa i terapeutyczna sekwencja terapii głosek, progowe warunki wywoływania głosek, wywoływanie głosek metodą analityczną i syntetyczną; terapia w przypadku nosowania otwartego funkcjonalnego i strukturalnego.
  1. Czynniki determinujące wyniki terapii.
  2. Rola logopedy w wielospecjalistycznym leczeniu zespołowym dziecka
    z rozszczepem, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy z foniatrą.

TERMIN: 07-08.12.2019r. (sobota-niedziela)      

MIEJSCE: Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALTER, ul. Stanisława Moniuszki 8b, CHORZÓW

ZGŁOSZENIA:

KOSZT: 800 zł

 Wpłaty zaliczki w wysokości: 100zł oraz pozostałej kwoty należy dokonać na konto: FUNDACJA EDUKACJI I WSPOMAGANIA ROZWOJU EVOLVER

  1. ŚREDNIA 3A 41-506 CHORZÓW
    Bank PEKAO, numer rachunku 71 1240 4155 1111 0010 7126 6731 z dopiskiem „Szkolenie rozszczepy + imię i nazwisko”. Opłata zaliczki jest równoznaczna z wpisaniem na listę uczestników.

 

Maksymalna liczba miejsc: 20 osób.

UCZESTNICY OTRZYMUJĄ MATERIAŁY SZKOLENIOWE I CERTYFIKAT UDZIAŁU W SZKOLENIU.

Należy zabrać ze sobą lusterko.